امیدوارم مردم یاور «شیار 143» در اکران باشند
محمد حسین قاسمی در گفتگو با هنرنیوز:
امیدوارم مردم یاور «شیار 143» در اکران باشند
تهیه کننده فیلم سینمایی « شیار 143» گفت: امیدواریم مردم یارو یاور فیلم « شیار 143»در اکران عمومی باشند و اجازه ندهند«الفت» شیار 143 در سینماهای ایران تنها و غریب بماند.
 
تاريخ : يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
محمد حسین قاسمی تهیه کننده فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» که فیلمش هم اکنون بر پرده سینماهای کشور در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد اکران این فیلم افزود: این فیلم هم اکنون در سینماهای کشور در حال اکران است و همان طوری که مردم همیشه یارو یاور این فیلم به هنگام اکران های خصوصی بودند و این فیلم را به عنوان فیلم منتخب مردمی خود در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برگزیدند در اکران عمومی هم همان گونه عمل کنند. لذا امیدواریم تماشاگران، یار و یاور فیلم «شیار ۱۴۳» در اکران عمومی هم باشند و اجازه ندهند که «الفت» شیار ۱۴۳ در سینماهای ایران غریب و تنها بماند.

وی در پاسخ به خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا با توجه به اینکه این فیلم قبل از اکران عمومی ، بارها در اماکن مختلف نمایش داده شده است نگران کاهش مخاطب برای این فیلم نیستید ادامه داد: طبق آمار و بر اساس مستندات ، فیلم هایی که بیشترین فروش را در ایران داشتند فقط توانستند ۳ درصد از تماشاگران را به داخل سینماها بکشانند. در صورتی که در دنیا این رقم ، حداقل ۱۰ درصدد است. لذا معتقدم که هنوز این فیلم را خیلی از تماشاگران ندیدند. بنابراین ما نگران ریزش مخاطب این فیلم نیستیم و بر این باورم که هنوز خیلی از تماشاگرانی که به دنبال دیدن چنین مضامین هستند این فیلم را ندیدند و من از همین جا از همه این عزیزان دعوت می کنم که حتما این فیلم را ببینند.

محمد حسین قاسمی با بیان اینکه خوشبختانه تماشاگرانی که این فیلم را دیدند و بویژه خانواده های شهدایی که بر ما منت گذاشته و به دیدن این فیلم را آمدند از فیلم بسیار راضی بودند و این رضایت موجب شد تا ما انرژی بی نهایتی بگیریم و از تولید این فیلم به خود ببالیم .به مراسم افتتاحیه فیلم «شیار ۱۴۳» در برج میلاد اشاره کرد و یاد آور شد : در مراسم افتتاحیه؛ ما فقط ۱۴۳ مادر شهید را به برج میلاد دعوت کرده بودیم ولی این عزیزان لطف کردند و خودشان ، برخی از دوستان خود را که آنان هم مادران شهید بودند را هم دعوت کردند که این افتخاری برای ما بود. بنابراین ما در این مراسم نه تنها شاهد حضور ۱۴۳ مادر شهید بلکه شاهد حضور ۲۰۰ مادر شهید بودیم که سبب شد مراسم رنگ و بویی معنوی و روحانی بیشتری به خود بگیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی« شیار ۱۴۳» گفت: وقتی این مادران ، فیلم را دیدند خیلی از فیلم راضی بودند و رضایت این بزرگواران از فیلم برای ما ارزشمند بود و سبب شد تا خستگی از تن تک تک ما بیرون برود. هدف ما از تولید این فیلم این بوده که بتوانیم این قهرمانان را – شهدا و خانواده شهدا – را به مردم نشان دهیم. بعضی از این مادران به من می گفتند شما چگونه پی به قصه زندگی ما بردید که توانستید به این ظرافت زندگی مادران شهید را به تصویر بکشانید. این سخنان نشان می دهد که فیلم « شیار ۱۴۳» توانسته به خوبی زندگی مادران شهید را به نمایش بگذارد و با آنان ارتباط برقرار کند.لذا. برای ما باعث شرمندگی بود که این مادران بابت ساخت این فیلم از ما تشکر می کردند در حالی که ما باید از آنان تشکر کنیم که با فداکاریهایی که نسبت به کشور داشتند همه ملت را شرمنده مرام خودشان کردند.

محمد حسین قاسمی ، فیلم ساختن پیرامون شهدا و خانواده شهید را از افتخارات خود عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: فیلم بعدی ما نیز به نوعی با مضمون جنگ ساخته خواهد شد که بر اساس یکی دیگر از رمان های خانم نرگس آبیار است که خود ایشان هم کارگردانی آن را برعهده خواهند داشت.

این تهیه کننده سینمای ایران همچنین از تولید فیلم سینمایی به نام« لیخون» به کارگردانی مهدی نادری در آینده نزدیک خبر داد و اشاره کرد: مضمون این فیلم نیز پیرامون شروع جنگ است و مربوط به حماسه هایی می شود که در شهر خرمشهر به هنگام جنگ آفریده شده است. شاید بتوان گفت این سوژه به نوعی یک نوستالژی بزرگ برای مردم ایران محسوب می شود.
کد خبر: 76673
Share/Save/Bookmark