عدم حضور هنرمندان سرشناس، نقص جشنواره است
کامبیز درمبخش:
عدم حضور هنرمندان سرشناس، نقص جشنواره است
کامبیز درمبخش به افت کیفی آثار جشنواره تجسمی فجر اشاره کرد و گفت: هنرمندانی که شناخته شده تر هستند و اثرشان می تواند وزنه و اعتبار جشنواره محسوب شود تمایلی به مشارکت ندارند و باید تدابیری اندیشیده شود تا زمینه حضور هنرمندانی از این دست مهیا گردد چرا که عدم حضور آثار هنرمندان سرشناس در این مجموعه بیانگر نقص آن است.
 
تاريخ : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کامبیز درمبخش در گفتگو با هنر نیوز آثار حاضر در جشنواره تجسمی فجر را آثاری قابل قبولی دانست وتصریح کرد: در هر فستیوال و نمایشگاه آثار قوی و وضعیف به لحاظ کیفیت در کنار هم قرار می گیرند و کمتر شاهد آثار خوب بوده ایم.

وی درباره حضور انجمن ها و مشارکت آن ها در تصمیم گیری و سیاست گزاری های برگزاری این دوره از جشنواره ابراز امیدواری کرد و توضیح داد: انجمن ها با توجه به آگاهی و تمرکزی که در حوزه تخصصی کار خود دارند می توانند مناسب ترین و عادلانه ترین انتخاب را داشته باشند و هنرمندان و آثار شایسته شرکت در جشنواره را معرفی کنند.

درمبخش که در افتتاحیه جشنواره تجسمی فجر نیزحضور داشت از استقلال شاخه های تجسمی و پردازش تخصصی به رشته های آن سخن گفت و این امر را مستلزم مشارکت بانک ها و شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت انجمن های هنری و جشنواره ها دانست.

او در ادامه به لزوم بررسی تخصصی اقتصاد هنر و فروش آثار هنری اشاره کرد و اهمیت آن را به عنوان درآمد یک هنرمند برای گذران زندگی و نیز شریان حیاتی انجمن ها متذکر شد و در این خصوص گفت: خوب فروختن آثار هنری هم وابسته به همکاری و حمایت شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران است. از طرفی بستر مناسب برای به فروش رساندن آثار هنرمندان کمتر شناخته شده و جوان وجود ندارد و انجمن ها به عنوان منابع آگاه و چشمان بینای جامعه هنر که فعالیت همه هنرمندان را رصد می کنند می توانند قدم بزرگی در راستای محقق شدن این زمینه برای سوددهی فعالیت هنرمندان بردارند.

درمبخش در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز درباره ایده ی "بی ینال تهران" توضیح داد: "بی ینال تهران" طرح امیدوار کننده و مفیدی است که در صورت عملی شدن می تواند موقعیت مناسبی برای فعالیت آزادانه تر هنرمندان و ترویج هنر میان اقشار مختلف جامعه باشد.

وی همچنین با گلایه از برخی گالری داران که عرصه را بر نسل جوان هنر تنگ کرده اند و تنها با گروه خاص و عده ی محدودی از هنرمندان همکاری می کنند افزود: من شاهد کم لطفی گالری ها و حامیان هنری به استعداد هنرمندان هستم و مطمئنم که در چنین فضایی هنرمندان برای دیده شدن و ارائه آثار خود از بی ینال تهران استقبال چشم گیری خواهند کرد.
کد خبر: 79562
Share/Save/Bookmark