قرائت‌های زیبایی از اسلام را در فیلم «محمد رسول الله» نشان دادیم
مجید مجیدی در پاسخ به هنرنیوز خبر داد:
قرائت‌های زیبایی از اسلام را در فیلم «محمد رسول الله» نشان دادیم
کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» گفت: متاسفانه قرائت‌های بی‌روایی تا کنون نسبت به حضرت محمد (ص) انجام شده است اما ما تلاش کردیم در این فیلم، قرائت زیبایی از اسلام را نشان دهیم و به همین منظور به سراغ مقطع کودکی حضرت رفتیم.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار سینمایی هنرنیوز که پرسید: با توجه به اینکه قرائت ما از حضرت محمد (ص) با دیگر کشورهای اسلامی تفاوت دارد شما چقدر سعی کردید تا این قرائت در فیلم، حاشیه‌هایی جهانی نداشته باشد تا این فیلم در اکران جهانی موفق‌تر باشد» گفت: اگر چه من در این مورد به صورت جسته و گریخته صحبت‌هایی داشتم اما در این مصاحبه به صورت مشخص‌تر صحبت خواهم کرد چرا که یکی از عمده‌ترین سوال‌های این فیلم نیز همین است.

وی ادامه داد: ما تحقیق‌های زیادی برای نگارش فیلمنامه این پروژه داشتیم به طوری که. دو سال تحقیق به صورت مفصل برای فیلنامه آن داشتیم و از برجسته‌ترین تاریخدانان شیعه و سنی برای این کار استفاده کردیم و رایزنی‌های زیادی را هم با کار‌شناسان انجام دادیم و تمام تلاش ما بر این بوده که مقطعی از زندگی پیامبر را انتخاب کنیم که هیچگونه اختلافی بین گروههای مختلف اسلامی بخصوص بین شیعه و سنی وجود نداشته باشد تا بتواند وفاق بین جامعه اسلامی ایجاد کند.

مجیدی افزود: معتقدیم قرائت‌های بی‌روایی تا کنون نسبت به حضرت محمد (ص) انجام شده است اما ما تلاش کردیم قرائت زیبایی از اسلام را در این فیلم داشته باشیم برای همین هم به سراغ مقطع کودکی حضرت رفتیم اما سوال ما این است که چرا چنین حساسیت‌هایی بروی این فیلم که هنوز پخش نشده در سطح جهان از سوی دنیای غرب و جهان اسلام بویژه از سوی الازهر وجود دارد؟ البته من از اینکه این حساسیت‌ها وجود دارد استتقبال می‌کنم اما آیا زمانی که به ساحت مقدس پیامبر هم توهین می‌شود آیا چنین حاسیست‌هایی ایجاد می‌شود؟ ما تا کی باید فقط به هنگام توهین‌هایی که به پیامبر اسلام می‌شود عکس العمل نشان دهیم و احساساتمان را به خیابان‌ها بکشانیم؟ در حالی که ما باید در حوزه فیلمسازی در این زمینه فعال‌تر از گذشته باشیم و از جهان اسلام می‌خواهیم دراین زمینه فعال‌تر عمل کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» تصریح کرد: از همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم قرائت‌های درستی از اسلام و زندگی پیامبر را به جهان معرفی کنند. البته الازهر باید نگران این باشد که چرا در این حوزه کار فرهنگی نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقدهای غیرمنصفانه در مورد این فیلم که هنوز اکران نشده از سوی برخی کشور‌ها صورت گرفته است یاد آور شد: اما ما از الازهر می‌خواهیم که اول فیلم را ببینند بعد ما آماده‌ایم تا با همدیگر گفتگو کنیم. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امروزی ما این است که ما در کار‌های فرهنگی در خصوص پیامبر، جفا کردیم و کاری انجام ندادیم.

مجید مجیدی با اشاره به فیلم سینمایی «الرساله (محمد رسول الله)» گفت: تنها فیلمی که در مورد حضرت محمد (ص) در جهان ساخته شده فیلم الرساله بوده که اتفاقا این فیلم هم بیشتر خشنونت اسلام را نشان داده است چون بخش اعظم این فیلم در مورد جنگ است و فیلم ما دومین فیلم در جهان است که قرائت زیبایی از اسلام را به جهانیان نشان می دهد.
کد خبر: 78185
Share/Save/Bookmark