کنسرت‌ شهرستان‌ها به‌زودی آغاز می‌شود/غفلت از پرورش در کنار آموزش
اردشیر کامکار:
کنسرت‌ شهرستان‌ها به‌زودی آغاز می‌شود/غفلت از پرورش در کنار آموزش
نوازنده مطرح موسیقی ایرانی ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی از کم توجهی تعدادی از نوازندگان جوان به موضوعات اخلاقی انتقاد کرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
به گزارش هنرنیوز ، اردشیر کامکار نوازنده و مدرس نوازندگی ساز کمانچه درباره فعالیت های خود در عرصه موسیقی گفت: برنامه های متعددی برای ماه های آینده پیش بینی کرده‌ایم که با توجه به اهمیت پروژه ها هنوز نمی توانم درباره آنها اطلاع رسانی دقیقی داشته باشیم، اما اینها برنامه‌هایی است که در ایران و خارج از کشور به مخاطبان ارایه می شود و می تواند برنامه متفاوتی برای مخاطب موسیقی ایرانی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته به زودی مجموعه کنسرت هایی را در قالب سه نوازی و تک نوازی در شهرهای مختلف کشور برگزار می کنم که در حوزه گروهی وحید اسدللهی و کامبیز گنجه ای هنرمندان همراه من هستند. علاوه بر این برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت هایی با هنرمندی حمیدرضا نوربخش و بهداد بابایی انجام گرفته که جزییات آن را بعدا اعلام می کنم. البته این گروه سه نفره اسفند ماه سال گذشته اجراهایی را در تالار تئاتر ملی کشور مقدونیه، تالار مرکز هنرهای زیبای بلژیک و استهکلم کشور سوئد برگزار کرد که با استقبال مخاطبان نیز روبرو شد.

این نوازنده درباره مراحل ساخت تازه ترین آلبومش گفت: از مدت ها پیش مشغول ضبط آلبومی هستم که محتوای آن برگرفته از کنسرت های ماه های گذشته من به خوانندگی وحید تاج و حشمت الله رجب زاده است. این کنسرت ها در ۲ بخش فارسی و موسیقی مقامی منطقه زاگرس‌نشین کردی، لری و بختیاری برگزار شد و امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانم تا پایان سال این آلبوم را منتشر کنم. این اثر برای من اهمیت فراوانی دارد بنابراین همان طور که قبلا گفتم، دوست دارم بهترین و زیباترین نام برایش انتخاب شود. در کنار این ها تصمیم دارم روی آثار تالیفی ام هم تمرکز بیشتری داشته باشم که این کارها مشتمل بر تعدادی قطعه موسیقایی است که از چندی پیش تمایل داشتم آن را در قالب یک کتاب به علاقه مندان عرضه کنم اما به دلیل کمبود وقتی که در عرصه تولید آثار موسیقایی ام دارم هنوز فرصتی برای انتشار آن پیدا نکرده ام.

کامکار در پایان صحبت های خود با انتقاد از شرایط این سال های حوزه نوازندگی تصریح کرد: متاسفانه ما در حوزه نوازندگی به ویژه بین هنرمندان جوان دچار انحراف شده ایم و تعدادی از نوازندگان طوری کار می کنند که گویی فقط باید موسیقی را یاد بگیرند و در این میان منش و اخلاق اهمیت ندارد. مساله به دو واژه «آموزش» و «پرورش» بازمی‌گردد که متاسفانه آموزش هست اما نکته مهمی به نام «پرورش» وجود ندارد.

مهر
کد خبر: 95484
Share/Save/Bookmark