نوع ترکیب فیلم های نوروز کنار هم مهم است
حبیب اسماعیلی در گفتگو با هنرنیوز؛
نوع ترکیب فیلم های نوروز کنار هم مهم است
حبیب اسماعیلی گفت: فیلم‌هایی که در نوروز قرار است اکران شوند باید با دقت مورد ارزیابی قرار بگیرند که به یکدیگر لطمه وارد نکنند. البته همیشه حرف و حدیث‌هایی برای زدن وجود دارد مثلاً اینکه فلان تهیه کننده و کارگردان با روابط توانسته اکران نوروزی را از آن خود کند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
حبیب اسماعیلی در گفتگو با خرنگار سینمایی هنرنیوز در ارتباط با آثاری که قرار است نوروز ۹۴ در سینما‌ها اکران شود گفت: اصولاً این عادت را داریم که باید حرف و حدیث‌هایی پشت تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود بزنیم. طبیعی است که وقتی فیلمی انتخاب نمی‌شود و تلاش داشته تا در اکران نوروزی حضور داشته باشد بعد از اینکه انتخاب نشد شروع به اعتراض کند. اما باید توجه داشت که چه نوع فیلم‌هایی باید برای اکران نوروزی انتخاب شوند ترکیبی که در کنار هم قرار می‌گیرد بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم‌هایی که برای اکران نوروز انتخاب شده‌اند به درستی در کنار هم قرار گرفته‌اند گفت: شخصاً فکر می‌کنم که چیدمان فیلم‌ها برای اکران نوروز ۹۴ به درستی انتخاب شده باشد. با کمی دقت در می‌یابیم که آثار متفاوت با موضوعات گوناگونی در اکران امسال حضور دارند. با نگاهی به فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی در ارتباط با بحث انرژی هسته‌ای می‌توان گفت در بحث سیاسی فیلمی برای دیدن وجود دارد. آثار دیگری همچون «ایران برگر» برای خانواده‌ها با موضوع طنز «رخ دیوانه» اثری است که می‌تواند نظر جوان‌ها را جلب کند و سایر فیلم‌ها هم به همین ترتیب مخاطبین گسترده ای را در ایام نوروز می‌تواند به خود جلب کند فیلمی این پتانسیل را دارند که سلیقه‌ های مختلفی را راضی نگه دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که برای اکران نوروز انتخاب می‌شوند باید به گونه‌ای باشد که مخاطب یک سال سینما را یک جا با هم به سینما نیاورد تا در بقیه ایام سال سرخوردگی به وجود بیاید گفت: البته باید به این نکته اشاره داشت که نباید در زمان اکران، فیلم‌هایی را که می‌توان حدس زد که جز پر فروش‌ها در سال آینده هستند به یکباره با هم در یک زمان اکران کرد چرا که قطعاً به هم لطمه خواهند زد این یکی از مواردی است که باید در زمان انتخاب فیلم‌ها به آن دقت کرد. نباید پتانسیل سینما را به صورت یک جا مورد استفاده قرار داد.

بازیگر فیلم سینمایی «آزاد راه» در ارتباط با سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سخنانی کوتاه گفت: جشنواره‌ سی و سوم هم با فراز و فرود هایش گذشت تفاوتی را شاهد نبودیم جشنواره همچون سال‌های گذشته بود و  تغییرات خاصی ما را شگفت زده نکرد. همواره با‌‌ همان محدودیت‌ها و قوانینی که وجود داشت اجرا شد. اتفاق جدیدی نیافتاد که در مورد آن بتوان صحبت کرد. اما نباید فراوش کرد که این فیلم‌ها در آرامش کامل برگزار شد. جوایز هم مانند سال‌های گذشته با کلی حرف و حدیث انتخاب شد این روال طبیعی جشنواره شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مشکلات صنفی نباید ادامه دار باشد اذعان کرد: امیدوارم اختلافات صنفی برطرف شود و چند دستگی در سینما وجود نداشته باشد و تمام افرادی که در سینما فعالیت دارند در  زیر یک پرچم مشترک قدم بزنند.


تهیه کننده فیلم سینمایی «راننده تاکسی» در ارتباط با فیلم‌هایی که در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شوند گفت: در ارتباط با نمایش فیلم‌ها در گروه «هنر و تجربه» باید بگویم که اتفاق خوبی است چرا که می‌توان از این فضا برای پاتوق‌های فرهنگی استفاده کرد و جایی باشد برای تبادل فرهنگی و اندیشه‌ای بین کارگردان‌هایی که علاقه‌مند هستند در ارتباط با دغدغه‌های خود حرف بزنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که مخاطبین بدانند که اگر به فلان سینما یا مرکز هنری می‌روند قرار است چه فیلمی ببینند. اگر استقبال از فیلم‌های «هنر و تجربه» خوب بوده یکی از دلایلش این است که بیننده می‌داند با رفتن به این سینما‌ها قرار است چه فیلمی ببیند. نباید به این فکر کرد که چون از این فیلم‌ها استقبال شده است در نتیجه سینما‌های بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهیم در صورتی که در بخش‌های دیگر به شدت با کمبود سالن مواجه هستیم در نتیجه بهترین راه، ساخت سالن‌های سینمایی است. البته اگر فرهنگسرا‌ها به کمک اکران این نوع فیلم‌ها بیایند می‌توان کمک زیادی به فروش فیلم و مخاطب‌هایی که خواهان دیدن این فیلم‌ها هستند کند. البته نباید فراموش کرد که سینما های گروه «هنر و تجربه» باید مجزا باشد.
کد خبر: 79931
Share/Save/Bookmark