اعلام تحویل سال از حرم رضوی /  پخش  ۴۲1 برنامه در ایام نوروز
در نشست مدیر شبکه قرآن و معارف سیما مطرح شد؛
اعلام تحویل سال از حرم رضوی / پخش ۴۲1 برنامه در ایام نوروز
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برنامه «نگاه خورشید» از این برنامه به عنوان برنامه تحویل سال نو یاد کرد که به صورت زنده از حرم رضوی به روی آنتن این شبکه خواهد رفت.
 
تاريخ : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۴
به گزارش خبرنگار هنرنیوز؛ محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما طی نشست خبری به تشریح برنامه‌های نوروزی این شبکه و همچنین طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ پرداخت.

وی خبر داد شبکه قرآن ۲۵ عنوان برنامه جدید که برنامه‌های زیرشاخه آن شامل ۴۲۱ برنامه خواهد بود برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

محمد‌زاده حوزه‌هایی همچون تلاوت، علوم قرآنی و معارف و تفسیر قرآنی، آموزش، کودک و نوجوان، اطلاع‌رسانی، محافل و مسابقات را از برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما عنوان کرد و گفت: این برنامه‌های مختلف همه با رنگ‌آمیزهای خوب در جدول پخش شبکه قرآن قرار دارد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: علاوه بر این ۲۵ برنامه، برنامه‌های تأمینی و آرشیوی که قبلا تولید شده نیز در جدول پخش شبکه قرار گرفته است که امیدواریم این برنامه‌ها نیز رضایت خاطر بینندگان را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن به برنامه‌های ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم در سال جدید اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش جزء سی قرآن کریم طی سال آتی در دستور کار قرار دارد، گفت: طبق این اوصاف شعار شبکه قرآن و معارف سیما در سال ۹۷ (حمایت از حفظ جز ۳۰ قرآن کریم) است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: ان‌شاءالله امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به تعداد ۵ میلیون حافظ قرآن که نیمی از مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، دست پیدا کنیم که اگر از همه ظرفیت‌ها در دستگاه‌های مختلف استفاده شود می‌توانیم این اتفاق مبارک را شاهد باشیم.

محمدزاده تصریح کرد: بسیاری از این ۲۵ عنوان برنامه به نوعی به موضوع جز ۳۰ قرآن کریم و آمادگی مخاطبان برای ماه مبارک رمضان مربوط می‌شود و کار‌ویژه اصلی شبکه برای تابستان نیز که طرح «بشارت ۱۴۵۲» است در ارتباط با جز سی قرآن کریم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در واقع طرح عیدانه، ماه مبارک رمضان و بشارت ۱۴۵۲ در ارتباط با جز ۳۰ قرآن کریم هستند، گفت: البته هر یک از این برنامه‌ها تفاوت‌های مربوط خود را نسبت به طرح‌های دیگر دارند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: برنامه تحویل سال شبکه قرآن و معارف سیما،با عنوان «نگاه خورشید» است که به صورت زنده از حرم رضوی و با اجرای مجید یراق‌بافان و شهریار ضیاء‌آذری به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت که این برنامه همراه با سه موقعیت مختلف از جمله فضای شاد و مفرح ... تا یک ساعت و نیم بعد از تحویل سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شب اول سال نو با سالروز شهادت امام هادی(ع) تلاقی دارد، گفت: به همین جهت یک تیم از شبکه قرآن به سامرا اعزام خواهد شد که در این راستا برنامه‌های زنده‌ای در شب و روز شهادت پخش خواهد شد که این برنامه‌ها در اختیار شبکه‌های دیگر سیما نیز قرار خواهد گرفت. همچنین در زمان پخش برنامه زنده تحویل سال نیز ارتباط زنده‌ای با سامرا خواهیم داشت.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در عرصه حوزه‌ معارفی برنامه‌های مناسبتی در رابطه با میلاد و شهادت ائمه اطهار(ع) در این ایام در نظر گرفته شده است برنامه‌ای به نام «اشراق» از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرا می‌شود. همچنین برنامه «بهشت در همین حوالی» که در فضای شمال کشور اجرا شده و نیز برنامه «پرسمان» با حضور حجت الاسلام محمدی و کارشناسی میرباقری و نیز برنامه‌ای به نام «نیم نگاه» از دیگر برنامه‌های حوزه معارفی خواهند بود.

