«لبه پرتگاه» فیلمنامه «قاعده بازی» نیست
یعقوب غفاری در گفتگو با هنرنیوز:
«لبه پرتگاه» فیلمنامه «قاعده بازی» نیست
کارگردان تله فیلم «لبه پرتگاه» خبر داد فیلمنامه با حفظ موضوع ٩ دی در درام و ماجرا و نتیجه گیری، شباهتی به فیلمنامه «قاعده بازی» نوشته علیرضا اسحاقی ندارد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
یعقوب غفاری کارگردان تله فیلم «لبه پرتگاه» که چند روز قبل با مضمون ۹ دی و حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ پخش شد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز در مورد این فیلم گفت: مضمون این تله فیلم مربوط به یک گروه تروریستی است که زیر سایه ماجرای فتنه به منظور خرابکاری در روز عاشورا سال ۸۸ وارد ایران می‌شود و در طول داستان، ما شاهد دو دوست به نام ریحانه و ستاره هستیم که غافل از همه جا با همراهی با این گروه، ماجراهایی را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به فیلمنامه «لبه پرتگاه» افزود: خوشحالم که مدیران شبکه ٢ به ساخت این گونه فیلم‌ها اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. فیلمنامه اولی که به دست ما رسید به نام «روز انتخاب» یا «قاعده بازی» نوشته آقایان علیرضا اسحاقی و حسین حسنی بود. اما ما قبل از فیلمبرداری با توافقی که با این دوستان انجام دادیم. من با حفظ موضوع ٩ دی، داستان دیگری را به نام «لبه پرتگاه» نوشتم. البته طرح فیلمنامه لبه پرتگاه متعلق به آقای حسین حسنی است. باید تاکید کنم که درج نام علیرضا اسحاقی به عنوان فیلمنامه نویس تله فیلم لبه پرتگاه یک اشتباه تایپی است و این اثر همان طوری که عرض شد بر اساس طرحی از حسین حسنی نوشته شده است.




به گفته غفاری، موضوع اساسی «لبه پرتگاه» بحث فتنه و عاشورا و استفاده تبلیغاتی دشمن از این ماجراست اما بقیه قصه طراحی ذهن نویسنده است.

وی با بیان اینکه همزمان با تصویر برداری این فیلم، کارهای فنی آن نیز شبانه روز در حال انجام بود یاد آور شد: سعی کردیم با توجه به کیفیت کار و بدون شتاب زدگی، فیلم «لبه پرتگاه» را به موقع برای پخش برسانیم. البته فشار برای آماده شدن هر کاری یک امر طبیعی است بویژه اگر این کار یک اثر مناسبتی مثل ۹ دی باشد. در مجموع معتقدم باید انتظارمان نسبت به هرکاری در حد زمان و امکاناتی که در اختیار گروه گذاشته می‌شود باشد. البته سعی کردیم از عوامل حرفه‌ای در این فیلم استفاده کنیم تا از زمان به بهترین شکل استفاده کرده باشیم. ضمن اینکه جلوه‌های ویژه میدانی و کامپیوتری که در فیلم وجود دارد با همکاری خوب حمید رسولیان و علی تصدیقی صورت گرفته که در جذابیت فیلم بسیار موثر بوده است.




یعقوب غفاری با بیان اینکه من از نتجیه کار راضی هستم. به انتخاب بازیگران این فیلم اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه انتخاب اولیه من برای بازیگران محقق شد و ما توانستیم از‌‌‌ همان بازیگرانی که مد نظر داشتیم استفاده کنیم.

کارگردان تله فیلم «لبه پرتگاه» تاکید کرد: همیشه از شعار زدگی در موضوعات مذهبی و سیاسی پرهیز دارم و تلاش می‌کنم مضمون فیلم را از زاویه دیگری برای مخاطب بیان کنم تا او در نتیجه گیری فیلم، به نتیجه مورد نظر دست پیدا کند. این عمل بی‌شک، سبب جذابیت بیشتر فیلم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حساسیت فیلم، فشارهای جانبی بر کار وجود داشته است گفت: خوشبختانه هیچ فشاری از سوی مدیران تلویزیون و یا دیگران نسبت به فیلم وجود نداشت ضمن اینکه ما شاهد حمایت و پشتیبانی خیلی خوب آقای کریمی مدیر محترم گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو از تولید این فیلم بودیم و معتقدم اگر این حمایت‌ها وجود نداشت حتما این فیلم در این زمان محدود و با این پروداکشن ساخته نمی‌شد.




غفاری در مورد شرکت فیلم در جشنواره عمار گفت: چون زمان إرسال آثار همزمان با راف کات لبه پرتگاه بود. نسخه فاین کات آن به جشنواره و داوران نرسیده و بیشتر از این در جریان نیستم و به احتمال قوی، تهیه کننده محترم از موضوع بیشتر اطلاع دارد.

یعقوب غفاری با بیان اینکه امسال در جشنواره فیلم فجر به عنوان تدوینگر فیلم «ابوزینب» حضور خواهم داشت در مورد کارهای آینده خود اظهار داشت: من قبل از تولید «لبه پرتگاه» پیگیر تولید فیلم سینمایی دومم به نام «ویولون» بودم که با تولید لبه پرتگاه، این کار‌ یک ماه به تعویق افتاد اما بعد از پایان این فیلم، اگر خدا بخواهد مراحل ساخت آنرا آغاز خواهم کرد.
کد خبر: 78021
Share/Save/Bookmark