وجود 162 رشته فرهنگ و هنر در دانشگاه علمی کاربردی
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد
وجود 162 رشته فرهنگ و هنر در دانشگاه علمی کاربردی
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوال هنرنیوز خبر داد حدود 162 رشته در بخش های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه درحوزه فرهنگ و هنر مشغول به فعالیت هستند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، دکتر محمدعلی اخوان معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری خود گفت : معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در راستای حرکت به سمت توسعه کیفی دانشگاه برنامه داریم پذیرش دانشجو براساس مامویت ها و اهداف مراکز دانشگاه صورت گیرد.

وی افزود: مراکز این دانشگاه براساس اهداف و اولویت هایی راه اندازی و تاسیس شده اند بنابراین پذیرش دانشجویان در مراکز باید متناسب با اهداف و اولویت های مراکز باشد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این دانشگاه به منظور توسعه آموزش های علمی کاربردی و کارآفرینی در کشور راه اندازی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: درحال تدوین نظام نامه ای برای برگزاری دوره های کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستیم که این نظام نامه پس از نهایی شدن برای تصویب به شورای گسترش آموزش عالی ارائه خواهد شد

اخوان افزود: براساس این نظام نامه دوره های کارشناسی ارشد این دانشگاه با دیگر دانشگاه های کشور متفاوت خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ۴۹۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: درحال حاضر این دانشگاه دارای ۶۷ هزار دانشجو در دوره کاردانی، ۲۲۰ هزار دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته و ۳۵۰ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

اخوان اضافه کرد: همچنین این دانشگاه دارای ۹۵۰ هزار نفر فارغ التحصیل در دوره های مختلف تحصیلی است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوال هنرنیوز که در مورد رشته های فرهنگ و هنر این دانشگاه پرسید خبر داد حدود 70 رشته در بخش کاردانی و حدود 92 رشته در بخش کارشناسی این دانشگاه درحوزه فرهنگ و هنر مشغول به فعالیت هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : ظرفیت این دانشگاه ۷۹۵ هزار دانشجو است و پیش بینی می کنیم که امسال ۲۰۰ هزار نفر جذب دانشجو داشته باشیم که باید برای ظرفیت خالی دانشگاه برنامه ریزی صورت گیرد

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز این دانشگاه را تشویق می کنیم رشته های مهارتی جدید را راه اندازی کنند تا از این طریق جذب دانشجوی بیشتری داشته باشیم و با مشکل ظرفیت خالی مواجه نباشیم.

اخوان با بیان اینکه موضوع نظارت در دانشگاه جامع علمی کاربردی پررنگ تر خواهد شد، گفت: برخی از مراکز این دانشگاه از اهداف و ماموریت های تاسیس خود به دلیل مشکلات مالی دوره شده اند که درحال برنامه ریزی هستیم تا این مراکز به اهداف خود بازگردند.

وی عنوان کرد: مراکز باید براساس اهدافی که راه اندازی شده اند اقدام به تاسیس و راه اندازی رشته کنند

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: درحال حاضر در دنیا ۱۴ هزار مهارت وجود دارد که در ایران تنها ۳ هزار مهارت آموزش داده می شود. اگر بتوانیم مهارت های جدید را در مراکز این دانشگاه آموزش دهیم بنابراین در جذب دانشجو با مشکل مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز تربیت مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در این مرکز آموزش های لازم به مدرسان دانشگاه ارائه می شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: یکی از شروط تمدید کد مدرسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی حضور مدرسان در مرکز تربیت مدرس این دانشگاه و دریافت آموزش های لازم است

در بخش دیگری از این نشست ، دکتر بهزاد بهرامی سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی جزئیات انتشار دفترچه های پذیرش دانشجو در دروه های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دفترچه پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی اوایل هفته آینده از سوی سازمان سنجش منتشر می شود، افزود: در مقطع کاردانی این دانشگاه در 361 رشته و 6 هزار و 303 رشته محل پذیرش دانشجو خواهد داشت.

بهرامی نسب افزود: پذیرش دانشجو این دانشگاه در دوره های کاردانی در 4 گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر صورت می گیرد.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: همچنین دفترچه های پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی این دانشگاه نیز دو هفته آینده از سوی سازمان سنجش منتشر می شود
.

بهرامی نسب خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی این دانشگاه از طریق معدل دیپلم، نوع دیپلم، وضعیت اشتغال، وضعیت بومی افراد و سهیمه ایثارگری صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی این دانشگاه نیز براساس نوع مدرک کاردانی، معدل دوره کاردانی، وضعیت اشتغال و سهمیه ایثارگری انجام می شود.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: برای سال تحصیلی جدید در 260 رشته و 4 هزار و 57 کد رشته محل پذیرش دانشجوی کارشناسی خواهیم داشت
کد خبر: 92468
Share/Save/Bookmark