متن نمایش کاهانی مجابم کرد کارش را تهیه کنم
رضا موسوی در گفتگو با هنرنیوز؛
متن نمایش کاهانی مجابم کرد کارش را تهیه کنم
رضا موسوی گفت: رسول کاهانی جزو افرادی است که کارش را بلد است شناخت من نسبت به او به چند سال پیش بر می‌گردد که در یکی از کار‌هایشان مجری طرح بودم. از‌‌ همان موقع‌ها دغدغه کار در تئا‌تر با کاهانی و بنده همراه بود.‌‌
 
تاريخ : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در ارتباط با اینکه موضوع نمایش «به اتفاق خانواده» چه ویژگی داشته است که وی تهیه کنندگی آن را برعهده گرفته است گفت: با این نمایش درباره تفاوت ازدواج‌های کنونی با ازدواج‌های قدیمی است و به نظرم قطعاً مورد توجه مخاطب قرار خواهد گرفت. زمانی که قرار شد این نمایش در جشنواره حضور داشته باشد و متن مورد قبول واقع شد دو ماه فرصت داشتیم تا تمرینات لازم را برای تکمیل نمایش انجام دهیم. یکی از افتخارات ما این بود که مریم بوبانی در این نمایش حضور دارد و قرار است که در زمان اجرا در یکی از نقش‌هایی که در نظر داریم ایفای نقش کند اما در زمان جشنواره او فرصتی نداشت تا ما را همراهی کند از این رو فقط در صحنه‌ای از صدای وی استفاده کردیم.

موسوی در ارتباط با اینکه چطور شد که تصمیم گرفت در تئا‌تر تهیه کنندگی را تجربه کند گفت: یکی از دلایل بنده برای اینکه تصمیم گرفتم در تئا‌تر تهیه کنندگی نمایشی را بر عهده بگیرم حضور کاهانی به عنوان کارگردان این اثرنمایشی بود و البته اطمینانی که به او داشتم. در عرصه کار‌های تصویری با او فعالیت داشته‌ام و این اولین تجربه تهیه کننده گی من در تئا‌تر است. یکی از علایق بنده کارگرانی است که چند فیلم هم ساخته‌ام در تئا‌تر تجربه کمی دارم.

او با اشاره به اینکه کارگردان این نمایش یعنی رسول کاهانی را به خوبی می‌شناسد و اعتماد به او باعث شد تا تهیه کنندگی این نمایش را بر عهده بگیرد گفت: رسول کاهانی جزو افرادی است که کارش را بلد است شناخت من نسبت به او به چند سال پیش بر می‌گردد که در یکی از کار‌هایشان مجری طرح بودم. از‌‌ همان موقع‌ها دغدغه کار در تئا‌تر با کاهانی و بنده همراه بود.‌‌ همان موقع‌ها طرح و ایده‌ای را مطرح کردند و مدتی طول کشید تا نویسندگی آن به پایان برسد. زمانی که متن را خواندم به شدت جذبش شدم احساس کردم که همه چیز به درستی سر جایش قرار گرفته است. درام و کشمکش‌های نمایش نامه به درستی سر جایش قرار گرفته بود. بلافاصله با توجه به زمان کم، پلاتویی را برای تمرین اجاره کردیم و با کمترین نفرات کارمان را شروع کردیم و در ادامه افراد دیگر نیز به ما اضافه شدند برای اینکه سرعت کارمان افزایش یابد با نفرات به صورت تکی کار می‌کردیم.

وی با بیان این مطلب که باید مسئولین رایط را برای بخش خصوصی در تئا‌تر فراهم کنند تا حداقل از این طریق به تئاتری‌ها کمک شایانی شود گفت: در تئا‌تر فعالیت کردن یک ریسک بزرگ است و من هم زمانی که به عنوان تهیه کننده وارد این عرصه شدم سعی کردم تمام جوانب را بسنجم و از طرفی علاقه شخصی‌ام به این هنر ناب غیر قابل انکار است. امیدوارم راهی برای حضور تهیه کننده گانی که علاقه‌مند هستند در تئا‌تر فعالیت داشته باشند باز شود. این حرفه به کمک زیادی نیاز دارد افرادی که به نظرشان می‌توانند کاری انجام دهند و دغدغه تئا‌تر دارند باید وارد عمل شوند تا از نابودی و نگرانی هنرمندان آن جلوگیری کنند.

این تهیه کننده با عنوان کردن اینکه نگاه ما بیشتر به سمت اجرای موفقی برای عموم است گفت: قطعاً جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر یکی از جاهایی است که باید به کشف استعدادهای جوان پرداخت. نگاه اصلی ما برای این نمایش به سوی اجرای عموم است. باید با دقت بیشتری تنها جشنواره بزرگ تئا‌تر فجر که وی‌ترین هنر تئا‌تر ما است را برگزار کنیم تا اتفاقات مثبتی به لحاظ داخلی و حتی بین المللی برای ما بیافتد و بتوانیم هنر هنرمندان خودمان را بیش از پیش به دیگر کشور‌ها معرفی کنیم.

موسوی در پایان در اتباط با برخی از فعالیت‌های خود در سینما گفت: برای ورود به سینما از دستیاری شروع کردم و در حقیقت به این نکته اعتقاد دارد که باید برای پیشرفت خاک صحنه خورد. نمی‌توان یک شبه راه صد ساله را رفت. زمانی که توقع مان از خودمان بدون منطق بالا برود دست به کارهایی می‌زنیم که ممکن است شرایط سرخوردگیمان را فراهم آورد. همچنان با افتخار اعلام می‌کنم که در حال آموزش در این حرفه هستم و نباید با کار‌هایی که انجام می‌دهیم خودمان را گول بزنیم و دچار توهم خودبینی بشویم.
کد خبر: 78464
Share/Save/Bookmark