«یتیم خانه ایران» فیلم بازیگر نیست بلکه فیلم کارگردان است
فرخ نعمتی در گفتگو با هنرنیوز:
«یتیم خانه ایران» فیلم بازیگر نیست بلکه فیلم کارگردان است
بازیگر فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» با بیان اینکه این فیلم پروژه‌ای بزرگی است که عوامل بسیار حرفه‌ای در آن حضور دارند گفت: این فیلم، فیلم بازیگر نیست بلکه فیلم کارگردان است.
 
تاريخ : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
فرخ نعمتی بازیگر سینما، تلویزیون و تا‌تر در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد حضور خود در فیلم «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی افزود: من در این فیلم نقش حکیم و برادر صاحب خانه یتیم خانه را که نقش آن را آقای داریوش اسد‌زاده بازی می‌کند را برعهده داشتم و جزو اولین بازیگران این فیلم بودم که جلوی دوربین رفتم و همچنین جزو اولین بازیگرانی هم بودم که کارم در اسفند ماه سال گذشته تمام شد اما فیلمبرداری این فیلم همچنان ادامه داد و دوستان من همچنان مشغول فعالیت در این پروژه هستند.

وی ادامه داد: معتقدم فیلم سینمایی یتیم خانه ایران یک پروژه بزرگی است که به مقطع خیلی مهمی از تاریخ کشورمان می‌پردازد دوره‌ای که متاسفانه ملت ایران دچار قحطی می‌شود و بیماریهای مختلف موجب تلف شدن بسیاری از مردم ایران می‌شود. موضوع فیلم «یتیم خانه ایران»‌‌ همان طوری که از نامش هم پیدا است قصه یک یتیم خانه‌ای است که افراد خیر آن را دایر کردند و من به عنوان حکیم و پزشک یکی از خدماتی که در این یتیم خانه انجام می‌دهم حفظ و حراست بچه‌ها از دچار نشدن به بیماری است.




وی تصریح کرد: به اعتقاد من، در این فیلم بسیار تلاش شده تا کیفیت فیلم از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار باشد و به همین جهت عوامل حرفه‌ای زیادی در جلو و پشت دوربین با این فیلم همکاری می‌کنند مثل آقای اصغر رفیعی جم به عنوان مدیر فیلمبرداری، آقای بهمن حیدری به عنوان مدیر صدابرداری و همچنین آقای بلوندی به عنوان طراح صحنه و لباس که یک کار بسیار پر زحمت و بزرگی است و دیگر دوستانی که در این پروژه حضور دارند.

بازیگر فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» یاد آور شد: زمانی که من سناریو را مطالعه کردم اتفاقا یکی از مواردی که به آقای طالبی به عنوان کارگردان مطرح کردم این بود که این فیلم، فیلم بازیگر نیست بلکه فیلم کارگردان است چرا که فضایی که در فیلم دیده می‌شود اگر به درستی انعکاس یابد حضور هر کدام از ما بازیگران هم به خوبی دیده خواهد شد ولی اگر این فضا درست در نیاید حتما فیلم و بازی بازیگران هم دیده نخواهد شد. اما آن چیزی را که من در پشت صحنه شاهد بودم بویژه در سکانس‌هایی که خودم بازی داشتم واقعا دیدم که همه عوامل بسیار در تلاش هستند تا سطح کیفی فیلم از استاندارد خیلی خوبی برخوردار باشد.




فرخ نعمتی اظهار داشت: من برای همه کسانی که برای این فیلم تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این فیلم بتواند تنها گوشه‌ای از درد‌ها و رنج‌هایی که ملت ایران در آن مقطع تاریخی که دچار قحطی و بیماری‌های هولناک شده بود را به خوبی برای مخاطبین به نمایش بگذارد.

لازم به ذکر است که فیلم «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان از بزرگ‌ترین پروژه‌های سال‌های اخیر سینمای ایران محسوب می‌شود که پروسه فیلمبرداری این کار حدود ۶ ماه پیش بینی شده است که هم اکنون روزهای پایانی
خود را سپری می‌کند.

بیشتر مراحل فیلمبرداری این فیلم در شهرک غزالی و ۱۵۰ لوکیشن ساخته شده در مناطق مختلف تهران انجام می‌شود علاوه بر آن چند سکانس در شهرستان و دو کشور اروپایی نیز در این پروژه تعریف شده است.

«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می‌کند. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در ‌‌نهایت کاهش جمعیت در ایران بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش چشمگیری داشت.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، عباس شوقی، مهدی صبایی، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی و بهارک صالح‌نیا در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. برایان ترفه، برت جان کورن، درشن آناند و هاشم رحیم اف هم از جمله بازیگران خارجی هستند که در این پروژه حضور دارند.

عوامل تولید فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی‌جم، تدوین: مهدی حسینی‌وند، طراح چهره‌پردازی: محسن موسوی، طراح صحنه: عباس بلوندی، آهنگساز: کرت تسکو
کد خبر: 81109
Share/Save/Bookmark