ایجاد موزه جنگ در کنار قبور شهدای گمنام
رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان یزد پیشنهاد داد:
ایجاد موزه جنگ در کنار قبور شهدای گمنام
رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان یزد با تأکید بر این که دفن شهدا در ضلع شرقی امیرچخماق از بی‌حرمتی‌های احتمالی( مانند دویدن یا نشستن بر روی قبور) جلوگیری می‌کند، افزود: ضروری است پس از دفن شهدا آرامگاهی متناسب با شأن این بزرگواران احداث شود و درکنار آن با ایجاد یک موزه جنگ روایت ۸ سال دفاع مقدس برای گردشگران داخلی و خارجی تشریح شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۰
سید محسن حاجی سعید در گفت و گو با هنرنیوز؛ با تأکید بر این که شهدا میراث مستقل‌اند و میراث فرهنگی هم نوعی دیگری از میراث است، افزود: هرکدام از اینها باید به طور مجزا به بهترین نحو حفظ شود نه این که میراث شهدا در دل میراث تاریخی قرار گیرد. این دو به هیچ عنوان در تقابل یکدیگر نیستند بلکه هرکدام دارای شأن مجزایی هستند که صد بلکه هزار البته اگر جانفشانی شهدای ۸ سال دفاع مقدس نبود بی‌شک امروز میراث فرهنگی هم از این مملکت باقی نمی‌ماند کما این که امروز در سوریه و عراق شاهد تخریب آثار تاریخی توسط نیروهای داعش هستیم. پس همه ایرانیان و همه شهروندان یزد به خوبی واقفند که هرآنچه دارند، مدیون خون این بزرگواران است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان یزد با اشاره به این که شهدا همیشه خواستار وحدت و همدلی و وفاق بین اقشار مختلف جامعه بوده‌اند، گفت: بهترین اتفاق پس از دفن پیکر مطهر شهدا در ضلع شرقی حسینیه امیرچخماق آن است که چون این مکان در محدوده ثبت اثار تاریخی نیست به راحتی می‌توان یک آرامگاه فاخر با توجه به معماری اسلامی- ایرانی به یاد این شهدا احداث کرد.

وی با اشاره به این که روز سه شنبه پیکر مطهر این شهدا بر روی دوش تمام مردم یزد تشییع خواهد شد، افزود: علت تأکیدم بر ایجاد یک پایگاه و جایگاهی در خور شان این شهدای والامقام،آن است که درکنار آن می‌توان یک موزه کوچک جنگ هم ایجاد کردی تا هدف و آرمان این شهدا را به گردشگران مخصوصاً گردشگران خارجی نشان داد.

او تأکید کرد: در این موزه می‌توان روایت ۸ سال دفاع مقدس، نامه‌های محرمانه مربوط به سلاح‌های شیمیایی و دخالت غربیان در این جنایت و پایداری و استقامت رزمندگان و مردم ایران برای پیروز حق علیه باطل را به نمایش گذاشت.

حاجی سعید گفت: می‌توان از این فرصت بهره برد و روی پنهان اتفاقات پشت پرده و حمایت دول غربی و عربی از صدام را برای حمله به ایران در این موزه بیان کرد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان یزد با بیان این که یزد یکی از سه پایلوت اصلی گردشگری ایران است، گفت: متأسفانه یزد تا کنون موزه جنگ نداشته است. با توجه به این که یزد همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده ایجاد این موزه در کنار مزار این شهدا فرصت مناسبی ایجاد می‌کند تا گردشگران خارجی ضمن ادای احترام به این عزیزان از موزه نیز بازدید کنند و از نزدیک در جریان اتفاقات رخ داده در ۸ سال دفاع مقدس قرار گیرند.
کد خبر: 77655
Share/Save/Bookmark