مسابقه «نیرو به توان دو» بزرگ‌ترین مسابقه استودیی است
حسین باقری طاری در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
مسابقه «نیرو به توان دو» بزرگ‌ترین مسابقه استودیی است
تهیه کننده و مجری طرح مسابقه «نیرو به توان دو» از این مسابقه به عنوان بزرگ‌ترین مسابقه استودیویی یاد کرد که برای اولین بار از اسپیشال افکت در داخل استودیو استفاده خواهد شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
حسین باقری طاری در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون در مورد تولید «مسابقه نیرو به توان دو» گفت: این مسابقه یک مسابقه علمی – عملیاتی است که با مشارکت وزارت نیرو (شرکت توانیر) برای پخش از شبکه دو تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقه از چند ویژگی مهم نسبت به دیگر مسابقه‌هایی که تاکنون اجرا شدند برخوردار است و به همین جهت، مسابقه «نیرو به توان دو» یک مسابقه خاص خواهد بود. اول اینکه این مسابقه بزرگ‌ترین مسابقه استودیویی است که تاکنون ساخته شده است به طوری که وسعت استودیو آن بیش از ۱۰۰۰ متر مربع خواهد بود. از سوی دیگر، متراژ دکور این مسابقه حدود ۶۰۰ متر مربع است که در کارهای تلویزیونی بی‌سابقه می‌باشد. ویژگی دیگر این مسابقه، استفاده اولین بار از اسپیشال افکت (جلوه‌های ویژه میدانی) داخل استودیو است که مسابقه را از جذابیت خاصی برخوردار خواهد کرد.
 

                                      
                                     نمایی از دکور مسابقه «نیرو به توان دو »


تهیه کننده مسابقه نیرو به توان دو با بیان اینکه این مسابقه با ۷ دوربین فول اچ دی تصویر برداری و سوئیچ خواهد شد تصریح کرد: این مسابقه یک مسابقه فوق العاده مهیج، اکشن و مفرح خواهد بود و امیدواریم مخاطبین از دیدن این مسابقه لذت ببرند.

حسین باقری طاری از حضور خوانندگان و بازیگران محبوب کشور در این مسابقه خبر داد و یاد آور شد: ما در این مسابقه از بازیگران سر‌شناس این مرز و بوم همچون آقای جمشید مشایخی و دیگر هنرمندان بهره‌مند خواهیم شد که این عزیزان به عنوان «بازیگر مهمان» حضور خواهند داشت و از آنان در برنامه تقدیر و قدردانی خواهد شد. همچنین در کنار بازیگران، از خوانندگان محبوب و پاپ کشور نیز در این مسابقه تقدیر خواهد شد.

این تهیه کننده تلویزیون از حسین رفیعی به عنوان مجری این برنامه یاد کرد و با بیان اینکه این مسابقه در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید خواهد شد در مورد اهداف این مسابقه تاکید کرد: هدف اصلی ما ارتقاء فرهنگ مصرف بهینه به ویژه در مصرف برق خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما برای تولید این مسابقه حدود دو ماه پیش تولید داشتیم گفت: ضبط این مسابقه از ۲۶ بهمن ماه خواهد بود و زمان پخش آن نیز برای اردیبهشت سال آینده و در آستانه تابستان خواهد بود چرا که در این فصل، معمولا مصرف برق به اوج خود نزدیک خواهد شد.

حسین باقری طاری با اشاره به شرکت کنندگان این مسابقه افزود: ما در این مسابقه دو گروه شرکت کننده خواهیم داشت که خانواده‌های سه نفری هستند و هر کدام از این خانواده‌ها می‌توانند یک یا دو خانواده دیگر را به عنوان تماشاگر با خود به همراه داشته باشند. به عبارت دیگر، تماشاگران حاضر در این مسابقه، همه از خویشاوندان مسابقه دهندگان خواهند بود.



پشت صحنه مسابقه «نیرو به توان دو»
تهیه کننده و کارگردان هنری مسابقه «نیرو به توان دو» در مورد سختی‌های این نوع مسابقات که قرار است از جلوه‌های ویژه میدانی استفاده شود یاد آور شد: مسابقات بزرگی از این دست، معمولا از اولین لحظات طراحی؛ سختی‌های خاص خودش را خواهد داشت بویژه این مسابقه که قرار است از جلوه‌های ویژه میدانی استفاده شود. بنابراین، بچه‌های جلوه‌های ویژه از اولین ساعات ساخت دکور حضور داشتند و مشاوره‌های لازم را برای هماهنگی و حفظ ایمنی انجام می‌دادند. این درحالی است که معمولا اتفاقات پیش بینی نشده‌ای در کارهایی که جلوه‌های ویژه استفاده می‌شود ممکن است وجود داشته باشد و باید با دقت مورد نظارت قرار بگیرد.

