جای امام خمینی(ره) نه تنها در سینمای ایران بلکه در سینمای جهان خالی است
حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز :
جای امام خمینی(ره) نه تنها در سینمای ایران بلکه در سینمای جهان خالی است
یک کارگردان سینمای ایران با اشاره به شخصیت بزرگ حضرت امام (ره) گفت: با وجودی که حضرت امام دنیا را متحول کرد اما جای ایشان نه تنها در سینمای ایران که در سینمای جهان نیز خالی است.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
حمید بهمنی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد کم کاری فیلمسازان در خصوص ساخت آثاری در زمینه شخصیت حضرت امام(ره) افزود: معتقدم ساخت آثار در مورد شخصیت های انقلاب بویژه حضرت امام نه تنها لازم بلکه واجب و ضروری است و اگر ما برای ساخت آثاری در مورد شهید بهشتی، رجایی و بویژه حضرت امام فاصله بیندازیم ممکن است شاهد تولید آثاری تحریف شده در مورد این عزیزان باشیم و افرادی به ساخت چنین آثاری همت بگمارند که تحلیل های فردی خودشان را به تماشاگر تحمیل کنند. درحالی که هنوز یاران اصلی حضرت امام زنده هستند زمان تولید اینگونه آثار است.

کارگردان فیلم سینمایی « گام های شیدایی» با بیان اینکه بُعد زمان ممکن است باعث ساخت آثاری بدور از واقعیت باشد به نمونه تاریخی این مورد اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ هم این موضوع را ثابت کرده است و بودند کسانی که بعد از زمان پیامبر و ائمه و به نام آنان به جعل اسناد پرداختند که خروجی این نوع نگاهها به طالبان، داعش و وهابیت ختم شده است. بنابراین معتقدم مسئولین فرهنگی ما باید از این موقعیت زمانی استفاده کنند و هنوز که فیلمسازان متعهدی در کشور حضور دارند آنان را برای ساخت این آثار حمایت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه سالها است که به شخصیت حضرت امام نامهربانی می شود و جای کسی که توانست دنیا را متحول کند نه تنها در سینمای ایران که در سینمای دنیا نیز خالی است. ما زمانی ایشان را شناختیم که از میان ما رفتند. ولی همین حالا که یاران امام حضور دارند بهترین فرصت است تا در مورد شخصیت ایشان، فیلم ساخته شود.

کارگردان فیلم سینمایی« گلوگاه شیطان» با اشاره به فیلم «فرزند صبح » اظهار داشت: ما ساخت فیلم در مورد حضرت امام را به فیلمسازی می سپاریم آن هم بدون هیچگونه نظارت و کنترل و آنگاه نتیجه و خروجی آن می شود فیلم «فرزند صبح». این کار نمونه ای از افراط و تفریط است.

حمید بهمنی با اشاره به موسسه نشر آثار حضرت امام گفت : این موسسه تاکنون در مورد ساخت فیلم در خصوص شخصیت حضرت امام چه فعالیتی انجام داده است؟ مسئولین این موسسه باید در مورد کم کاریهای خود پاسخگو باشد؟ همه ارگانهایی که متولی نشر و آثار حضرت امام هستند در این زمینه کم کاری کردند. همه باید پاسخگو باشند؟ من در مورد شخصیت حضرت امام طرحی را به یکی از همین ارگانها ارائه دادم اما آنان حتی به خودشان زحمت ندادن که به من پاسخ بدهند چه برسد که بخواهند در مورد تولید آن هزینه کنند.

این کارگردان فیلم های دفاع مقدس افزود: با توجه به اینکه قریب سه دهه از رحلت حضرت امام می گذرد اما متاسفانه فیلمسازان ما هنوز نتوانستند یک فیلم خوب و مناسب در مورد شخصیت امام تولید کنند.این درحالی است که زندگی حضرت امام آنقدر دارای ابعاد وسیع و گوناگونی است که ما همچنان شاهد برکات این شخصیت هستیم و هنوز برخی از کشورها، بیداری ملت های خویش را مدیون سیاست های ظلم ستیزانه ایشان می دانند.

وی یادآور شد: ما نه تنها در سینما بلکه در رسانه ملی هم نسبت به این موضوع کم کاری کردیم. واقعا رسانه ملی ما به جز ساخت چند سریال ضعیف در مورد ایشان چه کار دیگری کرده است؟ این در حالی است که نباید شخصیت بزرگی مثل حضرت امام فقط به ساخت یک فیلم یا یک سریال خلاصه شود.

حمید بهمنی با اشاره به « ادواردو آنیلی» ایتالیایی گفت: برخی از خارجی ها با دیدن حضرت امام مسلمان شدند که یکی از آنان ادواردو ایتالیایی فرزند رئیس کارخانه فیات ایتالیا بود که با یک بار دیدن حضرت امام، مسلمان شد.آیا این موضوع نمی تواند دستمایه یک اثر سینمایی باشد؟

وی ادامه داد: واقعا در سینما و تلویزیون به این شخصیت بزرگ اجحاف شده است و همه ی ما در این مورد هم در بخش نرم افزاری و هم در بخش سخت افزاری مقصریم و امیدواریم ایشان ما را ببخشند.
کد خبر: 81262
Share/Save/Bookmark