پیرو  نظر مراجع بزرگ هستیم
آیت الله اختری در پاسخ به هنرنیوز در مورد فیلم « رستاخیز» خبر داد:
پیرو نظر مراجع بزرگ هستیم
آیت الله محمد حسن اختری در مورد فیلم سینمایی «رستاخیز» تاکید کرد: نظر مراجع بزرگ در مورد فیلم سینمایی «رستاخیز» نظری است که ما خودمان را موظف به پیروی از آن می دانیم.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۸
آیت الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز که پرسید « نظر شما و مجمع جهانی اهل بیت در مورد فیلم سینمایی «رستاخیز» چیست؟ و آیا مجمع در مورد فیلم هایی که با موضوع اهل بیت در کشور ساخته می شوند و مورد اعتراض برخی از مراجع قرار می گیرند ورود پیدا می کند یا خیر؟» که ایشان پاسخ داد: معمولا اگر مجمع جهانی اهل بیت در خصوص این نوع فیلم ها و مسائل؛ مورد سوال قرار بگیرد یا اگر خودِ مدیران، کارگردانان و فیلمنامه نویسان در مورد آثارشان به مجمع مراجعه کنند و نظر ما را بخواهند ما حتما نظر خودمان را به آنان اعلام خواهیم کرد. اما اینکه خودِ مجمع جهانی اهل بیت بخواهد نسبت به این نوع مسائل اظهار نظر کند معمولا ما در مورد اینگونه مسائل، اظهار نظر خاصی نمی کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: : نظر مراجع بزرگ در مورد فیلم سینمایی « رستاخیز» نظری است که ما خودمان را موظف به پیروی از آنان می دانیم. از مرجعیت عالیه شیعه که امروز مقام معظم رهبری است و همچنین مراجع بزرگوار دیگر، که همه آنان برای مردم مورد احترام و تقلید هستند. لذا معتقدیم باید نظر آنان مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله اختری تصریح کرد: گاهی اوقات؛ برخی از دست اندرکاران فیلمها، ما را در جریان آثار خویش قرار می دهند و ما هم اگر نظری داشته باشیم اعلام می کنیم. مثل فیلم «محمد»(ص) ساخته آقای مجید مجیدی که ایشان از قبل ما را در جریان تولید این فیلم قرار دادند و ما هم همکاری جزیی با ایشان داشتیم. همان طوری که با بعضی دیگر فیلم ها داشتیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به فیلم سینمایی« رستاخیز» ادامه داد: من خودم هنوز موفق به دیدن فیلم سینمایی رستاخیز نشدم. لذا در حال حاضر نمی توانم نسبت به این فیلم اظهار نظر خاصی داشته باشم.
کد خبر: 82251
Share/Save/Bookmark