برخی وعده‌های دفتر موسیقی جنبۀ آرزو دارند
رئیس سابق خانه موسیقی ایران در گفتگو با هنرنیوز؛
برخی وعده‌های دفتر موسیقی جنبۀ آرزو دارند
دکتر محمد سریر عضو هیآت مدیره خانه موسیقی ایران درباره وعده های تحقق نیافته دفتر موسیقی در دوره مدیریت فعلی آن، معتقد است برخی از وعده ها جنبه آرزو دارند و آنها را خیلی نباید جدی گرفت.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲

سریر در گفتگو با خبرنگار گروه موسیقی هنرنیوز درباره فعالیت های اخیر مدیریت موسیقی کشور گفت: با توجه به شرایط موسیقی در کشور، توقعات و انتظارات، زیاد، درست و به حق است ولی امکانات را باید در نظر گرفت که بستر آن باید فراهم شود و نه تنها در حوزه موسیقی بلکه در بخش های دیگر هنری هم همه در انتظار شرایط بهتر هستند. 

وی در پاسخ به این پرسش که «وعده‌های دفتر موسیقی در یکسال گذشته عملا درباره شروع به کار ارکستر سمفونیک بی نتیجه مانده و تحقق نیافته است. با این روند سرنوشت ارکسترها ما چه خواهد شد؟» گفت: چیزی که من شنیدم این است که ظاهرا منابع مالی برنامه ارکسترها تهیه و تصویب شده منتها قرار است این ارکسترها به نحوی فعال شود که بتواند دوباره شروع به فعالیت کند و توقف نداشته باشد لذا لازم است در بلند مدت پیش بینی های لازم بشود، ما از طریق خانه موسیقی با دفتر موسیقی وزارت ارشاد صحبتی داشتیم و تا جاییکه در جریان هستیم اقداماتی در حال انجام است. 

سریر با بیان این مطلب افزود: موسیقی اصولا در کشور ما خط قرمزها و مشکلاتی دارد که طبیعی است ما باید این مشکلات را ببینیم و بدانیم که برای اجرای فعالیت های این حوزه مشکلاتی پیش رو هست. امروز مطلع شدم که دفتر موسیقی مشغول تهیه طرحی با بخش نیروهای انتظامی است که در یک چارچوبی بتوانند با اطمینان مجوز کنسرت ها را صادر کنند و بدانند که در چارچوب مشترک اختلاف نظری وجود نخواهد داشت. 

وی درباره وعده های تحقق نیافته دفتر موسیقی در دوره مدیریت فعلی آن، تصریح کرد: برخی از وعده ها جنبه آرزو دارند و آنها را خیلی نباید جدی گرفت و باید به آنهایی به نتیجه می رسد یا قدم های خوبی در آنها برداشته می شود را مورد توجه قرار داد؛ آرزو کردن خیلی خوب است ولی فقط مقدمه اقدامات است و اینکه به نتیجه برسد باید با تلاش بسیار همراه باشد من فکر می کنم ما باید این تلاش بیشتر شود تا مشکلات موسیقی کشور حل شود که اگر این اتفاق نیفتد بدون حل شدن این موضوعات به یک معارضه می رسیم. 

عضو هیأت مدیره خانه موسیقی ایران درباره دیدگاه تقابلی دفتر موسیقی در برابر خانه موسیقی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: قطعا اختلاف نظرهایی وجود دارد کمااینکه در گذشته هم بوده است ولی مدیران نباید این اختلاف نظرها را «تقابل» تعریف کنند بلکه باید به انتظارات طرف مقابل وقعی نهند و اگر نمی توانند انتظارات را برآورده کنند باید توضیح بدهند شاید قانع کننده باشد. 

وی در خاتمه خاطرنشان ساخت: به نظر من اگر توقعات نباشد هیچوقت هیچ کاری انجام نمی شود همیشه باید این توقعات را نگاه داشت و آرزوها را حفظ کرد ولی به دنبالش بود تا در طول زمان مشکلات را حل کنیم البته باید تحقق وعده ها شتاب بیشتری داشته باشد.

کد خبر: 78563
Share/Save/Bookmark