چندین فیلم و سریال فاخر در دست تولید/ توجه بیشتر دستگاههای هنری نسبت به تولید آثار دفاع مقدس
سردار سرتیپ بهمن کارگر در گفتگو با هنر نیوز:
چندین فیلم و سریال فاخر در دست تولید/ توجه بیشتر دستگاههای هنری نسبت به تولید آثار دفاع مقدس
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: انتظار کشور برای تولید فیلم های فاخر دفاع مقدس بیش از این است چرا که ما از مجموعه دستگاه های هنری، تلاش مضاعفی را انتظار داریم.
 
تاريخ : جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
سردار سرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز و در پاسخ به این سوال که « بنیاد حفظ آثار چه حمایت هایی از تولید فیلم های دفاع مقدس که متاسفانه در سالهای اخیر تولید آن به دلیل نبود بودجه و عدم تامین سرمایه با کاهش روبرو شده است انجام داده است؟» گفت : وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در مورد تولید فیلم و سریال با مضمون دفاع مقدس فقط سیاست گذاری ، هدف گذاری، هدایت و نظارت است. اگر چه ، ممکن است ما در بعضی مواقع نیز از برخی پروژه ها حمایت کنیم. به عبارت دیگر ، بنیاد حفظ آثار و نشر اررزش های دفاع مقدس در ارتباط با تولید فیلم و سریال با مضمون دفاع مقدس ، وظیفه اجرایی ندارد.

وی در عین حال با اشاره به تولیدات جدید این بنیاد در زمینه فیلم و سریال با مضمون دفاع مقدس ادامه داد: ما در حال حاضر، چندین فیلم سینمایی و سریال فاخر را در دست تولید داریم که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از انجام مقدمات اولیه تولید چندین اثر سینمایی از زندگی فرماندهان ارشد دفاع مقدس خبر داد و یاد آور شد: ما یک فیلم سینمایی در مورد «شهید صیاد شیرازی » را در دست تولید داریم که کارهای اولیه آن در حال انجام است و حتی این فیلم ، مرحله فیلمنامه را هم طی کرده است.

سردار سرتیپ بهمن کارگر ، ساخت فیلم و سریال هایی با مضمون زندگی شهید حسن باقری ، شهید بروجردی ، شهید کاوه و شهید باکری را از اقدامات دیگر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ما تولید این نوع آثار را به صورت متمرکز به عنوان فیلم ها و سریال های فاخر پیگیری می کنیم و تلاش داریم تا تولید این نوع آثار را با مشارکت سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرانجام برسانیم.

این فرمانده ارشد بسیجی تاکید کرد: اما همچنان معتقدیم انتظار کشور برای تولید فیلم های فاخر دفاع مقدس بیش از این است چرا که ما از مجموعه دستگاه های هنری، تلاش مضاعفی را انتظار داریم.

سردار سرتیپ بهمن کارگر خطاب به مسئولین فرهنگی کشور گفت: باید مسئولین فرهنگی در مورد افتخارات ملی کشور توجه بیشتری داشته باشند چرا که موضوعی همچون دفاع مقدس، یک افتخار دینی و ملی برای کشور محسوب می شود و باید عنایت ویژه تری به آن بشود.

وی با اشاره به سریال « تبریز در مه» که این روزها از تلویزیون پخش می شود افزود: تلویزیون این روزها مشغول پخش سریال «تبریز در مه» است و شما می ببینید که وضعیت کشور در آن زمان چگونه بوده است؟ اما ما در دفاع مقدس با وجودی که صدام به نمایندگی از استکبار جهانی با ما می جنگید اما رزمندگان ما اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود. آن هم در چه وضعیت و در چه شرایطی؟ در شرایطی که کشور ، سالهای اولیه انقلاب اسلامی را سپری می کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که همه کسانی که در حوزه تولید فیلم های دفاع مقدس فعال هستند توجه بیشتری به تولید این نوع آثار داشته باشند تا آیندگان، نشان روشنی از هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که « آیا دلیل برگزار نشدن جشنواره فیلم دفاع مقدس در سال جاری ، نبود تولید در این عرصه بوده است؟» گفت: آن گونه که من اطلاع دارم برگزار نشدن جشنواره فیلم دفاع مقدس به این خاطر بوده که این جشنواره سالانه نبوده و قرار شده به صورت دو سالانه یا سه سالانه برگزار شود. این درحالی است که در گذشته نیز، روال همین گونه بوده است. البته اینکه تولید فیلم با مضمون دفاع مقدس کاهش پیدا کرده بحث دیگری است که امیدواریم این مشکل هم؛ هر چه زودتر با عنایت همه دلسوزان در این حوزه مرتفع گردد.
کد خبر: 82955
Share/Save/Bookmark