هنرمندان خانه‌نشین به صحنه باز می‌گردند
مدیر رادیو نمایش :
هنرمندان خانه‌نشین به صحنه باز می‌گردند
مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در نشستی با حضور هنرمندان، پیشکسوتان، کارکنان و مسوولان رادیو، گفت: به دنبال راهکاری برای بهره گیری از هنر تمام اهالی نمایش رادیویی خصوصاً کسانی که خانه‌نشین شده‌اند، هستم.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۲
به گزارش هنرنیوز ، «ایوب آقاخانی» در آیین دیدار حمیدرضا افتخاری مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش با حضور هنرمندان، پیشکسوتان و مسوولان رادیو، به ارائه گزارشی از وضعیت هنرمندان رادیو نمایش و دغدغه های آنان پرداخت و اظهار امیدواری کرد که مدیر جدید رادیو نمایش بتواند همدل و همگام با هنرمندان نمایش های رادیویی به نفع نمایش رادیویی و حوزه نمایش رادیو گام بردارد.

این هنرمند با اشاره به اینکه رادیو نمایش نیاز به تغییرات اساسی و بنیادین برای برون رفت از وضعیت فعلی دارد، تأکید کرد این رسانه نیاز به تنوع در ساخت و تولید آثار نمایشی در ژانرهای مختلف دارد تا روح تازه ای در آن دمیده شود و از روزمرگی خارج شود تا هنرمندان بتوانند با انگیزه بیشتری به تولید آثار فاخر نمایشی بپردازند.

آقاخانی تاکید کرد: سال هاست که هنرمندان رادیو با دغدغه های مالی و معیشتی مواجه اند و امید دارند که با ورود مدیر جدید به این عرصه و حمایت و پی گیرهای ایشان و نیز مساعدت معاونت صدا تا حدود بسیاری مشکلات حل شود و وضعیت ساماندهی و استخدامی نیز به سرانجام مطلوبی رسد.

این هنرمند صاحب نام رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه گردهمایی های آموزشی توام با تفریح را در ایجاد حال خوب برای مخاطب و هنرمندان رادیو لازم و ضروری دانست.

وی همچنین در خصوص اهمیت حضور پیشکسوتان هنرهای نمایشی در اداره کل هنرهای نمایشی اظهار امیدواری کرد که پیشکسوتان بازنشسته رادیو که سال های سال در رادیو فعالیت داشته اند و امروز گوهر کمیابی هستند دوباره بتوانند با حضور خود مایه دلگرمی و آموزش برای جوان‌تر ها باشند چرا که امر زایش هنری، امر بازنشسته پذیری نیست.

در ادامه این نشست مجید حیدری از نویسندگان با سابقه رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب که نویسنده نباید به حال خود رها شود چرا که از دست می رود خواستار حمایت بیشتر مدیر رادیو نمایش از نویسندگان و احقاق حقوق آنان شد.

صفا آقاجانی هنرمند پیشکسوت رادیو نمایش نیز اظهار امیدواری کرد که تعریف جدیدی از مدیریت در رادیو نمایش برای بالا بردن کیفیت تولیدات نمایش رادیویی صورت گیرد تا رضایت هنرمندان و مخاطبان را دربرداشته باشد.

مینو جبارزاده کارگردان نمایش های رادیویی نیز به اهمیت و شأن جایگاه کارگردانان در اداره کل هنرهای نمایشی اشاره و گفت که در مدیریت جدید هنرمندان نمایش های رادیویی در وضعیت بهتری قرار گیرند و با آنها سلیقه ای برخورد نشود.

همچنین در این نشست؛ شهلا دباغی، سینا نیکوکار، بیتا خارستانی، فرهاد امینی، ژاله محمد علی، رویا فلاحی، راضیه مومیوند، کامیار محبی و تعداد دیگری از هنرمندان با بیان مشکلات و دغدغه ها ی عرصه نویسندگی، بازیگری و تهیه کنندگی خواستار توجه و یاری بیش از پیش مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو شدند.

بر اساس این گزارش؛ حمیدرضا افتخاری مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش پس از شنیدن سخنان، دغدغه ها و مشکلات هنرمندان گفت: من اصلاً دلبسته میز نیستم ولی به شدت دلبسته اعتبارم هستم و امیدوارم با کمک آنچه در بیست و اندی سال تجربه کرده ام بتوانم برای رادیو نمایش سربلندی به ارمغان آورم به طوری که در پایان کار هم هنرمندان رادیو نمایش و هم مخاطبان از عملکردم راضی باشند.

وی افزود: تلاش می‌کنم آنچه در حیطه اختیارات بنده است را انجام دهم و در مقابل انتظارم از هنرمندان و همکاران این مجموعه آن است که با انگیزه و امید بیشتری به کار خود ادامه دهند تا با کمک هم بتوانیم مشکلات صنفی را به صورت حرفه ای برطرف کنیم تا تنوع در ژانرهای تولید آثار نمایشی بیش از گذشته شود و مورد رضایت هنرمندان و مخاطبان این شبکه قرار گیرد.

افتخاری در پایان گفت: همچنان به دنبال راهکاری برای بهره گیری از هنر تمام اهالی نمایش رادیویی خصوصاً کسانی که خانه نشین شده اند هستم.

ایرنا
کد خبر: 97482
Share/Save/Bookmark