به فکر سیمرغ نیستم/آرزویم اینست، مردم بازیهایم را دوست داشته باشند
یکی از نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در گفتگو با هنرنیوز:
به فکر سیمرغ نیستم/آرزویم اینست، مردم بازیهایم را دوست داشته باشند
یکی از کاندیداهای بهترین بازیگری فیلم فجر گفت: همه کاندیدا‌ها، بازیگران جوان و مستعدی هستند هر چند که در میان این کاندیدا‌ها چندین بازیگر حرفه‌ای و قدیمی هم دیده می‌شوند. اما امیدوارم بازیگری که مستحق گرفتن جایزه است به سیمرغ برسد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷

محسن کیایی یکی از نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز افزود: از اینکه برای بازیگری کاندید شدم خوشحالم در حالی که اصلا فکرش را هم نمی‌کردم چون واقعا این مساله دغدغه من نبود بلکه من به هنگام بازیگری، تمام تلاشم این است که بتوانم نقش را به خوبی ایفا کنم تا به نحو احسن دیده شود. بیشتر از بحث جایزه و جایزه گرفتن، خیلی مایلم تا مردم بازی‌های من را دوست داشته باشند. چون معتقدم انتخاب‌های جشنواره‌ها؛ یک کار سلیقه‌ای است و آن هنرمندی که انتخاب نشده دلیل بر ضعیف بودن کارش نیست بلکه یک نگاه سلیقه‌ای است.

همه کاندیدا‌ها، بازیگران جوان و مستعدی هستند هر چند که در میان این کاندیدا‌ها چندین بازیگر حرفه‌ای و قدیمی هم دیده می‌شود. اما امیدوارم آن بازیگری که مستحق گرفتن سیمرغ است به حقش برسد.

وی با بیان اینکه هرگز به گرفتن جایزه فکر نمی‌کنم به این جهت که اگر گرفتم خوشحال بشوم و اگر نگرفتم ناراحت نشوم. در مورد کیفیت بازیگری در فیلم‌های امسال جشنواره ادامه داد: ما امسال شاهد بازیهای خوبی در جشنواره فیلم فجر بودیم به طوری که یکسری بازیگر جوان بویژه در فیلم‌های «نوعی نگاه» وارد عرصه سینما شوند که می‌تواند اتفاقات خوبی در حوزه بازیگری به شمار آید. لذا بر این باورم که باید به این بازیگران، بها داده شود و نقش‌های متفاوت به آنان سپرده شود چرا که آینده سینما در حوزه بازیگری در دستان آنان خواهد بود.

کیایی در پاسخ به این سوال که آیا ورود بازیگران تا‌تر به سینما می‌تواند سبب ارتقای بازیگری شود یاد آور شد: به نظر من ورود بازیگران تا‌تر به سینما نمی‌تواند فاکتور خیلی مهمی محسوب شود. چرا که بازیگر می‌تواند از کلاس‌های بازیگری آموزشگاه‌ها و یا دانشگاه به سینما ورود کند. اما شاید تنها خصیصه تا‌تر این باشد که آدم‌های پخته‌تر، دقیق‌تر و کوشا‌تر که از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار باشند را نیز به همراه خود خواهد آورد.

بازیگر فیلم سینمایی «عصر یخبندان» گفت: معتقدم بازیگری فی نفسه خلق استعداد است اما مدیوم‌های متفاوتی دارد. این درحالی است که مدیوم سینما و تلویزیون با تا‌تر کاملا متفاوت است و بازیگری مقابل دوربین با بازی در تا‌تر بسیار متفاوت خواهد بود.

وی در مورد استفاده کارگردان از نابازیگران افزود: یکسری فیلم‌ها به خاطر ایده و نوع قصه‌پردازی که دارند. فیلمسازان را مجبور به استفاده از نابازیگر می‌کنند به خاطر اینکه در باور تماشاگری که قرار است فیلم را تماشا کند همذات پنداری بیشتری با نقش صورت بگیرد. چرا که ممکن است حضور یک بازیگر حرفه‌ای سبب شکسته شدن فضای رئالیستی کار شود. اما من خودم احساس می‌کنم که یک بازیگر باید آنقدر توانایی داشته باشد که بتواند تمام بک گراندی که در بازی‌های قبلی خودش وجود دارد را از بین ببرد و اقدام به خلق کاراک‌تر جدیدی بکند.

بازیگر فیلم سینمایی «خط ویژه» با اشاره به فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: من در بخش نوعی نگاه، چند فیلم خوب دیدم و فکر می‌کنم مهم‌ترین اتفاق امسال، ورود جوانان فیلمساز است که این جوانان به همراه خود «جسارت» را هم وارد فیلم‌ها کردند چرا که سینمای ایران هر چند سال یکبار، نیاز به پوست اندازی جدیدی دارد تا نیروهای جوان، با ایده‌های جدیدی به سینما معرفی شوند.

کیایی در مورد اثر جدید خود اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «» کار آقای سعید سلطانی هستم که تهیه کنندگی آن بر عهده آقای ایرج محمدی است. این سریال از تولیدات شبکه سوم و برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

کد خبر: 79157
Share/Save/Bookmark