جدای از هر نوع باند بازی در حرفه ام پیش می روم
شهرزاد کمالزاده در گفتگو با هنرنیوز؛
جدای از هر نوع باند بازی در حرفه ام پیش می روم
شهرزاد کمالزاده گفت: تلاش کردم در طی این سال ها جدای از هر نوع باند بازی متکی بر توانایی های خودم در این حرفه پیش بروم . همچنان آن اتفاقی را که پی گیری را که دنبالش هستم برایم پیش نیامده است.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
شهرزاد کمالزاده در گفتگو با هنرنیوز در ارتباط با فعالیت‌های اخیرش گفت: فیلم سینمایی «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و فیلم سینمایی «ذوب شدن پادشاه» به کارگردانی هوتن زنگنه را آماده اکران دارم و همچنین فیلم سینمای دیگری به نام «روز گاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بیدل نیز در حال خاضر در نوبت اکران است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور در سریال‌های خوب اما همچنان آن اتفاقی که شایسته توانایی وی بوده  برایش نیافتاده است، گفت: در سریال «راه طوانی» رضا کریمی و مجموعه «بچه‌های نسبتاً بد» سیروس مقدم این اتفاق برایم افتاد و شخصاً بازخورد خوب آن را از سوی همکاران و مردم احساس می‌کردم. اما در واقع همچنان آن اتفاقی که شخصاً در بازیگری به دنبالش هستم برایم نیافتاده است. در مجموعه «رنگ شک» توانستم بُعد‌های جدیدی از بازیگری را تجربه کنم که برایم بسیار لذت بخش بود.
 
او تصریح کرد:کنکاش در این نقش و رسیدن به حالات درونی آن بسیار سخت بود و همچنین اختلاف سنی که با فریبرز عرب نیا داشتم یکی از مواردی بود که باید دقت می‌کردم و آن را در بازی خودم حل می‌کردم تا مخاطب متوجه آن نشود و بیشتر از هر چیزی اتفاق فیلم را دنبال کند.

کمالزاده در ادامه افزود: تمام سعی من مانند بسیاری از بازیگران این است که در یک نقش دیده نشوم و بتوانم کاراکتر‌های مختلفی را تجربه کنم. متاسفانه روند فیلم نامه‌ها به گونه‌ای است که خیلی نمی توان بین آن‌ها تفاوت قائل شد. نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شوند بسیار شبیه به هم هستند و من در جایگاه یک بازیگر بعد از این همه سال فعالیت باید کمی از خودم در انتخاب نقش‌هایم مراقبت کنم اما تا کجا می‌توان مقاومت کرد این کار حرفه من است و گاهی اوقات مسائلی دست به دست هم می‌دهند که شما تصمیماتی را که دوست ندارید بگیرید این رویه برای همه بازیگران که به صورت حرفه ای در این عرصه فعالیت می‌کنند وجود دارد. اما خوشحالم و به هیچ کدام از کار‌هایم پشت نمی‌کنم.

بازیگر مجموعه «بچه‌های نسبتاً بد» در ارتباط با وسواسی که در انتخاب دارد، گفت: فیلم نامه‌های زن محور بسیار کم است. و اکثراً آن‌ها را در ژانر‌های مختلف نمی‌بینیم که حضور پر رنگی داشته باشند. با این رویه همه چیز برای بازیگران زن تکراری می‌شود. در صورتی که من به دنبال تجربه‌های نو و جدید هستم تا بتوانم توانایی‌های خود را در کاراکتر‌های مختلف به کار بگیرم. نقش‌هایی که انتخاب می‌کنم باید من را به هیجان بیاورند.

وی این چنین ادامه داد: جدای از باند‌ها و تمام فامیل بازی‌هایی که در این حرفه وجود دارد واقعاً تلاش کردم بر توانایی‌های خودم تکیه کنم و در پروژه‌های مختلفی حضور پیدا کنم. در سر صحنه فیلمبرداری به هیچ عنوان به فکر این نیستم که کم کاری کنم. آثاری که بازی کردم می‌توانند حرفم را اثبات کننده. فیلم‌های زیادی را درشرایط سخت بازی کردم و از جان مایه گذاشتم چرا که به این حرفه علاقه دارم و باور دارم با تجربه کردن و گذر از این مسیر‌های سخت است که می‌توانم بعد‌های جدیدی از بازیگری را کشف کنم.

کمالزاده درباره مینی سریال «رنگ شک» و سختگیری‌های عرب نیا به عنوان کارگردان آن مجموعه گفت: کارگردان سخت گیری که باعث شود اتفاق درست برای تک تک عوامل بیافتد حتماً کارش را درست انجام می‌دهد و نمی توان از این کلمه استفاده کرد که او سخت گیر است. چرا که بسیاری از کارگردانان خوش اخلاق که به سادگی از کنار هر چیزی می‌گذرند با یک کار ضعیف باعث تخریب چهره خود و سایر عوامل می‌شوند.
 
این بازیگر افزود: فریبرز عرب نیا سختگیر است به این معنی که از هیچ تلاشی کم نمی‌گذارد و برای کارش برنامه ریزی دارد و اصلاً بیهوده شروع به اصرار کاری نمی‌کند. عرب نیا به راحتی از کنار چیزی نمی‌گذشت و به نظرم این مسئله برای برخی که عادت به این نوع کار کردن ندارند، تعبیر دیگری مثل سختگیری پیدا می‌کند. رفتار وی به عنوان کارگردانی که بسیار با دقت است، برایم قابل ستایش بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر خصوصیت نقش در هنگام بازی توسط وی تغییر کرد گفت: به نظرم آنقدر کاراکتر‌ها در این فیلم به درستی نوشته شده بودند که نیازی نبود خیلی به فیلم نامه دست بزنیم و آن را تغیر دهیم. اما کارگردان نسبت به پیشنهاد‌های بازیگران و حتی سایر عوامل انعطاف نشان می‌داد و همه حرف‌ها را می‌شنوید. فریبرز عرب نیا در طی این سال‌ها با بهترین افراد بازی کرده و یکی از ستاره‌های سینمای ما بوده است که همچنان در این مسیر حرکت می‌کند.
 
کمالزاده اضافه کرد: بازی کردن نقش یک زن افسرده از شخصیت خود من بسیار دور بود و خیلی‌ها بعید می‌دانستند که من از عهده این کار بر بیایم اما با اعتمادی که کارگردان این مجموعه تلویزیونی به من کرد، توانستم تجربه جدیدی داشته باشم. فشار روحی بسیار زیادی را برای اجرای این نقش تحمل کردم. در حقیقت مسئولیت سنگینی بر دوشم بود. با توجه به بازخورد‌هایی که گرفتم احساس خوبی در درونم به وجود آمده است.
کد خبر: 77564
Share/Save/Bookmark