برخی ها ایستاده به استقبال «ایستاده درغبار» رفتند
در نخستین شب از« شبهای فیلم» انجمن سینمای انقلاب:
برخی ها ایستاده به استقبال «ایستاده درغبار» رفتند
فیلم سینمایی «ایستاده درغبار» در نخستین شب از «شب های فیلم» انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که در سینما فلسطین برگزار گردید به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که برخی از تماشاگران ایستاده این فیلم را تماشا کردند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
به گزارش هنرنیوز ؛ فیلم سینمایی «ایستاده درغبار» اولین اثر سینمایی «محمد حسین مهدویان» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بهترین فیلم جشنواره و جایزه ویژه هیات داوران بخش نگاه نو شد. نخستین فیلمی بود که در برنامه « شب های فیلم» که به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار گردید در دو سانس ۱۹ و ۲۱ در سینما فلسطین به نمایش درآمد.

فیلم «ایستاده درغبار» به زندگی احمد متوسلیان یکی از سرداران دفاع مقدس می پردازد که در قالب یک فیلم مستند- داستانی و با تکیه بر صداهای این شهید به گونه ای بازسازی شده است که علی رغم اینکه درتیتراژ فیلم ذکر می شود هیچکدام از تصاویر واقعی نیست اما تماشاگر با همذات پنداری با فیلم ، غیرواقعی بودن تصاویر را به فراموشی می سپارد و با دراختیارقراردادن فانوس خیال خود به فیلمساز ، لحظاتی را با احمد متوسلیان همراه می شوند تا با نگاه نو، تورقی بر زندگی این دلاور ایرانی بزنند.

 به نقل از خبرنگار سینما روایت،با وجودی که فیلم سینمایی «ایستاده درغبار» نخستین فیلم از ۱۰ فیلم « شب های فیلم» انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است اما این فیلم با استقبال بی نظیر خانواده ها و علاقه مندان به سینما در هر دو سئانس روبرو گردید به طوری که برخی از تماشاگران ترجیح دادند ایستاده و یا نشسته بر روی زمین، این فیلم را تماشا کنند.

خانواده شهید مُدق، سردار بهروز اثباتی ، محمد حسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، روح الله سهرابی ، حمید بهمنی ، محمدرضا عرب، حبیب الله بهمنی ، مسعود شجاعی ، سید سعید سیدزاده ازجمله هنرمندانی بودند که در نخستین برنامه «شبهای فیلم» حضور داشتند.

در این برنامه همچنین مقرر بود در ابتدای این فیلم ، یاد داشت «مجید مجیدی» کارگردان توانمند سینمای ایران در تقدیر از این فیلم قرائت و از سوی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ازعوامل فیلم تقدیر به عمل آید اما به دلیل عدم حضور کارگردان و تهیه کننده این فیلم به جهت تداخل با برنامه دیگر، این مراسم برگزار نگردید.

متن نامه «مجید مجیدی» خطاب به محمد حسین مهدویان به این شرح است:

حسین مهدویان عزیز سلام

خالصانه بگویم برایت از صمیم قلبم شادمانم و البته نگران.
شادمانم چون به خوبی و تمام قد توانسته ای غبار فراموشی را از ساحت اسطوره های بی بدیل سرزمینم برداری.
مردان بزرگی که زندگی شان تماشایی ست و تو چقدر خوب و صادق این زندگی را به تماشا نشسته ای، زندگی و تلاش مردانی که هرگز نخواسته اند به چشم بیایند و دیده شوند. اما به خواست واراده پروردگار فداکاری هایشان تماشایی تر شده است.

این قهرمانان حالا در فیلم تو در مقابل چشمان ما راه می روند ، لبخند می زنند و زنده اند ، آشاکارتر از همیشه ، روشن و آفتابی.
حسین جان، تو در این فیلم چیزهایی را دیده ای که خود به چشم ندیده ای و این دشواری کار تو را عیان می کند.

اما حسین جان نگرانی هایم کجاست...

راستش را بگویم برای فرداهایت نگرانم. تو اولین گام هایت را استوار و متین برداشته ای اما می دانم و امیدوارم تو هم بدانی که دشوارتر از گام برداشتن در یک مسیر، ثبات قدم در راهیست که پیش گرفته ای و در این خلوص ماندن دشواری فرداهای توست. ارسطوره ها و قهرمانان سرزمینمان به گواهی همین فیلمت مانده اند و استوارند.
امیدوارم در این مسیر، تونیزاستوارو خوب بمانی.
کد خبر: 89427
Share/Save/Bookmark