«ابو زینب» انفجار سینمایی ایران در مرز صهیونیست‌ها بود/ جریانی پنهان در سینما تکلیف اکران را مشخص می‌کند
علی غفاری در گفتگو با هنرنیوز؛
«ابو زینب» انفجار سینمایی ایران در مرز صهیونیست‌ها بود/ جریانی پنهان در سینما تکلیف اکران را مشخص می‌کند
علی غفاری گفت: فلیم سینمایی «ابو زینب» ؤزیم صهیونیستی را بع مدت یک هفته به حالت آماده باش در آورد چنین فیلمی باید دربدتترین شرایط زمانی اکران شود؟! اگر این گونه باشد از اکرانش جلوگیری خواهیم کرد. مافیای سینما زمان اکران فیلم ها را مشخص می کنند.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
علی غفاری در گفتگو با خبرنگار سینمای هنرنیوز در ارتباط با اکران فیلم سینمایی «ابو زینب» گفت: به دلیل اینکه قرار است فیلم سینمایی «ابو زینب» را دوبله کنیم و البته برخی دلایل دیگر به احتمال زیاد اکران این فیلم به زمان دیگری موکول خواهد شد. شاید بعد از عید زمان مناسبی برای نمایش باشد اما متاسفانه وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی همچون یک کلاف سردر گم است تقریباً هیچ پیش بینی برای فیلم‌ها وجود ندارد که در چه زمانی ممکن است نمایش داده شوند. قطعاً مشکلات اکران به یک الی دو مورد ختم نمی‌شود که به نظرم مشکلات این عرصه از روابط ناسالم و مافیای سینما شروع می‌شود تا موارد دیگری که همانند حضور هنرپیشه‌ها در فیلم و ماجراهای سیاسی که به برخی آثار سینمایی نسبت داده می‌شود.

از خیر اکران «ابو زینب» خواهیم گذشت!


وی با اشاره به اینکه جشنواره فجر جایی برای مشخص کردن اکران فیلم‌های سال آینده است گفت: جشنواره فیلم فجر متاسفانه جدا از اینکه باید فقط یک جشنواره و مواردی که به آن مربوط می‌شود را مورد بررسی قرارر دهد تبدیل به محفلی برای مشخص کردن زمان اکران فیلم‌ها شده است. به قدری تصمیمات در آنجا تاثیر گذار است که باید گفت جدول اکران سال آینده مشخص می شود و  از آن به بعد تلاش سایر فیلم سازان برای نمایش فیلم‌‌هایشان بی‌فایده است. زمانی که قرار است هفته‌ای سه فیلم اکران شود باید نتیجه گرفت که برنامه ریزی هم وجود ندارد. چرا باید در دو ماه پایانی سال به هر قیمتی فیلم هایی را که نمایش نداده‌ایم باید اکران کنیم آن هم بدون توجه به موضوعیت فیلم در چنین شرایطی اگر قرار باشد که ما اکران نامناسبی داشته باشیم از خیر آن خواهیم گذشت. و به اکران‌های خارجی بسنده می‌کنیم.

مدیرانی که فقط شعار ارزشی می دهند/ خیری از اکران داخلی ندیده ایم

کارگردان فیلم سینمای «استرداد» با انتقاد از اینکه ارگانی مسئولیت اکران فیلم‌ها را در خارج از کشور بر عهده ندارد گفت: به نظرم باید نهادی را بنیان گذاری کنیم که تا صرفاً برای اکران فیلم های سینمایی مان در عرصه بین الملل تلاش کند. ما با این شرایط خیری از اکران‌های داخلی ندیده‌ایم. زمانی که از اشاعه فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی مان سخن می‌گوییم باید برای معرفی آن‌ها به سایر کشور‌ها تلاش کنیم. اما در این راستا مدیرانی را شاهد هستیم که فقط شعار می‌دهند. در حقیقت جریان پنهانی در سینمای ایران وجود دارد که تکلیف اکران را مشخص می‌کند و گویا از دست مسئولین هم کاری بر نمی‌آید.

