به ما که می رسد پول ها تمام می شود! / داستان بودجه این فیلم داستان مفصلی است
خسرو سینایی در گفتگو با هنرنیوز :
به ما که می رسد پول ها تمام می شود! / داستان بودجه این فیلم داستان مفصلی است
خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که چندین سال است منتظر بودجه از سوی فارابی برای گرم کردن موتور فیلمش به نام« قطار زمستانی» است همچنان معتقد است بختی برای دریافت بودجه ندارد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
خسرو سینایی کارگردان فیلم « قطار زمستانی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز و در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت تولید این فیلم چگونه است و آیا امیدی به جذب بودجه برای این فیلم وجود دارد گفت: متاسفانه وقتی به ما می رسد همیشه پول ها تمام می شود و کاری هم نمی شود کرد.

وی ادامه داد: همه چیز فیلم « قطار زمستانی» آماده است و تنها منتظر بودجه برای این فیلم هستم. تاکنون بیش از ۱۰ بار برای گرفتن بودجه این فیلم ، رفت و آمد داشتم اما تا به ما می رسد می گویند پول نیست!

کارگردان فیلم سینمایی« عروس آتش» در پاسخ به این سوال که آیا فیلم « قطار زمستانی » یک فیلم پرهزینه است که فارابی برای تامین آن دچار مشکل است؟ یاد آور شد: بودجه این فیلم در مقایسه با فیلم هایی که هم اکنون ساخته می شود یک دهم ،هم نمی شود من تاکنون به فارابی و جاهای دیگر برای گرفتن بودجه ساخت این فیلم مراجعه کردم اما جوابی نگرفتم. ضمن اینکه داستان بودجه این فیلم، داستان مفصلی است!

خسرو سینایی در مورد کارهای جدید خود که سوال دیگری بود تنها به یک جمله بسنده کرد و اظهار داشت: سعی می کنم کار کنم.

این کارگردان پیشکسوت که در حاشیه برگزاری شب نکو داشت بزرگان سینمای مستند با خبرنگار سینمایی هنرنیوز مصاحبه می کرد و یکی از پیشکسوتان مستند سازی بود که در این مراسم نیز مورد تقدیر قرار گرفته بود در مورد این مراسم گفت: اگر این نوع مراسم ها به صورت تشریفاتی نباشد می توانند کار بسیار تاثیرگذاری باشند. آن طوری که من شنیدم یکسری کارهای عملی در حال انجام است تا بعضی از فیلم های مستند ترمیم شوند که واقعا می تواند کار بسیار خوبی در این زمینه محسوب شود.

کارگردان فیلم سینمایی « هیولای درون» تاکید کرد: اگر ما به اهمیت سینمای مستند پی بردیم پس باید بپذیریم برای اینکه قدم های بعدی را هم برداریم نیاز به بودجه داریم. لذا می بایست به بحث بودجه توجه ویژه ای داشته باشیم و باید بودجه مورد نیاز یک فیلم مستند را به صورت کامل تامین کنیم. ضمن اینکه یادمان باشد بودجه امروز یک فیلم مستند با بودجه فیلم مستندی که سی ، چهل سال قبل تولید می شده است بسیار متفاوت است.

لازم به ذکر است که قریب به چهار سال است که خسرو سینایی قصد ساخت فیلم سینمایی« قطار زمستانی» را با بازی عزت الله انتظامی را دارد که همواره برای تامین بودجه این فیلم دچار مشکل است. این فیلم قرار است به صورت مشترک از سوی ایران و لهستان ساخته شود. با تاخیر چند ساله ای که در تامین بودجه این فیلم ایجاد شده به نظر می رسد که حالا حالاها باید منتظر گرم شدن موتور این قطار برای حرکت به سمت لهستان باشیم!

گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 82775
Share/Save/Bookmark