اجرای عمومی رادیو تئاتر در زمانی نامتعارف
گزارش هنرنیوز از رونمایی نمایش های سال 94 تماشاخانه باران؛
اجرای عمومی رادیو تئاتر در زمانی نامتعارف
وقار کاشانی گفت: در سال آینده تلاش کرده‌ایم که کمی متفاوت عمل کنیم و اجرا‌های جذابی داشته باشیم اجرای عمومی رادیو تئا‌تر یکی از همین بخش‌ها خواهد بود. این اجرا ها قرار است در ساعاتی غیر از زمان‌های معمولی انجام شود.
 
تاريخ : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۸
به گزارش هنرنیوز، نشست خبری مدیر تماشاخانه باران صبح امروز ۲۳ اسفند ماه با حضور فهیمه امن‌زاده و خیام وقار کاشانی در سالن نمایش این تماشاخانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم وقار کاشانی بعد از صحبت‌هایی کوتاهی اهالی رسانه را به دیدن کلیپی که ساخته شده بود دعوت کرد. در این کلیپ شاه کارگردان‌هایی از جمله پیام دهکردی، رضا گوران و سیامک احصایی بودیم که قرار است در ۶ ماه اول سال ۹۴ در تماشاخانه باران نمایش شان را به روی صحنه ببرند.

کاشانی گفت: از اوایل بهمن ماه با پیشنهاد‌های خوبی روبرو شدیم و کارگردان‌های شناخته شده‌ای برای اجرا در این سالن در خواست دادند که تقریباً از بین ۱۴۵ متن در ‌‌نهایت به چندین نمایش محدود رسیدم که کارشان را در سال ۹۴ آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از جوان تر ها گفت: قرار گذاشتیم که در سال آینده بخشی از اجرا‌ها را در سالن به آثار جوان‌تر‌ها اختصاص دهیم اما باید آن‌ها هم شایستگی‌‌هایشان را اثبات کنند. در این بخش با عنوان «نسل اکنون» در خدمت جوان‌ها خواهیم بود. اگر آن‌ها در زمان اجرا ویژگی‌های خوبی از خود نشان دهند قطعاً تعداد اجرا‌های آن‌ها را تمدید خواهیم کرد. در سال آینده اجراهای تماشاخانه باران از ۷ فروردین به مناسبت روز جهانی تئا‌تر کار خود را آغاز خواهد کرد. در سال گذشته این تماشاخانه نزدیک به ۸۰۰۰ هزار نفر مخاطب را از آن خود کرده بود.

کاشانی این چنین ادامه داد: در سال آینده تلاش کرده‌ایم که کمی متفاوت عمل کنیم و اجرا‌های جذابی داشته باشیم اجرای عمومی رادیو تئا‌تر یکی از همین بخش‌ها خواهد بود. این اجرا ها قرار است در ساعاتی غیر از زمان‌های معمولی انجام شود. همچنین قرار است با برنامه ریزی شش ماه اول سال تمام بلیط‌های نمایش‌ها در قالب کارت اعتباری به فروش برسد که از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

او همچنین تاکید کرد: قرار است در سال آینده توسط کوروش نریمانی کارگاه‌های آموزشی را تحت عنوان کمدی خلاق در این تماشاخانه برگزار شود و همین روند با موضوعات مختلفی دیگری نیز ادامه خواهد داشت.

وی درباره ظرفیت سالن در ارتباط با پرسش خبرنگاری گفت: در ارتباط با ظرفیت این سالن باید بگویم که تماشاخانه باران ۱۲۱ صندلی دارد که در ایام جشنواره فیلم فجر با توجه به استقبال زیادی که شد تا ۱۶۰ مخاطب را در سالن جای دادیم.با کارگردان‌ها و همچنین به دلیل بالا بودن هزینه‌های جاری سالن قرار گذاشتیم که ۳۰ درصد از مبلغ کل فروش را دریافت کنیم اما با دانشجویان به توافق ۲۰ درصد نیز خواهیم رسید.

وقار کاشانی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز مبنی بر اینکه چگونه از جوان‌تر‌ها حمایت خواهید کرد چرا که اکثر کارگردانهایی که برای اجرا در این سالن انتخاب شده‌اند افراد نام آشنایی هستند که با مشکل چندانی مواجه نخواهند بود گفت: اقتصاد هنر ایجاب می‌کند که از اینجا کار را شروع کنیم تا هم جا بیفتیم و معرفی شویم و هم مخاطب پیدا کنیم و سپس به دنبال جوان‌گرایی برویم. پیشنهاد ایجاد فصل «نسل اکنون» نیز در همین راستا از سوی رحمت امینی، امیر حسین حریری و فردوس حاجیان مطرح شده است. ما قرار است از اردیبهشت ماه یک ساعت به کارهای جوانان اختصاص دهیم که البته شاید در ساعتی نامتعارف باشد اما من فکر می‌کنم به دلیل نزدیک بودن راه و حضور و مواجهه با مخاطبان بتوانیم اتفاق لازم برای هنرمندان جوان رقم بزنیم.

فهیمه امن‌زاده درباره سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا تماشاخانه از هنرمندان تئا‌تر عروسکی هم حمایت خواهد کرد بیان کرد: قرار است در سال آینده یک اجرای خوب عروسکی در این سالن داشته باشیم. در همین راستا بنا داریم تنوع در اجرا را در نظر بگیریم تا بتوانیم سلایق مختلفی را جذب تماشاخانه باران کنیم. برنامه‌های مفصل تری برای اینجا داریم که کمبود زمان اجازه نداد به آن‌ها بپردازیم و مرحله به مرحله شرایط را برای اجرای برنامه‌های خاص خود فراهم خواهیم کرد.

کاشانی در پایان تاکید کرد: در ۶ ماه دوم قرار است که نمایش‌های تولید جدید را به روی صحنه ببریم و کار‌هایی که از قبل تولید شده‌اند فقط در شش ماه اول سال در این تماشاخانه به روی صحنه خواهند رفت.
کد خبر: 79996
Share/Save/Bookmark