برگزاری هفته‌های «فیلم مقاومت» برکاتی برای سینمای ایران داشته است
محمد خزاعی در گفتگو با هنرنیوز:
برگزاری هفته‌های «فیلم مقاومت» برکاتی برای سینمای ایران داشته است
دبیر سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از توافق تولید فیلم سینمایی مشترک بین کشور ایران و قزاقستان خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
محمد خزاعی دبیر سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به رایزنی‌هایی که با برخی از مسئولین و فیلمسازان دیگر کشور‌ها گفت: خوشبختانه ما در رایزنی‌هایی که در بعضی از کشور‌ها با تعدادی از فیلمسازان و مسئولین سینمایی آن کشور‌ها داشتیم به تولیدات مشترک پروژه‌های سینمایی نیز رسیدیم. مثلا در کشور «قزاقستان» به پیشنهاد تولید مشترک دست پیدا کردیم و حتی به مرحله قرارداد هم رسیدیم که ۵۰ درصد بودجه فیلم را دولت قزاقستان تامین کند و ۵۰ درصد بقیه را دولت ایران متقبل شود و ما این پیشنهاد را به آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور منتقل کردیم و قرار شد که سازمان سینمایی کشور بررسی‌های لازم را در مورد این تولید مشترک انجام دهد و اگر علاقه‌مندی و بودجه آن مهیا شد برنامه ریزی برای تولید این اثر سینمایی مشترک بلافاصله صورت بپذیرد.

وی با اشاره به بحث اکران فیلم‌های ایرانی و حتی فروش فیلم‌های تلویزیونی که در دیدارهای وی به عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با مقامات و فیلمسازان دیگر کشور‌ها صورت گرفته بود تصریح کرد: در بحث اکران فیلم‌های سینمایی ایرانی و همچنین در مورد فروش فیلم‌های ایرانی و شرکت‌های تلویزیونی با برخی از مقامات فرهنگی کشور‌ها به نتایجی دست پیدا کردیم که من نتیجه تمامی گزارش‌های این دیدار‌ها را به سازمان سینمایی کشور ارائه دادم تا آنان در مورد این مسائل تصمیم گیری کنند.

محمد خزاعی ادامه داد: در شناسایی آثار جدید در کشورهای مختلف هم، فعال بودیم. ما توانستیم فیلم‌هایی را در کشورهای مختلف با موضوع جنگ شناسایی کنیم تا در دوره آتی جشنواره فیلم مقاومت، حضور پررنگ تری داشته باشند.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، گل سر سبد سینمای کشورهای آسیا و منطقه محسوب می‌شود یاد آور شد: ما می‌توانیم به کشورهایی که به لحاظ صنعت سینما ضعیف هستند ولی در عوض در حوزه مقاومت، توانایی سرمایه گذاری را دارند وارد همکاری شویم و به آنان کمک کنیم.

این تهیه کننده سینمای ایران اظهار داشت: شاید خیلی از مردم دنیا، آشنایی کاملی به مسائل ایران نداشته باشند اما حتما سینمای ایران را می‌شناسند. خوشبختانه سینمای ایران توانسته است طی این سالها، سفیر خیلی خوبی برای معرفی ایران به دیگر کشور ها باشد و بی‌جهت نیست که اکثر مردم دنیا شناخت نسبتا خوبی از سینمای ایران دارند و همه این تلاش ها؛ مدیون سینماگرانی است که نقش تاثیر گذاری در این زمینه داشته اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» تصریح کرد: بسیاری ازمردم کشور‌ها بعد از اینکه فیلم‌های دفاع مقدس را می‌دیدند از جنبه محتوایی با ما وارد بحث می‌شدند و علاوه بر اینکه از دیدن این فیلم‌ها خوشحال می‌شدند همه معتقد بودند که صنعت سینمای ایران رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. به عنوان مثال ما در کشور «قزاقستان» استقبال بسیار خوب مردم را شاهد بودیم و هر شب تعداد زیادی از مردم برای دیدن فیلم‌ها پشت در سینما صف می‌کشیدند اما به دلیل پُر شدن ظرفیت سالن سینما موفق به دیدن فیلم‌ها نمی‌شدند. ما در کشور «هند» فیلم‌ها را در فضای دانشگاهی نمایش دادیم که دانشجویان هندی استقبال خوبی از فیلم‌ها داشتند. در مجموع در هر کشوری که جشنواره را برگزار کردیم خوشبختانه استقبال مردمی خیلی خوب بوده است.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خاطر نشان کرد: دست اندر کاران این جشنواره از چند دوره قبل به این نتیجه رسیدند حالا که برخی از کشور‌ها اجازه نمایش فیلم‌های دفاع مقدس را در داخل کشورهای خود نمی‌دهند بهتر است که ما، فیلم‌هایمان را به خارج از مرز‌ها ببریم و به همین منظور تاکنون ده‌ها هفته‌های فیلم مقاومت را طی شش سال گذشته در کشورهای مختلف برگزار کردیم که خوشبختانه ثمرات خوبی هم برای سینمای دفاع مقدس و هم برای سینمای ایران داشته است و امیداوریم این برکات هر چه زود‌تر به ثمر بنشیند.

یاد آوری می‌شود که تا کنون تعدادی از فیلم‌های دفاع مقدس به عنوان «هفته فیلم مقاومت» در کشورهایی مثل روسیه، ترکیه، گرجستان، هند، قزاقستان، سوریه و شهر غزه به نمایش در آمده است که با استقبال خوب مردمی نیز همراه بوده است.
کد خبر: 79823
Share/Save/Bookmark