رسالت تلویزیون بالا‌تر از تبلیغ چیپس و پفک و رُب است
داریوش سلیمی در گفتگو با هنرنیوز:
رسالت تلویزیون بالا‌تر از تبلیغ چیپس و پفک و رُب است
یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نباید تلویزیون تن به تبلیغاتی مثل پفک، چیپس و این نوع تبلیغات بپردازد چرا که رسالت و شانیت تلویزیون خیلی بالا‌تر از آن است که بخواهد وارد تبلیغ چنین محصولاتی بشود.
 
تاريخ : يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱
داریوش سلیمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز در مورد تلویزیون افزود: معتقدم نباید تلویزیون تن به تبلیغاتی مثل پفک، چیپس و این نوع تبلیغات بپردازد چرا که رسالت و شانیت تلویزیون خیلی بالا‌تر از آن است که بخواهد وارد تبلیغ چنین محصولاتی بشود. البته تبلیغات در رسانه ملی جای خودش را دارد ولی دیگر نباید تبلیغات آنقدر گل درشت باشد و تمام وقت تلویزیون صرف آگهی و تبلیغ سپری شود.

بازیگر سریال «مدینه» با اشاره به تبلیغات تلویزیون اضافه کرد: به عنوان مثال هنگامی که تماشاگران مشغول تماشای یک سریال مناسبتی و با مضمون عارفانه هستند به ناگهان تلویزیون وارد تبلیغات طولانی می‌شود به گونه‌ای که مخاطب خط قصه و فضای داستان را فراموش می‌کند.

داریوش سلیمی تصریح کرد: اگر چه بخشی از درآمد تلویزیون وابسته به تبلیغات است اما باید این تبلیغات مدیریت شوند و طوری نباشد که تبلیغات محصولات کم ارزشی تمام وقت تلویزیون را پرُ کند.

بازیگر سریال «سه دونگ، سه دونگ» با اشاره به عزت الله ضرغامی یاد آور شد: من به آقای ضرغامی برای دوران ۱۰ ساله مدیریتشان خسته نباشید می‌گویم. من خودم سال‌ها در زمان مدیریت ایشان با تلویزیون کار کردم و معتقدم آقای ضرغامی از مدیران دلچسب تلویزیون بودند و مدیر ایشان یک مدیریت دوست داشتنی بود و همه ایشان را بسیار دوست داشتند. به یاد دارم که بعد از پایان یافتن سریال «مدینه» ایشان طبق رسمی که در تلویزیون مرسوم بود از عوامل سازنده این سریال تقدیر کردند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه من برای آقای ضرغامی آرزوی موفقیت می‌کنم در مورد محمد سرافراز مدیریت جدید رسانه ملی گفت: من خیلی آشنایی با آقای سرافراز ندارم. اما همین که از مجموعه مدیران صدا و سیما هستند نشان می‌دهد که رسانه ملی را به خوبی می‌شناسند. لذا امیدوارم ایشان هم، در اینجایگاه موفق باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «دریا کنار» با اشاره به کمبود مالی که بیشتر پروژه‌ها با آن دست به گریبان بودند افزود: معتقدم کمبود مالی تلویزیون ایرادی بود که در سالهای اخیر، خیلی از بچه‌هایی که با تلویزیون کار می‌کردند را اذیت کرد اما امیدوارم با ورود آقای سرافراز شاهد برطرف شدن این مشکل در رسانه ملی باشیم و همه پروژه با اقتدار و بدون توقف و با تسویه حساب کامل با همه عوامل تولید به پایان برسد.

این بازیگر سینما و تلویزیون یاد آور شد: تلویزیون می‌بایست سهم خودش را از تولید آثار نمایشی مثل سریال‌ها و تله فیلم‌ها افزایش دهد چرا که امروزه با راه اندازی کانال‌های مختلفی که در زمان مدیریت آقای ضرغامی انجام گرفته این کانال‌ها نیازمند خوراک لازم می‌باشند و همواره تولید تله فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی نشان داده که بهتر می‌تواند با مخاطب تلویزیون ارتباط برقرار کند. امروزه تمامی تلویزیون‌های دنیا بر روی سریال سازی آن هم به تعداد زیاد تمرکز کردند و با خلق سریال‌های بالای ۲۰۰ و ۳۰۰ قسمتی توانستند تماشاگران خود را سال‌ها با یک سریال درگیر کنند در این سریال‌ها حتی بازیگران نوجوان بزرگ می‌شوند و بازیگران بزرگسال به میانسالی می‌رسند. اما این سریال همچنان ادامه دارند. لذا رسانه ملی می‌تواند با اختصاص بودجه‌های بیشتر و البته به موقع ، به ساخت سریال‌های بیشتر و طولانی‌تر اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که مخاطب تلویزیون نسبت به گذشته بسیار ریزش کرده است و گویا رقیبانی همچون ماهواره با پخش سریال‌های طولانی و با دوبله فارسی گوی سبقت را از صدا و سیما ربودند. مسئولین فرهنگی کشور و رسانه ملی باید برای این تعداد از مخاطبین از دست رفته چاره اندیشی کنند. یکی از کارکردهای تلویزیون بحث سرگرمی و آموزش است و بهترین راه برای سرگرمی همراه با آموزش ،تولید سریال‌ها و تله فیلم‌هایی است که می‌تواند ضمن جذب مخاطب، آموزش‌های لازم را به تماشاگر القاء نماید.

داریوش سلیمی در مورد نقش رسانه‌ها در ارتقای هنر کشور ادامه داد: رسانه‌های گروهی و مطبوعات پل ارتباطی هنرمندان با مردم محسوب می‌شوند و از نقش بسیار برجسته‌ای در جامعه برخوردارند لذا معتقدم در تعامل رسانه با هنرمند می‌توانیم شاهد شکوفا‌تر شدن هنر باشیم. البته باید هنرمندان ظرفیت نقد پذیری را در خودشان پرورش دهند چرا که یکی از کارکردهای اصلی رسانه و مطبوعات، نقد آثار است و اگر نقدهای مطبوعات به دور از نقد سالم و علمی باشد نه تنها نمی‌تواند به هنرمند کمک کند بلکه سبب کدورت بین هنرمندان با مطبوعات خواهد شد.
کد خبر: 77744
Share/Save/Bookmark