موفقیت بازیگر ربطی به آشنا داشتن ندارد
ساعد سهیلی در گفتگو با هنرنیوز:
موفقیت بازیگر ربطی به آشنا داشتن ندارد
بازیگر «گشت ارشاد» گفت: برای بازیگر شدن اگر آشنایی داشته باشید بی‌شک ورود شما آسان‌تر خواهد شد اما اینکه حتما موفق بشوید دیگر ربطی به آشنایی ندارد بلکه این توانمندی بازیگر است که او را در بورس نگه می‌دارد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
ساعد سهیلی بازیگر سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز که هم اکنون فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» را بر روی اکران دارد در مورد این فیلم گفت: این فیلم به گواه تماشاگرانی که دیدند و با توجه به جوایزی که از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است فیلم خوبی است و من از تماشاگران می‌خواهم که حتما این فیلم را در سینما‌ها ببینند.
 
وی در مورد سختی‌های این فیلم افزود: معمولا هر فیلمی سختی‌های خاص خودش را دارد. من حتی فیلم‌های سخت‌تر از این فیلم را هم بازی کردم ولی ما سر این فیلم به دلیل اینکه تهیه کننده خوبی داشتیم. شرایط رفاهی برای عوامل فیلم، آماده بود بنابر این استرسی وجود نداشت. همه این موارد کمک می‌کند تا بازیگر، تمرکز بیشتری بر روی نقش خودش داشته باشد.



سهیلی در پاسخ به این سوال که برای رسیدن به نقش چه کارهایی انجام می‌دهد ادامه داد: بازیگران به هنگام ایفای یک نقش، حتما با توجه به توانمندی خودشان یکسری چیزهایی را به نقش اضافه می‌کنند و این وظیفه کارگردان است که داشته‌های بازیگر را متناسب با نقش اصلاح کند. بنابراین من هم سعی می‌کنم با صحبت کردن با کارگردان و دریافتن زوایای پنهان نقش به کاراکتری که قرار است بازی کنم نزدیک‌تر شوم.

بازیگر فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» در مورد «حسیبا ابراهیمی» بازیگری افغانی که نقش مقابل وی را بازی می‌کرد اظهار داشت: به گفته کارگردان این بازیگر در کلاس‌های بازیگری آموزش دیده بود و کارگردان او را از میان تعداد زیادی دختر افغانی که دیده بود انتخاب کرده بود. ایشان اولین بازیگری خودش را در این فیلم تجربه می کرد.




به گفته وی این فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان است و بیشتر بازیگران آن افغانی بودند و برخی از افغانی‌ها نیز در پشت صحنه به فیلم کمک می‌کردند.

ساعد سهیلی تصریح کرد: بعد از نمایش فیلم «چند مترمکعب عشق» بسیاری از جوانان و مردم افغانستان با من تماس گرفتند و از فیلم راضی بودند. همچنین تعدادی ایرانی که عاشق دختران افغانی شده بودند و سرنوشتی همچون فیلم را داشتند با من تماس گرفتند و از اینکه مشکلاتی برای ازدواج دارند گلایه‌مند بودند. در مجموع باید بگویم که این فیلم تجربه دوست داشتنی برای من بود.

وی با اشاره به ارائه فیلم از سوی کشور افغانستان به مراسم اسکار یاد آور شد: اگر بازیگری من در مراسم اسکار دیده شود. طبیعی است که خیلی خوشحال خواهم شد. البته برای من هنوز خیلی زود است که به این جایگاه‌های مهم برسم. اما من خودم را برای تلاش‌های بیشتر برای رسیدن به بازیگری آماده کردم. ولی انتظار مطرح شدن در اسکار را ندارم. اما امیدوارم روزی برسد که منتظر چنین اتفاقات خوب باشم.

ساعد سهیلی که فرزند سعید سهیلی کارگردان مطرح سینمای ایران است در مورد بازیگر شدن گفت: بدون تردید برای بازیگر شدن اگر آشنا و قوم و خویش داشته باشید حتما ورود شما به حوزه بازیگری آسان‌تر خواهد شد. ولی اینکه بتوان به موفقیت رسید یا خیر؟ دیگر به بستگان و قوم وخویش بستگی ندارد. کما اینکه خیلی‌ها از همین طریق وارد عرصه بازیگری شدند. اما خیلی زود هم از این حوزه خارج شدند چون جایگاه‌شان اینجا نبوده است. معتقدم جایگاه اصلی بازیگران را مردم تعیین می‌کنند. برای همین جای نگرانی نیست اگر فردی به خاطر آشنایی وارد بازیگری می‌شود مهم ماندن اوست. چرا که خیلی‌ها آمدند و ماندگار نشدند.

بازیگر فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» ادامه داد: من در عرصه بازیگری همیشه این تصور را داشتم که با تلاش موفق خواهم شد و باور داشتم که حتما یک روز بازیگر می‌شوم و معتقدم این باور به ادامه مسیر خیلی کمک می‌کند. به جرات می‌گویم اگر کسی بخواهد به جایگاهی برسد - به شرط اینکه تلاش کند - حتما به آنجا  خواهد رسید چون «خواستن، توانستن است» و نباید ناامید شد.

این بازیگر مشهدی در مورد هنرمندان مشهدی که در تهران فعال هستند افزود: درست است که هنرمندان مشهدی برای پیشرفت کردن به تهران سفر می‌کنند. اما باز هم در تهران، نام زادگاه خودشان را یدک می‌کشند و هر افتخاری را هم که کسب کنند باز به نام هم مردم ثبت می‌شود.

ساعد سهیلی در پاسخ به این سوال که هم اکنون مشغول به چه کاری هستید اظهار داشت: در حال حاضر در نخستین فیلم سینمایی آقای اکتای براهینی به نام «پل خواب» مشغول بازی هستم که تهیه کنندگی آن را آقای «جهانگیر کوثری» برعهده دارند و بازیگرانی همچون آقایان اکبر زنجانپور، هومن سیدی و خانم آناهیتا افشار در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به پیشکسوتان بازیگری که گاهی اوقات با آنان همبازی می‌شود یاد آور شد: من افتخار داشتم که در فیلم‌هایی که بازی کردم در کنار بزرگان بازیگری حضور داشته باشم. لذا هرگاه در کنار آنان قرار گرفتم سعی کردم از تجربه این پیشکسوتان بیاموزم. آن چیزی که برای من خیلی مهم بود «اخلاق مداری» این بزرگان بود. خوشبختانه تمام پیشکسوتان ما، حُب و بغض و حسادت ندارند. این مساله حتی برای پیشکسوتان سینما که هم اکنون هم در سینما فعال نیستند مثل آقایان امیر نادری یا ناصر ملک مطیعی که با من در ارتباط هستند هم دیده می‌شود. امیدوارم ما جوانان هم، این روش را همچنان ادامه دهیم.

بازیگر فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» در مورد ورود بازیگران و کارگردانان جوان به عرصه سینما تاکید کرد: خوشحالم که هرساله شاهد ورود نسل جدیدی از بازیگری و کارگردانان به عرصه سینما هستیم که خیلی با استعداد هستند. از سوی دیگر خوشحالم که این گروه جدید، با همدیگر رفیق هستند و فیلم‌های همدیگر را بدون حسادت و نگاه‌های ناسالم پیگیری می‌کنند و بر علیه هم مصاحبه‌های تند و تخریب کننده ندارند. لذا این اتفاق خوبی است که امیدوارم همچنان ادامه داشته باشد. چرا که معتقدم در حوزه هنر، هیچ کس جای دیگری را تنک نخواهد کرد.
کد خبر: 78365
Share/Save/Bookmark