حسین باقری طاری با بیان اینکه مسابقه «نیرو به توان دو» یک کار بسیار بزرگ از شبکه دو خواهد بود که امیدواریم نزد مخاطبین روسفید باشیم از پشتیبانی و حمایت مدیر شبکه دو و خانم دکتر جلالی، مدیر گروه خانواده این شبکه تقدیر و تشکر کرد.

به گفته تهیه کننده و مجری طرح مسابقه «نیرو به توان دو» برخی از همکاران وی در این مسابقه عبارتند از: کارگردان تلویزیونی: داریوش کفایتی، طراح مسابقه: زهرا سادات حسینی، برنامه. ریز و دستیار تهیه: مهرانگیز مافی، مدیر تولید: مهدی بخشی، مجری: حسین رفیعی، مدیر جلوه‌های ویژه می‌دانی: حسن راستگو
طراحی دکور: احمد رجبی، نور‌پرداز: رضا شیبانی، تصویر برداران: علی عبدالعظیمی، کاظم‌پور، محسن آزاد  نیا، سیامک عبادی‌زاده، مهدی عزتی و حسین باقرزاده                                                                   



یادآوری می شود که حسین باقری طاری که دارای کارشناسی تصویر برداری حرفه ای تلویزیون و کاردانی جلوه های ویژه بصری سینما و کاردانی الکترونیک (صدا و تصویر) است تاکنون طراحی ،تهیه و تولید بیش از دوازده هزار دقیقه مسابقه ی تلویزیونی با سرمایه گذاری نهادها ، سازمانها و ارگانهای خصوصی و دولتی را برعهده داشته است که بخشی از آن عبارتند از : مسابقه تلویزیونی شور و اندیشه مسابقه تلویزیونی بشارت مسابقه تلویزیونی زوج برتر مسابقه تلویزیونی نیرو به توان دو طراحی ، تهیه و تولید سریال تلویزیونی مکتبخانه ی غیرانتفاعی در سی و دو قسمت مدیر تصویربرداری مستند تلویزیونی تب زمین مدیر تصویربرداری بیش از سی قسمت مجموعه تلویزیونی مستند به نام سیمای منابع طبیعی ایران مدیر فیلمبرداری تله فیلمهای (پسرعموها) و(کلاه بردار) و (ویلای پرماجرا) برای شبکه خانگی و رسانه ملی طراحی ، تهیه و تولید هفده قسمت مجموعه تلویزیونی طنز به نام حال خوش طراحی ، تهیه و تولید بیش از بیست و پنج مجموعه تلویزیونی مستند در خصوص صنایع مختلف و تهیه و تولید مجموعه های خبری ، فرهنگی، تاریخی و علمی تقدیر شده از طرف سیما کسب رتبه اول بهترین نور و تصویر در جشنواره توایدات رادیو و تلویزیون. مدیر تصویربرداری در بیش از ۴۰ پروژه تلویزیونی کارگردان تلویزیونی و نورپرداز مجموعه آموزشی کنکورآسان است(معاونت امور استانها)کارگردان تلویزیونی و نورپرداز دوفصل از مستند (نقل عشق) کارگردان و طراح مستند پنج قسمتی شهید دکترچمران ناظر کیفی و تولید مستند فاخر شیخ هاشم مدرس قزوینی ناظر کیفی سریال ( ناخونک) کارگردان تلویزیونی مجموعه نقطه طلایی کارگردان تلویزیونی و نورپرداز مجموعه کافه مناظره طراحی و اجرای نور فیلم تاتر تنهایی تهران کارگردان و مدیرتصویربرداری سی و سومین کنفرانس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیش از ۲۰ سورتی پرواز با انواع هلیکوپترها جهت تصویربرداری حرفه ای و حرکات نمایشی تهیه کننده ی برتر و تقدیر شده در جشنواره سیما مدیر بازاریابی و تبلیغات شرکت سروش مدیر تولید شرکت صوتی و تصویری سروش
کد خبر: 79158
Share/Save/Bookmark