برای تصویب فیلمنامه «پایان خدمت» دو سال در راهروهای ارشاد بالا و پایین رفتم
حمید زرگرنژاد در گفتگو با هنرنیوز:
برای تصویب فیلمنامه «پایان خدمت» دو سال در راهروهای ارشاد بالا و پایین رفتم
کارگردان فیلم سینمایی «پایان خدمت» گفت: دو سال در راهروهای وزارت ارشاد بالا و پایین رفتیم تا بلاخره پروانه ساخت فیلمنامه پایان خدمت را دریافت کردیم.
 
تاريخ : دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم سینمایی «پایان خدمت» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد شکل گیری این فیلم گفت: من در ابتدا یک طرح فیلمنامه‌ای داشتم که از آقای بهروز افخمی خواستم فیلمنامه آن را برای من بنویسد. بنابراین چند روزی هم با ایشان برای تحقیقات به زندان‌های اطراف تهران رفتیم. در مسیر تحقیقات که به زندان می‌رفتیم، من خلاصه طرح «پایان خدمت» را که بخشی از آن هم در دوران سربازی خودم اتفاق افتاده بود را برای آقای افخمی تعریف کردم وایشان به من گفت بهتر است طرح اولی را متوقف کنیم و روی همین طرحی که الان تعریف کردید کار کنیم. بنابراین، تحقیق کار اولی را تعطیل کردیم و آقای افخمی حدود ۱۱ ماه برای نوشتن فیلمنامه پایان خدمت زحمت کشیدند که در جشنواره فیلم فجر هم، کاندیدای فیلمنامه شد.




وی با اشاره به موضوع این فیلم اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع فیلم پایان خدمت در مورد تحویل یک دختر متهم توسط سربازی است که قرار است او را به اداره مفاسد اجتماعی تحویل دهد لذا فیلمنامه با ممیزی‌های زیادی روبرو شد و حتی برخی از دوستان اصرار داشتند که قصه فیلمنامه تغییر کند و تاحدودی هم ما مجبور شدیم قصه را کمی تغییر دهیم تا بتوانیم پروانه ساخت بگیریم. بنابراین سال ۹۰ فیلمنامه این فیلم نوشته شد اما سال ۹۲ توانستیم پروانه ساخت بگیریم یعنی دو سال در راهروهای وزارت ارشاد بالا و پایین رفتیم تا بلاخره با هر بازنویسی و سختی‌ای که بود بتوانیم مجوز ساخت دریافت کنیم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات، جهت فیلمنامه را هم عوض کرد یاد آور شد: سعی کردیم این اتفاق رخ ندهد. یک حساسیت‌هایی بود چون موضوع فیلم تحویل دادن یک متهم دختر به یک سرباز است تا او را به اداره مفاسد تحویل بدهد اما این سرباز این ریسک را می‌کند و فرار را انتخاب می‌کند این درحالی است که این سرباز روزهای پایان خدمت خودش را هم در حال سپری کردن است.

وی در مورد حضور جمشید مشایخی و سعید راد در اولین ساخته خود اظهار داشت: این دوستان وقتی فیلمنامه را مطالعه کردند از فیلمنامه خیلی خوششان آمد و بازی در این فیلم را پذیرفتم البته عوامل حرفه‌ای در این فیلم کم نبودند مثل علی اسیوند، رامین راستاد، خانم مهری شیرازی که طراح گریم فیلم بودند یا آقای علی محمد قاسمی که مدیر فیلمبرداری این فیلم را برعهده داشتند و اتفاقا کاندیدای فیلمبرداری در جشنواره فیلم فجر هم شدند.




حمید زرگرنژاد در مورد اکران فیلم پایان خدمت که از سال تولید آن دو سال می‌گذرد گفت: دلیل دیر اکران شدن این فیلم این است که من تصمیم گرفتم فیلم را با حوصله بیشتری تدوین و صدا گذاری دوباره‌ای داشته باشم بنابراین با خانم مستانه مهاجر و آقای ابوالصدق در حوزه صداگذاری، دوباره روی فیلم کار کردیم. ولی هم اکنون قرار داد پخش این فیلم را با آقای سیروس تسلیمی (امید فیلم) منعقد کردیم و ایشان درصدد است تا فیلم را در یک تایم مناسبی اکران کند.

این مستند ساز با سابقه در مورد استقبال مردمی از این فیلم تصریح کرد: اگر این فیلم با تبلیغ خوب و اطلاع رسانی مناسبی همراه باشد این فیلم حتما با استقبال خوبی روبرو خواهد شد چرا که این فیلم یک فیلم جوان گرایانه است و یک تجربه‌ای است که فکر می‌کنم لازم است حتی بچه‌های دبیرستانی هم این فیلم را باید ببینند تا متوجه بشوند که لازم نیست همه چیز را در زندگی حتما باید تجربه کنند.
کد خبر: 80425
Share/Save/Bookmark