آشفتگی در برگزاری جشنواره فیلم فجر
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال»؛
آشفتگی در برگزاری جشنواره فیلم فجر
کمال تبریزی گفت: عدم حضور فیلم «طعم شیرین خیال» در بخش آرای مردمی به خاطر اشتباهی بود که از طرف جشنواره اتفاق افتاد متأسفانه امسال در برگزاری جشنواره آشفتگی داریم.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
به گزارش هنرنیوز، نشست فیلم «طعم شیرین خیال» با حضور کمال تبریزی کارگردان، محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده، مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز، علی تبریزی فیلمبردار، علیرضا علویان صداگذار، فرهاد یوسفی جلوه‌های ویژه و نازنین بیات بازیگر فیلم برگزار شد.

کمال تبریزی در ابتدای این نشست گفت: در تلاش هستم با دوستان کارگردان و سینماگر انجمنی در ارتباط با محیط زیست و حمایت از آن تشکیل دهیم تا آثار بهتری در این زمینه ساخته شود. درست است که بسیاری از اتفاقات خوب را شاید در رویا‌هایمان ببینیم اما خودما را نباید از این حداقلی که در اختیار داریم محروم کنیم باید تلاش کنیم تا رویا‌هایمان را به حقیقت تبدیل شوند. در این فیلم مردم جهان سوم در رویای خود می‌بینند و تلاش می‌کنند تا آن را به حقیقت برسانند البته فیلم در سینمای‌های مردمی اتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده است.

وی در ادامه گفت: عدم حضور این فیلم در بخش آرای مردمی به خاطر اشتباهی بود که از طرف جشنواره اتفاق افتاد متأسفانه امسال در برگزاری جشنواره آشفتگی داریم. فیلم ما باید در بخش آرای مردمی جشنواره قرار می‌گرفت اما با سهل‌انگاری که صورت گرفت این اتفاق نیفتاد و دوستان خانه سینما تا روز چهارم این موضوع را اعلام کردند که فیلم در بخش آرای مردمی نیز اگر در روز اول این موضوع عنوان می‌شد می‌توانستیم کاری انجام دهیم اما وقتی روز چهارم این اتفاق می‌افتد عملاً هیچ کاری در این زمینه نمی‌توان کرد این اتفاق بدی است که در این دوره جشنواره رخ داد.

به نظرم مهم‌ترین مخاطبان این فیلم مردم جامعه هستند عده زیادی از ما به محیط زیست احترام نمی‌گذاریم امیدوارم با دید این فیلم اتفاق خوبی برای مخاطب بیافتد و کمی برای محیط زیست ارزش بیشتری قائل شود. این روند برای آینده محیط زیست ما خطرناک است و باید در این رابطه کاری انجام داد. به نوعی خواستم در فیلم حرفی بزنم که مردم کوچه و بازار با فیلم ارتباط برقرار کنند. من همیه علاقه‌مند هستم که با جوان‌تر‌ها کار کنم و در این فیلم هم در بخش موسیقی این کار را انجام دادم و بعد از شنیدن صدای موسیقی بر روی فیلم بسیار راضی شدم و خوشحال هستم که با آهنگ ساز جوانی کار کردم که نسبت به کاربرد موسقی در فیلم اطلاعات خوبی دارد. زمانی که فیلم را می‌ساختم می‌دانستم که موضوعی را مطرح می‌کنم که خیلی‌ها گوش شان را در این باره بسته‌اند اگر حس شعاری بودن در فیلم احساس می‌شود به خاطر این است که دلم می‌خواست فریاد بزنم که ما داریم زمین را نابود می‌کنیم.

علی تبریزی مدیر فیلمبرداری فیلم طعم شیرین خیال در خصوص تکنیک فیلمبرداری گفت: باید یکسری کارهای افکتی انجام می‌دادیم و من این موضوع را دوست نداشتم چرا که امکانات در خور توجهی در این زمینه نداریم اما چون فضای فیلم خیالی بود باید از کمیک‌موشن استفاده می‌کردیم تا کمی از فضای واقعی دور شویم.

مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز فیلم نیز در خصوص موسیقی مورد استفاده در این فیلم گفت: همانطور که موضوع این فیلم در ارتباط با انرژی پاک است این انرژی از طریق گروه سازنده به بنده منتقل شد و من حس بسیار خوبی نسبت به آن دارم. در این فیلم تلاش شده تا از موسیقی‌های گوناگونی استفاده شود.

حسین‌نژاد تهیه کننده فیلم گفت: در این فیلم میزان زیادی از منابع مطالعاتی در خصوص انرژی پاک را مطالعه و بررسی کردیم اما ما نمی‌خواستیم اطلاعات تخصصی سنگین به مخاطبان بدهیم. قصد ما این بود که فقط ذهن مخاطب نسبت به محیط زیست حساس شود.
کد خبر: 79121
Share/Save/Bookmark