چرا اینقدر فیلم های تلخ ساخته می شود؟ / فیلمسازان به تماشاگران خارجی هم بیندیشند/ امیدوارم «لاله» را تمام کنم
اسدالله نیک نژاد در گفتگو با هنرنیوز:
چرا اینقدر فیلم های تلخ ساخته می شود؟ / فیلمسازان به تماشاگران خارجی هم بیندیشند/ امیدوارم «لاله» را تمام کنم
کارگردان پروژه لاله با اشاره به فیلم های جشنواره فجر گفت: فیلم هایی را که تاکنون دیدم به لحاظ مضمون، محتوا و تکنیک ؛ دارای مشکلات بسیار زیادی بودند اما سوال مهم ابن است که چرا فیلمسازان ما اینقدر فیلم های تلخ می سازند؟!
 
تاريخ : سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
اسدالله نیک نژاد کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به فیلم های جشنواره فجر افزود: فیلم هایی را که تاکنون دیدم به لحاظ مضمون، محتوا و تکنیک ؛ دارای مشکلات بسیار زیادی بودند و این سوال در ذهن من ایجاد شده که چرا فیلمسازان ما اینقدر کارهای تلخ می سازند؟!

وی ادامه داد: ساخت فیلم های تلخ نشان می دهد که فیلمسازان ما دارای بغض هستند و باید این بغض را شناسایی کرد و دید این بغض از کجا ناشی می شود چون هنگامی که هنرمند بغض داشته باشد خروجی کار هم، بغض آلود و عصبانی می شود و تماشاگر را هم، عصبانی خواهد کرد.

وی یکی از فیلم های خوب جشنواره را فیلم «بادیگارد» ذکر کرد و یادآور شد: به نظرم فیلم بادیگارد فیلم خیلی خوبی بود و این فیلم نسبت به فیلم قبلی آقای حاتمی کیا یعنی «چ» خیلی سینمایی تر، هوشمندانه تر و با تجربه تر بود. ضمن اینکه این فیلم می تواند جوابگوی شرایط امروز جامعه ما باشد.

نیک نژاد که علاوه بر فعالیت در حوزه کارگردانی در ایران تجربه فعالیت در سینمای هالیوود را دارد تاکید کرد: همیشه دوست دارم فیلمسازان ما به هنگام تولید فیلم به تماشاگران خارج از ایران هم بیندیشند و بر این باورم که یکی از ویژگی های فیلم خوب این است که نه تنها تماشاگران داخلی داشته باشد بلکه تماشاگران خارجی هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.                                                                                          

به گفته وی ، فیلم بادیگارد از این فیلم هایی است که می تواند اکران موفقی در خارج از کشور داشته باشد.

کارگردان سریال «پاییز صحرا» گفت: با شناختی که از جامعه ایران دارم این فیلم به هنگام اکران داخلی باید بفروشد و حقش هم همین است.

اسدالله نیک نژاد در پاسخ به این سوال که هم اکنون مشغول به چه کاری هستید گفت: امیدوارم بتوانم هر چه زودتر فیلم «لاله» را به اتمام برسانم.

وی در مورد آخرین وضعیت این فیلم یاد آور شد: در حال گفتگو با مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستیم و امیدواریم به زودی به نتیجه مثبتی برسیم.


                                                       نمایی از فیلم «لاله»
کد خبر: 88662
Share/Save/Bookmark