شورجه :  جشنواره مدرسه عشق حرکت مبارکی است / افزایش چشمگیر فیلم های مضر در جشنوار فیلم فجر /  اهدای 9 جایزه به یک فیلم مریض و بد آموز
در نشست جشنواره مدرسه عشق مطرح شد:
شورجه : جشنواره مدرسه عشق حرکت مبارکی است / افزایش چشمگیر فیلم های مضر در جشنوار فیلم فجر / اهدای 9 جایزه به یک فیلم مریض و بد آموز
جمال شورجه دبیر بخش هنری و نمایشی جشنواره مدرسه عشق با اشاره به فیلم های جشنواره فیلم فجر، از فیلم های این دوره گلایه کرد و گفت: متاسفانه امسال تعداد فیلم های مضر، بیشتر از فیلم های سازنده بود فیلم هایی که بیشترآنان بدآموزی داشتند.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، امروز نشست خبری چهارمین جشنواره ملی تولیدات فرهنگی هنری مدرسه عشق با حضور احمد مداحی دبیر اجرایی ، جمال شورجه دبیر بخش هنری و نمایشی و محمد گلریز دبیر بخش سرود و موسیقی در حوزه هنری برگزار گردید.

در ابتدا احمد مداحی، غیبت سردار آزادی دبیر جشنواره را به دلیل کسالت یاد کرد و حاضرین عذر خواهی کرد آنگاه با بیان اینکه جشنواره مدرسه عشق فقط متعلق به بسیجیان نیست و هر کسی که نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه دارد می تواند در این جشنواره حضور داشته باشد خبر داد امسال این جشنواره برخلاف سال‌های گذشته، داوری آن به صورت ملی و متمرکز برگزار شده و بر همین اساس ۱۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که رشد ۴ برابری آن را نشان می‌دهد.

به گفته وی این جشنواره یک نوع هویت بخشی میان هنرمندان بسیجی است و این جشنواره در تلاش است تا حس رقابت و ارتقای کیفیت تولیدات هنری را دوره چهارم افزایش دهد.

مداحی ادامه داد: ما در سراسر کشور ۵۰ هزار پایگاه بسیج داریم که حدود ۲۰ میلیون بسیجی در این پایگاهها حضور دارند که در میان آنان هنرمندانی هستند که آثار فاخر و ارزشمندی دارند و می بایست این آثار از سوی مردم دیده شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره دارای ۶ بخش است اظهار داشت: جشنواره مدرسه عشق شامل هنرهای تصویری و نمایشی به دبیری جمال شورجه، هنرهای تجسمی به دبیری رجبی دوانی، نشر و کتاب به دبیری زرشناس، موسیقی و سرود به دبیری محمد گلریز، پویانمایی و بازی‌های رایانه‌‌ای به دبیری حامد جعفری و بخش ابتکارات به دبیری حسین امان‌ لو بوده است.

دبیر اجرایی جشنواره مدرسه عشق در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید برندگان این جشنواره در حوزه های مختلف چه حمایت هایی می شوند و مراسم اختتامیه چه روزی برگزار می شود و چه مهمانانی در آن حضور دارند گفت: مهم ترین حمایت دیده شدن آثار برندگان است ما هم به آنانی که گفتمان اسلامی را معرفی می کنند کمک خواهیم کرد تا آثارشان بهتر دیده شود به خصوص کسانی که در شهرستانها حضور دارند کمک می کنیم که هنرشان عرضه شود. با مثلا کسانی که فیلمنامه خوبی نوشتند آنان را برای ساخت فیلم حمایت می کنیم در مورد کتاب نیز ، آثارشان تجدید چاپ خواهد شد و برای فروش عرضه می شوند و در هنر های تجسمی هم سعی می کنیم نمایشگاهی برای آثار آنان برگزاری کنیم .

مداحی در مورد اختتامیه هم گفت: اختتامیه ساعت 18 روز چهارشنبه 28 بهمن در سالن حوزه هنری برگزار خواهد شد که برای این مراسم ، تعدادی از مقامات لشگری و کشوری دعوت شدند.

جمال شورجه دبیر بخش هنری و نمایشی در این نشست گفت: معتقدم حرکت جشنواره مدرسه عشق ، حرکت میمونی است و این گام را به فال نیک می گیریم و امیدواریم شاهد تولیدات بیشتر در سالهای آتی باشیم.

وی اظهار داشت: سینما نیازمند هزینه است و باید برای حوزه فرهنگ و هنر هزینه بشود.

