ماجرای ترک اعتیاد و منفعت‌طلبی دوستان/ از ۸ اردیبهشت اجرا داریم
کارگردان«در باب تفریحات سالم و غیرسالم»:
ماجرای ترک اعتیاد و منفعت‌طلبی دوستان/ از ۸ اردیبهشت اجرا داریم
فریبرز کریمی یکی از کارگردان های «در باب تفریحات سالم و غیر سالم» با اشاره به مطرح کردن مسایل اجتماعی در این اثر، عنوان کرد از ۸ اردیبهشت ماه نمایش در تالار مولوی به صحنه می رود.
 
تاريخ : شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
به گزارش هنرنیوز؛ فریبرز کریمی که به صورت مشترک همراه با احسان عرفانی کارگردانی نمایش «در باب تفریحات سالم و غیرسالم» را بر عهده دارد درباره اجرای این اثر گفت: نمایش «در باب تفریحات سالم و غیرسالم» نوشته سید احسان عرفانی است که از ۸ اردیبهشت ماه در تالار مولوی اجرا می شود. این اثر پیش از این در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر در بخش نسل نو به صحنه رفته و نامزد دریافت جایزه بازیگری مرد برای محمد روشنی شده بود. با توجه به دکور و تعداد بازیگران این اجرا مناسب سالنی بزرگ بود که خوشبختانه بعد از بازسازی تالار مولوی این اثر جزو اولین اجراهای این تالار مورد پذیرش قرار گرفت.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «در باب تفریحات سالم و غیر سالم» قصه سه دوست را روایت می کند که برای ترک اعتیاد یکی از دوستانشان خود را به مدت یک ماه در منزل او حبس می‌کنند. هر کدام از این سه دوست برای ترک دادن دوستشان منافعی را دنبال می کنند که در طول اجرا مشخص می شود.

کریمی یادآور شد: این نمایش اثر رئالیستی با بازی های واقع گرایانه است که در بخش هایی با موقعیت های طنز همراه می شود که کار را به جنس کمدی های اجتماعی نزدیک می کند. در این نمایش افرادی به تصویر کشیده می شوند که در ظاهر دوست و رفیق هستند اما تلاش برای رسیدن به منافع شخصی برایشان اهمیتی بیشتر از رفاقت دارد.

کارگردان نمایش «مده آ» در پایان درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای جشنواره داشته است، عنوان کرد: نمایش در طراحی صحنه نسبت به اجرای جشنواره تغییر کرده است. در اجرای قبلی مخاطب شاهد خانه ای از زاویه دید شخصیت اصلی نمایش که معتاد است و ذهنیت پریشان او به صورت کشیده و با پرسپکتیوی غیر طبیعی به نمایش در می آمد، بود اما در اجرای عمومی فضا بسته تر است و آرام آرام با پیشرفت نمایش و بهبود کاراکتر اصلی بزرگ تر می شود. در واقع دکور نمایش در راستای ترک اعتیاد شخصیت اصلی بازتر و بزرگتر می شود.

نمایش «در باب تفریحات سالم و غیرسالم» نوشته سید احسان عرفانی با کارگردانی مشترک فریبرز کریمی و سید احسان عرفانی از ۸ تا ۲۹ اردیبهشت ماه هر روز ساعت ۱۸ در سالن بزرگ تالار مولوی اجرا می شود. این نمایش با نقش آفرینی امیرحسین طاهری، محمد روشنی، وحید نفر، ابراهیم عزیزی، نوشین مسعودیان روی صحنه خواهد رفت.

مهر نوشت:همچنین مریم دادخواه تهرانی تهیه کننده، نیما تبریزی طراح صحنه، نسرین خرمی طراح لباس، سارا بیگدلی شاملو آهنگساز، پرناز کریمی طراح گرافیک، طاها سرایی عکاس، حسین ایرجی مدیر تولید، مهدی رستگاریان دستیار کارگردان، سارا اعظم پناه منشی صحنه و امیر پارسائیان مهر روابط عمومی این اثر نمایشی هستند.
کد خبر: 90786
Share/Save/Bookmark