دو کارشناس بانک سفال مسجد جامع بازمی‌گردند
مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان:
دو کارشناس بانک سفال مسجد جامع بازمی‌گردند
به گفته مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان مدیر پایگاه‌ها قول داده تأمین اعتبار منابع انسانی را فراهم کند. قطعاً اگر این منابع تأمین شود پرسنل سابقه‌دار و متخصص پایگاه مسجد جامع اصفهان به جای خود باز می گردند و به کارشان ادامه می‌دهند.
 
تاريخ : جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
به گزارش هنرنیوز، چندی پیش این رسانه با یکی از باستان‌شناسان گفت و گویی درباره بانک سفال اسلامی مسجد جامع اصفهان داشت که از آن به عنوان گنجینه ای بی‌بدیل در سطح کشور یاد شد که متأسفانه دو کارشناس آن با وجود سابقه ۶ و ۱۰ سال کار تخصصی در این بانک سفال از ادامه همکاری بازمانده بودند. حساسیت موضوع وقتی بیشتر می‌شود که مسئول این گنجینه نیز سال دیگر بازنشسته می‌شود و مشخص نیست در این صورت فرجام این گنجینه چه خواهد بود؟ 

در این رابطه ناصر طاهری- معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان- ضمن اعلام بی‌خبری از وجود گنجینه سفال در مسجد جامع اصفهان و همچنین برکناری دو تن از کارشناسان این گنجینه با وجود بیش از ۶ سال سابقه کار، افزود: در این باره اطلاعی ندارم و می‌توانید با مسئول همین بخش (خانم دكتر فریبا سعیدی اناركی) صحبت کنید. 

وی درباره برکناری هفت تن از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی اصفهان از جمله این دو کارشناس گنجینه گفت: این افراد برکنار نشدند بلکه قرارداد یکساله آنها در ۳۱ تیرماه ۹۳ به اتمام رسیده است. 

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که افراد مذکور بیش از ۶ و یا ۱۰ سال سابقه دارند و چگونه ممکن است این اداره کل بدون توجه به سابقه تخصصی آنها و وقت و هزینه صرف شده برای تربیت این کارشناسان؛ آنها را کنار بگذارد، اظهار کرد: من از سابقه کاری این افراد بی‌خبرم اما می دانم کار غیر قانونی انجام نشده است فقط قرارداد آنها به اتمام رسیده است.

طاهری در پاسخ به این پرسش که با این استدلال و با توجه به این که خانم سعیدی انارکی سال دیگر بازنشسته می‌شود و دو کارشناس مربوطه نیز قراردادشان به اتمام رسیده است، آیا قرار بر حضور گروهی تازه‌کار در این گنجینه است؟ گفت: به اندازه کافی نیروی متخصص رسمی در سازمان میراث فرهنگی وجود دارد. 


در این هنگام خبرنگار هنرنیوز پرسید :اگر این تعداد نیروی متخصص رسمی در این اداره کل موجود است چرا با نیروی دیگری قرارداد بسته می‌شود آن هم طی سالهای متوالی ، آیا بهتر نبود از ابتدا دو کارشناس سازمانی کار را برعهده می‌گرفتند تا با رفتن یک پیشکسوتی که وقتش را صرف تربیت نیروی کارشناس قراردادی کرده هم تجربیات وی به هدر نمی‌رفت و هم گنجینه با خطر وجود نیروی تازه‌کار مواجه نمی‌شد؟ که طاهری پاسخ داد: چرا به دنبال دامن زدن به یک موضوع هستید. این قرارداد به اتمام رسیده و این یک اتفاق کاملاً عادی است که در همه جا رخ می‌دهد.

اما محسن مصلحی -مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان - درباره برکناری دو کارشناس گنجینه سفال مسجد جامع اصفهان و پنج کارشناس دیگر این اداره کل گفت: این موضوع به نوعی ارتباطی با مطبوعات ندارد و موضوع بدین شکلی هم که شما می‌گویید نیست. کارشناسان در سیستم اداری کار می‌کردند و قراردادشان به اتمام رسیده است. اگر اعتبار تأمین شود چند تن از این دوستان به نوعی می‌توانند به کار خود ادامه دهند. این یک قرارداد روتین یک ساله بوده که این افراد امضا کردند و سر سال اگر این قرارداد تأمین اعتبار نشود به نوعی به اتمام می‌رسد و در صورت وجود اعتبار همکاری ادامه می‌یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که بنابراین آیا اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با کمبود اعتبار و بودجه مواجه است که مجبور به عدم تمدید قرارداد با کارشناس و برکناری آنها شده است، توضیح داد: من این جمله را نگفتم. برکناری هم نیست. ما هر سال با این کارشناسان به مدت یکسال قرارداد خودمان را تمدید می‌کنیم. امسال هنوز تمدید نشده تا مشخص شود از کدام منبع می‌توانیم این اعتبار را تأمین کنیم.

او با تأکید بر این که با بازنشسته شدن یک کارشناس تمام سرنخ‌ها گم نخواهد شد و مخاطره‌ای برای بخشی بوجود نخواهد آمد، افزود: باید دید این دو کارشناس در آن جایگاه چه می‌کردند و چه گزارش عملکردی دارند که نیاز به بررسی است. اما این یک بحث پرسنلی و قراردادی است و هیچ تهدیدی هم متوجه بانک سفال نیست و این موضوع مدیریت خواهد شد.

مصلحی اعلام کرد: هر دو این کارشناسان نیروی‌های خوبی هستند و به محض تأمین اعتبار،کارشناسان بانک سفال به این مجموعه بازمی‌گردند. 

وی درپایان گفت: مدیر پایگاه‌ها قول داده تأمین اعتبار منابع انسانی را فراهم کند. قطعاً اگر این منابع تأمین شود پایگاه مسجد جامع اصفهان و پرسنل سابقه‌دار و متخصص به جای خود باز می گردند و به کارشان ادامه می‌دهند.



کد خبر: 74630
Share/Save/Bookmark