مافیا در سینما و تلویزیون عیان است
آرش نوذری در گفتگو با هنرنیوز:
مافیا در سینما و تلویزیون عیان است
یک بازیگر سینما و تلویزیون با تائید مافیا در سینما و تلویزیون گفت: آن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
 
تاريخ : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸
آرش نوذری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز در مورد تازه‌ترین کارهای بازیگری خود افزود: به تازگی بازی در سریالی به نام «قورباغه و قناری» اثر آقای مهدی فخیم‌زاده را به اتمام رساندم. تصویر برداری این سریال همچنان ادامه دارد اما نقش من تمام شده است و تصور می‌کنم اواخر امسال و یا سال آینده از تلویزیون پخش بشود.

وی با اشاره به متوقف شدن این سریال به دلیل مشکلات مالی اضافه کرد: متاسفانه مشکلات مالی سازمان صدا و سیما گریبانگیر این سریال هم شد و «قورباغه و قناری» هم یک مدتی به دلایل مالی متوقف شد اما خوشبختانه این کار دوباره از سرگرفته شد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که چرا در سینما فعالیتی ندارید اظهار داشت: سینما مال از ما بهترون است.

بازیگر فیلم «سفر به چزابه» با تائید مافیا در سینما و تلویزیون تصریح کرد: وجود مافیا در سینما و تلویزیون را تائید می‌کنم و معتقدم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. منتهی این مافیا شرایط خاص خودش را دارد و هر کسی هم بتواند با این شرایط کار کند فضا فراهم است. اما معتقدم در هر کاری ما گروهی نخبه داریم که باید از استعداد آنان استفاده شود و حیف است که این افراد اسیر مافیا و باند بازی بشوند. کشف استعداد از وظایف تهیه کنندگان و کارگردانان است اگر این طیف از سینماگران – کارگردانان و تهیه کنندگان- قوه کشف استعداد داشته باشند آنگاه می‌توانند با مافیا مقابله کنند. متاسفانه بسیاری از با استعداد‌ها، تواناییشان دیده نمی‌نشود یا کشف نمی‌شود. اما در عوض به جای آنان، کسانی با استفاده از رانت و مافیا وارد میدان می‌شوند که به فضای ناسالم سینما دامن می‌زنند.

بازیگر فیلم سینمایی «قارچ سمی» ادامه داد: معتقدم هیچ کس جای کسی را در هیچ حرفه‌ای بویژه بازیگری نخواهد گرفت. یعنی هر کسی جایگاه خاص خودش را دارد.‌‌ همان طوری که در طبیعت، هیچ انسانی شبیه انسان دیگری نیست در حوزه کاری هم؛ هیچ کس جای کسی را نمی‌تواند بگیرد. اما متاسفانه گاهی اوقات یکسری محدودیت‌ها باعث می‌شوند تا آدم‌هایی که شایسته مرتبه‌ای نیستند وارد آنجایگاه شوند یعنی جایگاهی را به کسی می‌دهیم که با شرایط آن به هیچ عنوان همخوانی ندارد و به نوعی غصب محسوب می‌شود. اگر جامعه شاهد این نوع غصب‌ها نباشد. بی‌شک حوزه کاری همه آدم‌ها از چارچوب علمی‌تر، هنری‌تر و منطقی تری برخوردار خواهد شد. اگر آدمی به صورت بهینه و مفید بکار گرفته شود حتما کارایی او هم، بهترخواهد بود. این امر البته به هرم اصلی که امور را هدایت می‌کنند بستگی دارد. یعنی اگر در راس هرکاری، متولیان امور؛ آدم‌های متخصص و متعهدی باشند حتما توجه بیشتری می‌شود تا هرکسی در جایگاه خودش قرار بگیرد.

بازیگر مجموعه «شوخی کردم» با اشاره به مدیریت ضرغامی اظهار داشت: من از زمان مدیریت آقای لاریجانی با تلویزیون همکاری داشتم. اما معتقدم تلویزیون در زمان آقای لاریجانی خیلی فرهنگی‌تر از زمان آقای ضرغامی بود. هم آمار و هم شرایط و مخاطبینی که نسبت به تلویزیون جذب و یا دفع شدند این موضوع را تائید می‌کنند.

آرش نوذری در مورد محمد سرافراز هم یاد آور شد: من تا کنون با آقای سرافراز برخوردی نداشتم. اما احساس می‌کنم که ایشان آدم حاشیه‌پرداز و دنبال رو حاشیه نباشند. تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان در زمان مدیریت خود در رسانه ملی، خیلی اهل مصاحبه و عکس گرفتن نبود. این رفتار برای کسی که در حوزه رسانه کار می‌کند دو نکته به همراه خواهد داشت. اول اینکه، آدم‌هایی که جایگاههای بالایی را به لحاظ مدیریتی برعهده دارند و از مصاحبه پرهیز می‌کنند معمولا آدم‌های تخصصی هستند که بیشتر به کارشان می‌پردازند تا اینکه بخواهند دم ساعت مصاحبه کنند. لذا از این بابت وجود آقای سرافراز باعث امیدواری است. ولی اینکه اصحاب مطبوعات که واسطه‌ای بین رسانه و مخاطب محسوب می‌شوند نتوانند با مدیری ارتباط برقرار کنند. این یک نوع ضعف برای آن مدیر به حساب می‌آید که امیدوارم آقای سرافراز تعامل بیشتری را با اصحاب رسانه‌ها داشته باشند.

بازیگر سریال «اتاق عمل» با اشاره به کاربرد رسانه‌ها و مطبوعات گفت: حضور فعال و پویای مطبوعات در عرصه کشور؛ صد در صد مفید به حال جامعه خواهد بود و این امر از شرایط جامعه مدنی است. کنار هم قرار گرفتن مدیران فرهنگی، اصحاب فرهنگ و رسانه می‌تواند سبب ایجاد یک جریان فرهنگی در کشور شود که اگر هر کدام از ضلع‌های این مثلث حضور نداشته باشند حتما پای آنجامعه لنگ خواهد زد.
کد خبر: 76899
Share/Save/Bookmark