مدیریت اشتباه ازدحام را به پایتخت آورد/ تهران را ترک کردم
امیر حسین صدیق در گفتگو با هنرنیوز؛
مدیریت اشتباه ازدحام را به پایتخت آورد/ تهران را ترک کردم
امیر حسین صدیق گفت: واقعاً به دلیل شرایط بد زندگی و شلوغی بیش از اندازه از تهران فرار کردم اما متاسفانه بعد از مدتی به دلیل شرایط کاری‌ام مجبور شدم دوباره به تهران برگردم.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
به گزارش هنرنیوز،امیرحسین صدیق‌ ۸ آبان ۱۳۵۱ خورشیدی در نیشابور، بازیگر تئا‌تر سینما و تلویزیون ایران است. وی در بسیاری از کار‌های مرضیه رومند حضور پر رنگی داشته است که مجموعه تلویزیونی «قصه های تا به تا» از مشهور‌ترین آن‌ها است. تقریباً مخاطبان تلویزیون با وی از طریق این سریال کودک آشنا شدند. صدیق هم جزو آن دسته از بازیگرانی است که کودکان دهه شصت که امروزه خودشان پدران و مادران این جامعه شده اند با وی خاطره‌های شیرین زیادی دارند.

یکی دیگر از آثار خاطره انگیزی که امیر حسین صدیق در آن ایفای نقش کرده است مجموعه تلویزیونی «کاراگاه شمسی و مادام» بوده وی در مجموعه «تهران ۱۱» که در زمان خودش بسیار پر مخاطب بود علاوه بر اینکه بازیگر آن سریال به شمار می‌آمد در پشت صحنه دستیار و برنامه ریی پروژه را بر عهده داشته است. تقریباً می‌توان وی را جزو بازیگران ثابت آثار مرضیه برومند دانست. مجموعه‌های «هتل»، «این زمینی‌ها» و سریال «بدون شرح» به کارگردانی اصغر فرهادی از دیگر آثاری است که وی در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

از این رو در آغاز ایام نوروز با وی به گفتگویی کوتاه نشستیم که شرح آن در ذیل آمده است:

امیر حسین صدیق در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی هنرنیوز در اتباط با اینکه تهران را در آثار سینمایی چطور می‌بینید و با کمی فکر در این رابطه به چه تصویر ذهنی از پایتخت می‌رسید، گفت: نمی‌توانم مشخصاً نام ببرم. در حال حاضر فیلم خاصی یادم نمی‌آید.  تهران را در بیشتر موارد با اتوبان‌ها و خیابان‌های شلوغش می‌شناسیم. در حقیقت اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که در بییش‌تر آثار سینمایی تهران شهری شلوغ و پر از جمعیت است. شخصاً وقتی به تهران فکر می‌کنم اولین تصویری که در ذهنم از آن ساخته می‌شود خیابان‌ها و اتوبان‌های آن است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد امکانات در سایر شهرستان‌ها به یک اندازه توزیع شود، اظهار داشت: یک مدیریت اشتباه و غیر اصولی باعث شده که تمام امکانات در تهران وجود داشته باشد و بسیاری از شهرستان‌ها از این امکانات محروم هستند. در نتیجه نباید از مهاجرت آدم ها به تهران و شهر‌های بزرگ تعجب کرد از این اتفاق باید با یک برنامه ریزی اصولی جلوگیری شود.

صدیق نیز این گونه ادامه داد: واقعاً به دلیل شرایط بد زندگی و شلوغی بیش از اندازه از تهران فرار کردم اما متاسفانه بعد از مدتی به دلیل شرایط کاری‌ام مجبور شدم دوباره به تهران برگردم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «آب پریا» با بیان اینکه سایر شهرستان‌ها فضای خوبی برای فیلم برداری دارند، بیان کرد: طبیعتاً در شهرستان‌های مختلف فیلم سینمایی ساخته می‌شود اما به دلیل اینکه امکانات در تهران بیش از سایر استان‌ها وجود دارد کارگردان‌ها و سایر هنرمندان بعد از اینکه به سطح قابل توجهی می رسند برای اینکه فعالیتشان را گسترده‌تر کنند به تهران می‌آیند در حقیقت چاره‌ای هم وجود ندارد به این صورت شهرستان‌ها شاهد مهاجرت هنرمندانشان هستند.

وی در ادامه افزود: برای ساخت مجموعه تلویزیونی «آب پریا» اتفاق خوبی افتاد و آن هم این بود که از بسیاری استان‌ها دیدن کردیم  مانند فارس، یزد، شمال که از جمله مکان‌هایی بودند که برای فیلم برداری در آنجا حضور پیدا کردیم. ایرانگردی یکی از اتفاق‌های خوبی است که در برخی از پروژه‌ها برایمان پیش می‌آید اما متاسفانه به دلیل اینکه درگیر ضبط مجموعه هستیم زمانی برای دیدن شهر و مکان‌های دیدنی‌اش فراهم نمی‌شود.

صدیق اذعان کرد: واقعاً تمام شهرستان‌های و استان‌های ما در کشورمان برای ساخت فیلم شرایط خوبی دارند چراکه ما می‌توانیم فصل‌های مختلف را در یک زمان در کشورمان شاهد باشیم. در نتیجه تهیه کنندگان می‌توانند با خیال راحت در شهرستان‌ها فیلم بسازند نباید نگاهمان فقط به شمال آن هم به دلیل اینکه سر سبز است، باشد بلکه جنوب کشورمان نیز بسیار زیبا است و مکان‌های دیدنی زیادی دارد. 

او افزود:کویر‌های زیبایی داریم که خیلی در فیلم‌‌هایمان از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم در صورتی که تصاویر سینمای خوبی می‌دهند. اگر بخواهم شخصاً مکانی را برای رفتن انتخاب کنم شمال گزینه اولی است که می‌گویم با توجه به سرسبز بودن و آب و هوایی که دارد احساس بهتری در آن خواهم داشت.
کد خبر: 80038
Share/Save/Bookmark