شورجه با اشاره به فیلم های جشنواره فیلم فجر، از فیلم های این دوره گلایه کرد و گفت: متاسفانه امسال تعداد فیلم های مضر در جشنواره بیشتر از فیلم های سازنده بود فیلم هایی که بیشترآنان بدآموزی داشتند.

این کارگردان فیلم های ارزشی با بیان اینکه نیمی از فیلم های جشنواره خنثی بودند از حضور نداشتن فیلم بادیگارد در بین کاندیداهای بهترین فیلمنامه و کارگردانی تعجب کرد و با اشاره به داوری ها یادآور شد: متاسفانه فیلمی مثل«ابد و یک روز» 9 تا جایزه می گیرد واقعا چگونه هیئت داوران این فیلم را مستحق این همه جایزه دیدند؟ درحالی که این فیلم به شدت فیلم مریض و بدآموزی است و تصویر نادرستی از کشور را نمایش داده است. هر چند که فیلمنامه از مضمون خوبی برخوردار بود که ما خودمان برای این فیلم پروانه ساخت صادر کردیم اما فیلمنامه ای که ما تصویب کردیم در جهت تحکیم خانواده بود نه این فیلمنامه.

وی تاکید کرد: جایزه دادن به اینگونه فیلم ها باعث می شوند که دیگر فیلمسازان به ساخت چنین فیلم هایی تشویق شوند. من خودم در پروانه ساخت حضور دارم و شاهدم که حدود ۷۰ درصد جوان‌ها تقاضای ساخت چنین فیلم هایی را دارند!

شورجه با بیان اینکه البته فیلم «ابد و یک روز» از ساختار قوی برخوردار بود که به نظر می رسد اتاق فکری پشت این فیلم وجود داشته است اظهار داشت: معتقدم هنرمندان نباید مثل مگس روی نجاست بنشینند و زشتی ها را منعکس کنند بلکه هنرمند باید همچون زنبور بر روی گل ها بنشیند و از شهد آنان بنوشد.

کارگردان فیلم سینمایی« حماسه مجنون» این گونه فیلم ها را بیشتر به درد جشنواره های معاند و خارج از کشور دانست که فیلمساز به قصد حضور در این جشنواره ها مبادرت به ساخت چنین فیلم هایی می کند.

فیلم «جشن تولد» یکی از فیلم هایی بود که شورجه با اشاره به آن ، گلایه کرد چرا این فیلم با وجودی که در مورد داعش در سوریه و همراه با خطرات و کمبود بودجه ساخته شده اما در جشنواره دیده نشده است.

این فیلمساز همچنین از موضوعاتی مثل مشروب، سیگار کشیدن، خیانت و توهم خیانت و غیره به عنوان موضوع هایی نام برد که بیشتر فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر روی آنان تمرکز داشتند.


به گزارش خبرنگار ما محمد گلریز دبیر بخش سرود و موسیقی جشنواره مدرسه عشق نیز در این نشست با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تقویت ارزش‌های متعالی هنر موسیقی است و سعی کردیم با موسیقی مبتذل مقابله کنیم از افزایش تولید موسیقی های مستهجن در جامعه ابراز تاسف کرد.

وی خبر داد در بخش موسیقی ۶۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده و توسط هیأت انتخاب ۱۰۰ اثر به هیأت داوران ارائه شده است.

گلریز افزود: در این جشنواره ، هیأت داوران در ۴ بخش آوای انقلابی ۱۸ اثر، در بخش مداحی و تواشیح ۱۶ اثر، در بخش سرود جمعی ۱۲ اثر و در بخش نماهنگ ۲۰ اثر را انتخاب کرد و قرار است ۱۰۰ سکه به برندگان اهدا شود و سفر عتبات عالیات نیز برای آثاری که دارای ابتکارات و نوآوری باشد در نظر گرفته شده است.

این خواننده انقلابی و متعهد نیز از جشنواره موسیقی فجر به دلیل بی توجه ای به موسیقی انقلابی ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه برخی از اهالی موسیقی که مدافع فتنه 88 بودند به جشنواره موسیقی فجر دعوت شده بودند که خوشبختانه با فشار مردم از جشنواره کنار گذاشته شدند.

گلریز ادامه داد: جشنواره موسیقی که نام «فجر» را به همراه دارد خالی از تولیدات انقلابی است! و این آسیبی است که باید به آن به صورت جدی توجه شود.
کد خبر: 89001
Share/Save/Bookmark