می توان برای انتخابات هم سریال ساخت
مهران رجبی:
می توان برای انتخابات هم سریال ساخت
مهران رحبی به ژانر کمدی علاقه خاصی دارد و ایفای نقش های طنز را ترجیح می دهد؛ او که در سریال طنز انتخاباتی «غیرعلنی» بازی کرده است، می گوید: می‌ توان برای مناسبت های سیاسی هم سریال ساخت؛ مثل همین انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس که ظرفیت های زیادی برای قصه گویی در آنها وجود دارد.
 
تاريخ : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
به گزارش هنرنیوز ، مهران رجبی درباره حضور در چندین نقش طنز تلویزیونی و علاقه اش به این ژانر عنوان کرد: خودم به ژانر کمدی علاقه خاصی دارم و نقش‌ های طنز را ترجیح می‌دهم. به نظرم با نقش ‌های طنز علاوه بر سرگرم کردن مخاطب می توان حرف‌ های جدی زد و مخاطب را به فکر واداشت. هرچند نقش‌ های جدی خوب را هم دوست دارم و در کارنامه بازیگری ام این نقش ها زیاد دیده می شود.

رجبی که در مینی سریال «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت هم ایفاگر شخصیت طناز موسی، رئیس ستاد انتخاباتی یک جوان عاشق پیشه است. درباره این شخصیت توضیح داد: موسی یکی از کاراکترهای طنز غیرعلنی بود که بخش عمده‌ ای از بار کمدی سریال بر دوش او و حاج عباس پورکریمی با بازی آقای فیلی قرار داشت. همانطور که می دانید امیررضا پورکریمی که موسی رئیس ستاد انتخاباتی اش است، خیلی نگاه جدی به ماجرا ندارد و فقط می خواهد به نوعی خودش را به نامزدش ثابت کند. در نتیجه، کار موسی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی او هم نمی‌ تواند چندان جدی باشد و کلاً همه چیز حالت باری به هرجهت را دارد. همین تناقضی که در کار و رفتار موسی وجود داشت، ایفای این نقش را جذاب می کرد.

مینی سریال «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی رضا جودی برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ روی آنتن شبکه دو سیما رفت.‌ این سریال که در شب های منتهی به ۲۸ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری به روی آنتن شبکه آی فیلم رفت، روایتگر رقابت انتخاباتی سه جوان است یکی از آنها عشق به یک دختر را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات قابلیت ‌هایش به خانواده دختر مورد علاقه اش می داند. برزو ارجمند، بهاره رهنما، شهرام عبدلی، محمد فیلی، علی دهکردی، شهین تسلیمی، محمد عمرانی، پریسا مقتدی و علیرضا جلالی تبار از جمله بازیگران این مینی سریال ۱۰ قسمتی هستند.

رجبی درباره ساخت سریال های مناسبتی و استقبال مخاطبان گفت: به نظرم ساخت سریال های مناسبتی همیشه جالب بوده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است. سریال مناسبتی که لزوماً نباید مختص ایام و ماه های خاص مذهبی مثل ماه مبارک رمضان و محرم یا مناسبت های ملی مانند عید نوروز باشد. می‌ توان برای مناسبت های سیاسی هم سریال ساخت، مثل همین انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس که ظرفیت های زیادی برای قصه گویی در آنها وجود دارد. اتفاقاً سریال «غیرعلنی» زمانی برای اولین بار روی آنتن رفت که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش رو بود. شاید مخاطب هم دوست داشته باشد در ایام انتخابات که حال و هوای مخصوص به خود را دارد، بیننده سریال هایی با همین مضمون باشد.

او درباره واکنش مردم به سریال «غیر علنی» اظهار کرد: «غیرعلنی» سریال خوبی بود و مخاطبان خاص خودش را هم داشت. امیدوارم این سریال در شبکه آی ‌فیلم بهتر دیده شده باشد، چرا که از جذابیت ‌های لازم برخوردار است.

رجبی با بیان اینکه این سریال بخشی از واقعیات جامعه را بیان می کرد، درباره غیرعلنی افزود: برای مثال، این مجموعه در بازسازی کاراکتر داوطلبان انتخابات موفق بود. شخصیت‌های این سریال هم خودشان را خدمتگزار مردم معرفی می کردند و همان رفتارهای کلیشه‌ ای را داشتند. این موضوع به این دلیل بود که آنچه مخاطب می بیند با واقعیات منطبق باشد. کاندیداهای غیرعلنی وعده های انتخاباتی زیادی می‌ دادند. این شخصیت پردازی درست در کنار یک قصه جذاب و تازه باعث شده بود که غیرعلنی سریال خوبی باشد. البته حضور آقایان جودی و خوشبخت را هم در این موفقیت و جذابیت نباید نادیده گرفت.

رجبی درباره بداهه گویی اش در سریال «غیرعلنی» عنوان کرد: نوع و جنس نقشم در سریال ایجاب می‌ کرد که گاهی بداهه گویی داشته باشم. خوشبختانه آقای خوشبخت نه تنها با بداهه‌گویی مشکلی نداشتند که حتی دست بازیگر را کاملاً باز می ‌گذاشتند. البته آنقدر در بداهه‌ گویی جلو نمی‌ رفتیم که از چهارچوب فیلمنامه خارج شویم. در نهایت همه چیز طبق برنامه ریزی و خواسته کارگردان جلو می رفت.

مهران‌ رجبی که در ماه های اخیر در چند سریال از جمله «صبح آخرین روز» حضور داشته است، درباره فعالیت هایش گفت: بعد از سریال «روزهای آبی» فعلا ترجیح می دهم کار نکنم و استراحت داشته باشم.

بچه های مدرسه همت، دوران سرکشی، صاحبدلان، قرارگاه مسکونی، روزگار قریب، یک مشت پرعقاب، چاردیواری، شوق پرواز، دزد و پلیس، دردسرهای عظیم ۱ و ۲، پرده نشین و گیله‌ وا از جمله دیگر سریال هایی به شمار می روند که رجبی در آنها جلوی دوربین رفته است.
کد خبر: 98660
Share/Save/Bookmark