عمار حرکت منحصر بفردی است /  همراهی مردم محروم ، دستاورد مهم عمار
جشنواره فیلم عمار در گفتگو با جمال شورجه :
عمار حرکت منحصر بفردی است / همراهی مردم محروم ، دستاورد مهم عمار
یک کارگردان ارزشی سینمای ایران با اشاره به جشنواره فیلم عمار گفت: با وجودی که کمیسیون فرهنگی مجلس ، بودجه ای را برای جشنواره عمار در نظر گرفته بود اما به گفته آقای نوباوه ، یک ریال هم به این جشنواره اختصاص نیافته است اما می بینیم که این جشنواره سرپاست و این حکایت از مردمی بودن جشنواره عمار دارد.
 
تاريخ : شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
جمال شورجه کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد جشنواره فیلم عمار افزود: جشنواره عمار همچنان که از نامش پیداست مختص به جبهه انقلاب است اما این به آن معنا نیست که جبهه انقلاب ، متعلق به گروه خاصی باشد چرا که این جبهه ، جبهه بازی است و رسالت این جشنواره؛ ضد استکباری، ضد استعماری و ضد استبدادی است و با رویکرد مقاومت جهان اسلام است که به نقدهای درون گفتمانی نیز توجه دارد. البته در نقدهای درون گفتمانی فقط بدنبال بزرگ کردن عیب ها نیست بلکه محاسن را هم می بیند.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار از جمله حرکت های خوب و مثبت بعد از انقلاب اسلامی درحوزه فیلم های مستند و داستانی محسوب می شود یاد آور شد: امیدواریم روز به روز این جشنواره رو به گسترش باشد و همان طوری که امسال هم در گزارش آقای طالب زاده وجود داشت به دلیل اینکه تعداد آثار بخش بین المللی زیاد بود جشنواره ناچار شد این بخش را جدا کرده و دراوایل سال آینده برگزار نماید.


کارگردان فیلم سینمایی« 33 روز» با اشاره به تعداد آثار رسیده به جشنواره اظهار داشت: بیش از دو هزار اثر با مضامین مختلف به این جشنواره ارائه شده است که این حجم از آثار نشان دهنده این است که اقبال خوبی از جشنواره عمار از سوی فیلمسازان صورت گرفته است.

شورجه تصریح کرد: به نظر می رسد سینماگران و بویژه فیلمسازان نسل جوان ، نسبت به این جشنواره احساس دین کردند و آثار خوبی را برای این جشنواره تولید کردند. تولیداتی که همه آنان درجهت آرمان و اهداف انقلاب است لذا این حرکت، حرکت بسیار خوب و نوید بخشی است.

این سینماگر تاکید کرد: دست اندر کاران این جشنواره باید گوهر ها را از دل این جشنواره بیرون بکشند و ضمن حمایت و هدایت از این فیلمسازان آنان را به سمت سینمای حرفه ای و حتی سینمای بین الملل سوق دهند که اگر این گونه باشد می توان از آن به عنوان نتیجه گیری مثبت جشنواره یاد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی« حماسه مجنون» با اشاره به مردمی بودن این جشنواره اظهار داشت: یکی از ویژگی های جشنواره عمار ؛ مردمی بودن آن - هم در نمایش و هم در اجرا - است. وقتی ما می بینیم بودجه ای که از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس برای این جشنواره اختصاص یافته اما به گفته آقای نوباوه، حتی یک ریال هم به آن داده نشده است ولی این جشنواره همچنان سر پاست این نشان دهنده مردمی بودن این حرکت است. حتی معتقدم این جشنواره می تواند بی هیچ چشمداشتی به دولتی ها و حاکمیت به کار خود ادامه دهد.

شورجه ، نمایش فیلم ها در اقصی نقاط کشور با حداقل امکانات را یک حرکت منحصر به فرد جشنواره فیلم عمار ذکر کرد و افزود: این حرکت یک حرکت منحصر بفردی است که فقط در اوایل انقلاب شاهد آن بودیم که بعدها هم ادامه نیافت و منسوخ شد.

وی همراهی مردم بویژه مردم محروم را یکی از دستاوردهای این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه مردم با این جشنواره و حرکتی که از دل برآمده، به خوبی همکاری می کنند. حتی مردم عادی و ساده هم سعی می کنند با در اختیار قرار دادن حداقل امکانات خود به این جشنواره ، در اجر آن سهیم باشند که نشان از عُلقه دو طرف مردم با جشنواره است که این عمل نیز منحصر به فرد است.

این کارگردان سینمای ایران یادآور شد: اگرچه شاید الان این جشنواره نتواند همه نقاط کشور را پوشش دهد اما با تلاش بیشتر و همکاری افزونتر مردمی، به نظر می رسد که در آینده نزدیک این جشنواره فراگیر تر خواهد شد.
کد خبر: 87176
Share/Save/Bookmark