هیچ ارگان مسئولیت اکران خارجی را بر عهده نمی گیرد

او همچنین در ارتباط با اکران فیلم سینمایی «استرداد» در کشور هند گفت: به دلیل اینکه فیلم سینمایی «استرداد» موضوعی فرا منطقه‌ای دارد تصمیم گرفتیم برای اکران آن در دیگر کشور‌ها اقدام کنیم که در هند با استقبال بسیار فوق العاده‌ای روبرو شدیم که برای خودمان غافل گیر کننده بود. تماشاگران هندی که از سینما اشباع شده‌اند ولی برای دیدن فیلم علاقه نشان می‌دادند. حداقل کاری که می‌توان انجام داد اکران محدود در دیگر کشور‌ها است که هیچ ارگان و مسئولی برای این امر پیش قدم نمی‌شو و مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد در چنین شرایطی چگونه توقع داریم که فرهنگ خودمان را به دیگر کشور‌ها معرفی کنیم؟! اگر در چند سالن محدود در سایر کشور‌ها فیلم‌‌هایمان اکران شود شاهد بازده مالی خوبی خواهیم بود.

غفاری در ادامه افزود: متاسفانه فقط تولید می‌کنیم که ویترین خودمان را به لحاظ ظاهری پر زرق و برق کنیم و مدیران به هیچ وجه به فکر عرضه و توزیع کالای فرهنگی در چهار چوب سینما نیستند نمونه بارز مثال بنده نسخه خانگی فیلم سینمایی «استرداد» است. فیلمی که با هزینه بیت المال تولید شده و در جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلفی کاندید سیمرغ بلورین شده اما همچنان نسخه داخلی آن وارد شبکه نمایش خانگی نشده است، چرا؟! به نظرم به این دلیل است که بانی آن دستگاه‌های دولتی هستند که دلسوزانه رفتار نمی‌کنند.

دوبله «ابو زینب» نظر مخاطبین است

این کارگردان با اشاره به اینکه شخصاً علاقه دارم تا فیلم با صدای سر صحنه اکران شود گفت: در نظر سنجی‌هایی که در اکران خصوصی فیلم سینمایی «ابو زینب» داشته‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که این فیلم به صورت دوبله برای مخاطبین اکران شود. از آنجایی که وقتی مخاطب درگیر خواندن زیر نویس‌های فیلم می‌شود ناخواسته بخش‌هایی از فیلم را از دست می‌دهد اما برای اکران خارجی این فیلم قرار است که صدای اصلی استفاده کنیم.

«ابو زینب» رژیم صهیونیستی را به آماده باش در آورد

غفاری با بیان این مطلب که با فیلم «ابوزینب» اسرائیل را به آماده باش در آوردیم گفت: «ابو زینب» با تهیه کنندگی مرکز مستند حقیقت وابسته به موسسه بیان و بر اساس زندگی واقعی یک شهید بزرگوار ساخته شده بود البته به نوعی حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله اسرار داشتند که این فیلم ساخته شود و آن‌ها نیز جزو تهیه کنندگان این اثر سینمایی هستند. اتفاقی در این فیلم باید به تصویر کشیده می‌شد که هیچ جایی غیر از خود لبنان امکان فیلم برداری آن وجود نداشت به همین دلیل ما ناچار شدیم در مرز اسرائیل و لبنان فیلم برداری کنیم. مدت زمانی که در آنجا حضور داشتیم تمام صهیونیست‌ها آماده باش بودند و اخبار مربوط به ما را مدام به مردمشام اطلاع می‌دادند.


انفجار سینمایی ایران در مرز اسرائیل

وی در ادامه افزود: با فیلمی که صهیونیستی ها را به حالت آماده باش درآورده است نباید این گونه برخورد شود. متاسفانه رسانه‌های ما این اتفاقات را خبری نمی‌کند این رفتار چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟! یعنی متوجه آن اتفاقات نشده‌اند؟! زمانی که اسرائیلی‌ها شبانه روز از صحنه‌های فیلمبرداری ما فیلمبرداری می‌کردند و آن را برای مردمشان پخش می‌کردند در اینجا هیچ کدام از رسانه‌ها از این فضای رسانه‌ای استفاده نکردند. اتفاقاتی که فیلم «ابو زینب» در مرز لبنان به وجود آورد منطقه را به لرزه اندخت. در حقیت در رژیم جعلی و لبنان انفجار سینمایی به نفع ما رخ داد. این نشان از مظلومیت سینمای دفاع مقدس دارد. البته در زماناکرانفیلم به جزییات بیشتری اشاره خواهم کرد.
کد خبر: 78005
Share/Save/Bookmark