«يك وقت مي بينيد» محمد رضا کلهر در بازار
توسط نشرداستان در بازار کتاب منتشر شد؛
«يك وقت مي بينيد» محمد رضا کلهر در بازار
مجموعه داستان سه اپیزُدیک «يك وقت مي بينيد» اثر محمد رضا کلهر، به تازگی توسط نشرداستان در بازار کتاب منتشر شده است .
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۰
به گزار هنرنیوز؛ این کتاب دربردارنده سیزده داستان است که هر داستان متشکل از سه داستان یا سه اپیزود به هم پیوسته است. مهمترین ویژگی این کتاب دو مولفه ی «کثرت و تنوع» است . کثرت در انواع راوی و شخصیت، انواع لحن و مضامین متنوع، ساختار های تو درتو و فرم های بدیع، گفتار های ذهنی و تک گویی ها وگفتار های مستقیم و غیر مستقیم ازجمله ویژگی های این کتاب است.
"خواننده محوری" و رویکرد مینی مالیستی درپدید آوردن داستان، خصیصه بارزدیگراین مجموعه داستان است. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه؛بعضی از این اپیزود ها خود در عین پیوستگی با دو بخش دیگر داستان، مجزا و کامل هستند. مثلا داستان" قصاب و پروانه" درارتباط با بخش ها یا اپیزد های دیگر به شکل ارگانیک و اندام واری می باشد و درعین حال نیز به شکل فرادا و منتزع نیز داستان کامل و معنا داری است.
محمد رضا کلهر متولد سال ۱۳۴۹کرمانشاه است و فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کردستان است . وی سال ها با داشتن مجوز ، حتی کتاب منتشر نکرد. او که به ضد شهرت بودن مشهور است ؛ مدرس داستان کوتاه و شعراست و در این حوزه ها سال ها نوشته و آفریده است.
وی مدتی سردبیر" فصلنامه فرهنگ کردستان" و سردبیر بخش ادبی هفته نامه " آبیدر"استان کردستان بوده وعلاوه بر این ، داورجشنواره های ادبی از جمله جشنواره های داستان می باشد . چندین دوره هم رئیس داوران جشنواره مهم داستان"بانه" بوده که مهمترین جشنواره داستان غرب کشور است.
محمد رضا کلهر برنده ی جشنوارها ی زیادی شده که از آن جمله می توان به جشنواره شعر و داستان دانشجویان سراسر کشور دانشگاه بوعلی سینای همدان در اردیبهشت سال ۷۸ ، اشاره کرد که وی در هر دو حوزه شعر و داستان همزمان رتبه اول را آورد.
این شاعر ونویسنده ، ۱۵ عنوان کتاب در دست انتشار دارد و ۱۰ جلد آن آماده و در انتظار مجوز و انتشار است.کلهر، اشعار و داستان هایی نیز از انگلیسی ترجمه کرده است .
"محمد رضا کلهر"درباره ویژگی‏های این اثرش چنین می‏گوید: «خواننده ی فرهیخته؛ همان خواننده، همیشه محق است، این کتاب می خواهد به این ادعا جامه عمل بپوشاند. و در زمانه ای که همه از روی دست هم می نویسند هر اثر بکری باید جایگاه خود را بیابد. و آثار خوب محق همین جایگاهند.»
قابل توجه است ، طرح جلد این کتاب توسط ژاله بولینی طراحی واجرا شده است .





کد خبر: 37283
Share/Save/Bookmark