توسط نشرداستان در بازار کتاب منتشر شد؛

«يك وقت مي بينيد» محمد رضا کلهر در بازار

25 بهمن 1390 ساعت 14:00

مجموعه داستان سه اپیزُدیک «يك وقت مي بينيد» اثر محمد رضا کلهر، به تازگی توسط نشرداستان در بازار کتاب منتشر شده است .


به گزار هنرنیوز؛ این کتاب دربردارنده سیزده داستان است که هر داستان متشکل از سه داستان یا سه اپیزود به هم پیوسته است. مهمترین ویژگی این کتاب دو مولفه ی «کثرت و تنوع» است . کثرت در انواع راوی و شخصیت، انواع لحن و مضامین متنوع، ساختار های تو درتو و فرم های بدیع، گفتار های ذهنی و تک گویی ها وگفتار های مستقیم و غیر مستقیم ازجمله ویژگی های این کتاب است.
"خواننده محوری" و رویکرد مینی مالیستی درپدید آوردن داستان، خصیصه بارزدیگراین مجموعه داستان است. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه؛بعضی از این اپیزود ها خود در عین پیوستگی با دو بخش دیگر داستان، مجزا و کامل هستند. مثلا داستان" قصاب و پروانه" درارتباط با بخش ها یا اپیزد های دیگر به شکل ارگانیک و اندام واری می باشد و درعین حال نیز به شکل فرادا و منتزع نیز داستان کامل و معنا داری است.
محمد رضا کلهر متولد سال ۱۳۴۹کرمانشاه است و فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کردستان است . وی سال ها با داشتن مجوز ، حتی کتاب منتشر نکرد. او که به ضد شهرت بودن مشهور است ؛ مدرس داستان کوتاه و شعراست و در این حوزه ها سال ها نوشته و آفریده است.
وی مدتی سردبیر" فصلنامه فرهنگ کردستان" و سردبیر بخش ادبی هفته نامه " آبیدر"استان کردستان بوده وعلاوه بر این ، داورجشنواره های ادبی از جمله جشنواره های داستان می باشد . چندین دوره هم رئیس داوران جشنواره مهم داستان"بانه" بوده که مهمترین جشنواره داستان غرب کشور است.
محمد رضا کلهر برنده ی جشنوارها ی زیادی شده که از آن جمله می توان به جشنواره شعر و داستان دانشجویان سراسر کشور دانشگاه بوعلی سینای همدان در اردیبهشت سال ۷۸ ، اشاره کرد که وی در هر دو حوزه شعر و داستان همزمان رتبه اول را آورد.
این شاعر ونویسنده ، ۱۵ عنوان کتاب در دست انتشار دارد و ۱۰ جلد آن آماده و در انتظار مجوز و انتشار است.کلهر، اشعار و داستان هایی نیز از انگلیسی ترجمه کرده است .
"محمد رضا کلهر"درباره ویژگی‏های این اثرش چنین می‏گوید: «خواننده ی فرهیخته؛ همان خواننده، همیشه محق است، این کتاب می خواهد به این ادعا جامه عمل بپوشاند. و در زمانه ای که همه از روی دست هم می نویسند هر اثر بکری باید جایگاه خود را بیابد. و آثار خوب محق همین جایگاهند.»
قابل توجه است ، طرح جلد این کتاب توسط ژاله بولینی طراحی واجرا شده است .






کد خبر: 37283

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcc1iq1.2bqm48laa2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com