فقط نورچشمی‌ها در تلویزیون امکان کار دارند و این باعث شده تا جذابیت آثار از دست برود
محسن شایان فر:
فقط نورچشمی‌ها در تلویزیون امکان کار دارند و این باعث شده تا جذابیت آثار از دست برود
 
تاريخ : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵
محسن شایان فر تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: فقط نورچشمی ها در تلویزیون امکان کار دارند و این باعث شده تا جذابیت آثار برای مخاطب از دست برود چرا که این افراد نگاهی سطحی به تولیدات دارند و برایشان جذب مخاطب چندان اهمیتی ندارد.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «خسته دلان» و «حکایت های کمال» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز افزود: یکی از مهمترین مسائلی که باعث شده طی سال های اخیر برنامه های رسانه ملی چندان پر مخاطب نشود این است که برنامه های مناسبتی موضوعیت خود را از دست داده اند. یک زمانی وقتی سریال های ماه مبارک رمضان تولید می شد، قصه رمضانی داشتند و رمضان در بافت قصه ها وجود داشت اما سال های متمادی است که به این موضوع مهم اعتنایی نمی شود و مدیران رسانه ملی و برنامه سازان بیشتر نگاه فراغت پرکن به آثار دارند.

وی ادامه داد: امسال سریال هایی را در عید نوروز و ماه مبارک رمضان شاهد بودیم که رسماً هیچ ربطی به این مناسبت ها نداشتند؛ مشخص است که این سریال ها هرچقدر هم که خوب باشند به دلیل زمان پخش نامرتبط می سوزند و مخاطب نمی تواند با آن ها ارتباط برقرار کند.

شایان فر سپس با بیان اینکه در همین ماه مبارک رمضان یکی از سریال های قدیمی بنده با عنوان «ملکوت» از شبکه «آی فیلم» بازپخش شد که با استقبال خوب مخاطبان مواجه گردید اظهار داشت: از آنجا که این سریال با مناسبت دوخته شده است و به ماه رمضان ارتباط داشت مخاطب بعد از سال ها که از زمان ساخت سریال می گذرد باز هم با آن ارتباط برقرار کرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب برهنه» و «مانی و ندا» در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی تلویزیون طی سال های اخیر حضور افرادی به عنوان مدیر است که اصولاً تجربه و شایستگی حضور در سمت های شان را ندارند؛ بی تردید نباید به هر کس میدان داد که جزو مدیران رسانه ملی شود و وقتی این مهم جدی گرفته نمی شود ما با معضلاتی مانند مسأله ریزش مخاطب مواجه می شویم.

این هنرمند در پایان این گفتگو افزود: باید در تلویزیون افراد قوی و کارکشته و امتحان پس داده مدیر شوند. امروز کارکشته ها در همه سطوح از تولید تا مدیریت و... کنار گذاشته شده اند و همین باعث شده بیشتر مخاطبان نیازهای خود را از طریق پلتفرم ها و... برطرف کنند و در واقع امروز سریال های موفق سریال هایی هستند که از طریق پلتفرم ها پخش می شوند.
تهیه و تنظیم : هانیه فیوضی
کد خبر: 99146
Share/Save/Bookmark