محمدزاده افزود: در حوزه تلاوت نیز برنامه‌های مختلفی همچون نور النور که طی آن راس هر ساعت یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود، برنامه گنجینه تلاوت که مربوط به تلاوت‌های صوتی با تصویرگری‌های مناسب می‌شود و نیز برنامه نگین تلاوت که برگزیده‌ای از تلاوت‌های شاهکار قاریان جهان اسلام است و به صورت تصویری نیز پخش می‌شود از جمله برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه نغمات و ابتهال برنامه‌هایی همچون «تلألؤ» که ویژه ابتهال‌های تصویری مصری است همچنین برنامه «نجوا» که مربوط به ابتهال‌های تصویری ایرانی است و نیز برنامه «آوای نور» که شامل آثار برگزیده طرح آوای نور می‌باشد به روی آنتن شبکه قرآن خواهد رفت.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در حوزه عمومی و اطلاع‌رسانی نیز برنامه «راه نشان» پخش می‌شود که یک برنامه ۹۰ قسمتی بوده و ۱۵ قسمت اول آن از ابتدای سال ویژه ایام نوروز پخش خواهد شد. طی اجرای این برنامه که از هنرمندان بخش‌های مختلف هنری نیز در آن دعوت شده است یک نوع فضای ارتباطی بین حوزه قرآن و حوزه‌های مختلف به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ترکیبی «عطر بهار» نیز در این ایام پخش می‌شود که طی اجرای آن مسابقه‌ای با نام «صدف» با محوریت سوره‌های جز ۳۰ قرآن کریم برگزار می‌شود که طی اجرای این برنامه علاوه بر حضور میهمانان ویژه برنامه‌های مختلفی شامل نمایش، پخش کلیپ، ارتباط موبایلی با مسئولان و... اجرا خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: همچنین برنامه‌ای مستند به نام «مواهب» از ابتدای سال ۹۷ به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود که طی اجرای این برنامه تصاویری از شگفتی‌های طبیعت که بر روی آنها کار قرآنی و پژوهش‌های مختلفی قرآنی صورت گرفته از شبکه قرآن پخش خواهد شد و از آیات مرتبط با تصاویر نیز در این مستند استفاده شده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: همچنین برنامه «حدیث بندگی» نیز که در رابطه با شرح زندگانی علمای معاصر است، پخش خواهد شد که امیدواریم مورد توجه و علاقه بینندگان محترم شبکه قرآن و معارف سیما قرار گیرد.

محمدزاده با اشاره به تولید برنامه‌های مختلف در حوزه نمایشی نیز افزود: در این رابطه بر روی فیلم قرآنی «مریم مقدس» کار و پژوهش قرآنی شده است و سکانس‌های از این فیلم که مربوط به آیات قرآن کریم است همراه با آیات مربوطه پخش خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در حوزه کودک و نوجوان نیز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که به طور ویژه در حوزه کودک ویژه برنامه «نوگلان قرآنی» و نیز برنامه «رایحه» که مربوط به حوزه نوجوانان است و محوریت جز ۳۰ قرآن کریم در آنها لحاظ شده است به سمع و نظر علاقه‌مندان خواهد رسید. همچنین برنامه «نگاه هشت» نیز که مربوط به حوزه کودک و نوجوان است و فعالیت‌های قرآنی آنها را نمایش می‌دهد با اجرای خود نوجوانان به روی آنتن شبکه قران و معارف سیما خواهد رفت.


وی با بیان اینکه در طرح بشارت ۱۴۵۲ به صورت گسترده وارد عملیات رسانه‌ای خواهیم شد افزود: در شش ماهه دوم سال نیز وارد عرصه‌های پربیننده و پرشنوده رسانه نیز خواهیم شد. به طوری که آیات قبل از پخش خبر در شبکه‌های مختلف از جزء ۳۰ قرآن انتخاب خواهد شد و به طور کلی تمام برنامه‌های شبکه، جهت درگیر کردن مخاطبان با سوره‌های جز ۳۰ قرآن در نظر گرفته خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه پرداختن به این طرح را از چند ماه پیش از آغاز طرح برنامه‌ریزی و در نظر گرفته‌ایم اظهار کرد: در این راستا با عنایت مسئولان صدا و سیما یک کانال دوم تلویزیونی در قالب ITPV با عنوان شبکه بشارت راه‌اندازی شده است که بهانه اصلی آن پوشش طرح بشارت است که به زودی از طریق نرم‌افزار تلوبیون هم قابل دریافت خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوزکه از حضور هنرمندان در برنامه های نوروزی و بویژه لحظه سال تحویل در شبکه قرآن پرسید گفت: شبکه قرآن نیز از حضور برخی از هنرمندان در لحظه تحویل سال بهره مند خواهد شد. وی البته نامی از این هنرمندان نبود به این دلیل که هنوز مشخص نشده اند.
کد خبر: 96149
Share/Save/Bookmark