سه ماه به دنبال یک امضاء بودیم/ تئاتر ارثیه پدری کسی نیست
میکائیل شهرستانی در گفتگو با هنرنیوز؛
سه ماه به دنبال یک امضاء بودیم/ تئاتر ارثیه پدری کسی نیست
میکاییل شهرستانی گفت: سه ماه در انتظار امضای حسین طاهری بودیم تا برگه‌ای را که در ارتباط با نمایش «هفت پرده» است امضاء کند و بتوانیم هزینه‌های خود را مطالبه کنیم. چرا برخی گمان می کنند تئاتر ارثیه پدری شان است؟!
 
تاريخ : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
میکائیل شهرستانی در گفتگو با خبرنگار تئا‌تر هنرنیوز با اشاره به اینکه مدت‌ها است در انتظار یک امضا به دنبال حسن طاهری «مدیر سابق مرکز هنر‌های نمایشی» می‌گشتیم گفت: مدیریت دوره قبل مرکز هنرهای نمایشی که چندی پیش از سمت خود استعفا داد، اما گویا کار‌های نیمه تمامی در مرکز به جا گذاشته‌اند که باید آن‌ها را تمام می‌کردند. با رفتن وی بسیاری از قرار داد‌ها بین زمین و هوا مانده است. شخصاً برای نمایشی که به روی صحنه برده‌ام مبلغ زیادی را از هزینه‌های شخصی‌ام پرداخت کرده‌ام به امید اینکه قرار بود مرکز هنر‌های نمایش بخشی از آن را تامین کند مدت‌ها به دنبال وی می‌گشتیم تا برگه‌ای را که در ارتباط با این موضوع است امضاء کنند. به نظر شما اینکه سه ماه در انتظار یک امضا باشید زمان منطقی است؟! در حال حاضر چه کسی مسئول رسیدگی به این موضوعات است؟! مدیران جدید اذعان داشتند که این مسئله باید توسط شخص حسین طاهری مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی رسیدگی می شد و با رفتن وی ما زمان زیادی را صرف کردیم تا مشکل مان حل شود.

وی در ادامه با اشاره اینکه عده ای تلاش می‌کنند صدای اعتراض برخی از هنرمندان شنیده نشود گفت: تعدادی از دوستان که دارای جایگاهی مدیریتی می‌شوند و در بسیاری از رسانه‌ها نفوذ پیدا می‌کنند، اجازه نمی‌دهند صدای مخالفی شنیده شود اما همچنان رسانه‌هایی هم هستند که با صداقت به این موضوعات رسیدگی می‌کنند و رسالت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این که صالح پور دارای شناخت از تئاتر است است گفت: اردشیر صالح‌پور سرپرست فعلی مرکز هنرهای نمایشی را به مراتب موجه‌تر از حسین طاهری می‌دانم که از یک فضای دیگری وارد عرصه تئا‌تر شده بود در طول مدیریت وی شاهد هیچ اتفاق خاصی نبودم. نباید مدیران ما در انتظار تقدیر و تشکر باشند بلکه باید آنچه که وظیفه‌شان است را به درستی و با تمام توان در جهت بهبود شرایط تئا‌تر گام بردارند. نیاز به مرور ندارد و برای هم آشکار است که شرایط تئا‌تر این سرزمین چگونه است.

شهرستانی با اشاره به اینکه طاهری باید پاسخ گوی کارهای انجام نداده‌اش باشد گفت: حسین طاهری باید جوابگوی اعضای نمایش «هفت پرده» باشد در این نمایش تقریباً چهل نفر فعالیت داشته‌اند که شخصاً حدود چهل میلیون تومان هزینه کرده‌ام تا بخشی از دستمزد دوستان را پرداخت نمایم اما همچنان بدهکار این تعداد از دوستان هستم که برای اجرای این نمایش ماه‌ها وقت صرف کرده اند. چرا نباید برای گرفتن حق و حقوقمان در تئا‌تر شرایط طبیعی را طی کنیم؟! حداقل کاری که می‌توان انجام داد دسترسی آسان به مدیران است و طاهری همین کار را برای گروه ما انجام نداد و ما سه ماه به دنبال گرفتن یک امضا بودیم.

بازیگر نمایش «اگر نرفته بودی» در ادامه گفت: سوال من از جامعه تئا‌تر و مسئولین این است چرا باید افرادی همانند بنده با سابقه مشخصی که در عرصه تئا‌تر دارند برای بردن یک نمایش به روی صحنه سختی‌هایی خارج از حیطه کاری را تحمل کنند؟! یکی دیگر از اشکالاتی که در این مدت شاهد بودم تبعیض قائل شدن بین برخی از نمایش‌هایی است که هم زمان به روی صحنه بودند نمی‌خواهم از کاری نام ببرم اما در زمان اجرای نمایش «هفت پرده» در سالن کناریمان به چه دلیل نمایشی باید سه ماه مجوز اجرا داشته باشد؟! آیا این خارج از برنامه نیست؟! نباید به صراحت دلیلش عنوان می‌شد؟! اگر جایی قوانین را زیر پا می‌گذاریم باید توضیحاتی به دیگر هنرمندان بدهیم تا شبهه ای به وجود نیاید. رفتار‌هایی از این دست بیشتر تداعی کننده بده بستان کاری است. میکاییل شهرستانی در این عرصه به دنبال این است که سلامت زندگی کند و برای اینکه کاری را انجام دهد وارد بازی‌های پشت پرده نمی‌شود از این جهت صحبت‌هایش همیشه شبیه به اعتراض است اما این‌ها واقعیاتی است که در پیرامون تئا‌تر ما وجود دارد و متاسفانه اتفاق می‌افتد.

شهرستانی با بیان این مطلب که نباید فضای تئا‌تر را شخصی کرد گفت: یکی از نمایش‌هایی که با بهترین کیفیت به روی صحنه رفت نمایش «هفت پرده» بود شخصاً مدعی این قضیه هستم. اگر نگاهی به نقد‌های منتقدین و تماشاگران بیاندازیم به این موضوع پی خواهید برد. اما به دلیل زیر بار نرفتن برخی روابط که در شآن خودم نمی‌بینم بد‌ترین رفتار با بنده و گروهی که این نمایش را به روی صحنه بردند صورت گرفت. برخی احساس می‌کنند که فضای تئا‌تر ارثیه پدری شخصیشان است که برای هم به صورت سلیقه‌ای و نه قانونی تعیین تکلیف می‌کنند.
کد خبر: 78275
Share/Save/Bookmark