اعضای هیات اسلامی هنرمندان فیلم‌های جشنواره را تحلیل محتوایی کردند
هوشنگ توکلی در گفتگو با هنرنیوز:
اعضای هیات اسلامی هنرمندان فیلم‌های جشنواره را تحلیل محتوایی کردند
یکی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی هنرمندان با اشاره به برگزاری آخرین جلسه این شورا در سال ۹۳ گفت: تمرکز بیشتراین جلسه در مورد نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و سینمای ایران در سال جاری بود و خوشبختانه تحلیل‌های محتوایی خوبی در این جلسه نسبت به فیلم‌های سینمای ایران مطرح شد.
 
تاريخ : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد برگزاری آخرین جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی هنرمندان افزود: با توجه به اینکه مدت زیادی بود که دوستان همدیگر را ندیده بودند لذا لازم بود آخر سالی، جلسه‌ای برای دیدار دوستان و همچنین تحلیل سینمای ایران برگزار شود که خوشبختانه این دیدار برگزار گردید.

وی ادامه داد: تمرکز بیشتر این جلسه در مورد نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و همچنین فیلم‌های سینمای ایران در سال جاری بود و خوشبختانه تحلیل‌های فنی و محتوایی خوبی از سوی حاضرین در این جلسه نسبت به فیلم‌های سینمای ایران مطرح شد که می‌تواند برای سینمای ایران بسیار مفید باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «نفوذی» تصریح کرد: آن دوستانی که فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را دیده بودند تحلیل‌های خودشان را در این جلسه مطرح کردند و با توجه به اینکه همه دوستان حاضر در جلسه، خودشان فیلمساز بودند لذا تحلیل‌های خوبی در مورد فیلم‌های جشنواره فیلم فجر بیان شد و در ‌‌نهایت جمع بندی اعضا این بود که بسیاری از فیلم‌ها به نمایش در آمده در جشنواره فیلم فجر نتوانسته است رضایتمندی این دوستان را جلب نماید و برداشت‌های خوبی از محتوای آثار به نمایش در آمده در جشنواره فیلم فجر منعکس نشد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به مطرح شدن فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی در این جلسه اظهار داشت: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد در مورد فیلم حضرت محمد (ص) ساخته آقای مجید مجیدی بود و دوستانی که فیلم را دیده بودند نقطه نظرات خود را نسبت به این فیلم ارزشمند ارائه دادند.

هوشنگ توکلی در مورد نقطه نظرات خودش در باره فیلم محمد (ص) گفت: معتقدم که فیلم آقای مجیدی یک فیلم خوب، ارزنده و قابل دفاعی است بویژه در شرایط سیاسی کنونی دنیا که متاسفانه نگاه اسلام هراسی و ایران هراسی و همچنین بی‌تفاوتی هنرمندان کشورهای اسلامی در این مورد مطرح است فیلم آقای مجیدی می‌تواند فیلم افتخار آمیزی باشد که حرفی برای گفتن خواهد داشت.

بازیگر سریال «زیر تیغ» افزود: فیلم محمد (ص) با نگاه شاعرانه‌ای که از دوران کودکی حضرت محمد (ص) داشته توانسته است از امکاناتی که در اختیار داشته به خوبی استفاده کند و همه هنرمندان و مسئولین سینمایی باید برای پخش بین المللی این فیلم کمک کنند.البته نقدهای محتوایی خوبی نیز در مورد این فیلم از سوی بعضی از دوستان حاضر در جلسه که اطلاعات دقیقی در مورد تاریخ اسلام داشتند مطرح شد که در مجموع می‌توان گفت که این نقد‌ها، نقدهای دلسوزانه و دغدغه مندانه‌ای بود.

هوشنگ توکلی همچنین یاد آور شد: مباحثی نیز قبل از رسمیت یافتن جلسه درمورد انتخابات خانه سینما مطرح شد که بیشتر جنبه اطلاع رسانی داشت و من در مورد خانه سینما معتقد بودم که ما نباید وارد دعواهای جناحی و عقیدتی در این زمینه بشویم و با پرهیز از این رفتارها حتما می‌توانیم به سلامت ترکیب آینده خانه سینما کمک کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «عبور از خط سرخ» در مورد جدید‌ترین خبر در مورد تولید فیلم سینمایی «تنباکو» اظهار داشت: خوشبختانه کار‌ها به خوبی در حال جلو رفتن است و منتظریم حداقل‌های مسائل مالی ما برای تولید این فیلم برطرف شود تا بتوانیم در سال جدید، فیلم را استارت بزنیم. لذا امسال کارهای زیر بنایی در مورد فیلم و تولید فیلم را انجام دادیم و بعد از رفع مشکلات مالی، به احتمال قوی سال آینده فیلم را کلید خواهیم زد.

وی در مورد کارگردانی فیلم سینمایی «تنباکو» گفت: حتما کارگردانی این فیلم را خودم انجام خواهم داد و خیلی اصراری برای تهیه کنندگی این فیلم ندارم. اما اگر تهیه کننده‌ای پیدا نکردیم حتما خودم نیز تهیه کنندگی آن را برعهده خواهم گرفت و طبیعی است که باید در کنار کار؛ یک تیم اجرایی قوی هم وجود داشته باشد.

بازیگر سریال «روزگار قریب» با اشاره به فیلمنامه تنباکو که توسط خودش به نگارش در آمده است یاد آور شد: هم اکنون بازنویسی مرحله نهم این فیلمنامه را به اتمام رساندم چرا که مقطع تاریخی مورد نظر فیلم تنباکو، مقطع حساس و ظریفی است و بازنویسی را که هم اکنون من انجام دادم بیشتر بر روی زبان شخصیت‌های فیلم است تا مخاطب بتواند ارتباط بهتری با شخصیت‌های فیلم برقرار نماید. وگرنه ساختار فیلمنامه به اتمام رسیده و مشکلی ندارد.
کد خبر: 79741
Share/Save/Bookmark