علیمردانی: قصد تمسخر هیچ قشری از جامعه را نداشتیم
گزارش هنرنیوز از نشست پرسش و پاسخ فیلم «کوچه بی نام»؛
علیمردانی: قصد تمسخر هیچ قشری از جامعه را نداشتیم
هاتف علیمردانی کارگردان فیلم «کوچه بی نام» گفت: تفاوت بين فيلم خوب، بد به انتقال بار دراماتيک برمی گردد.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
نشست پرسش و پاسخ فیلم «کوچه بی نام» ساخته هاتف علیمردانی با حضور این کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست هاتف عليمرداني کارگردان این فیلم گفت: يکي از مسايلي که در فيلم های قبلی یادگرفتم اين بود که تفاوت بين فيلم خوب، بد به انتقال بار دراماتيک برمی گردد.

اين کارگردان درباره روایت فیلم توضيح داد: این فيلم داستان خانواده اي است که دوربين با آن ها همراه مي‌شود و درفضاي خانه مي چرخد. دوربين لحظه هاي زندگي اعضاي خانواده را ثبت مي‌کند.

وی با بیان این مطلب افزود: ما سعي کرديم فضاي ناتوراليستي را حفظ کنيم و به سمت واقع گرايي برويم.

هاتف عليمرداني درباره پایان بندی فیلم توضیح داد: مي خواستم فضاي سورئاليستي به فيلم بدهم و قداست پدر را در فضايي که شکل زميني ندارد و شبيه بهشت است، به تصوير بکشم. پیدا کردن لوکیشن پایانی بیست روز طول کشید.

وي با تاکيد بر اينکه «کوچه‌ بي‌‍‌نام» به هيچ وجه قصد مسخره کردن قشر مذهبي را ندارد، اظهار کرد: من به تمام شخصيت‌هاي داستان خود احترام گذاشته‌ام و حتي اگر عده اي با عينک روشنفکري قصد مسخره کردن قشر غيرمذهبي را دارند، به شدت با اين کار مخالفم.

در ادامه این نشست باران کوثری بازیگر این فیلم بیان داشت: حضور در کنار محمود کلاري و به طور کلي تيم توليد «کوچه بي‌نام» براي هر بازيگري نعمت است. از حمايت هاي فرهاد اصلاني، تشکر می کنم و اميدوارم تا ابد نقش پدر و دختر را بازي کنيم. علاوه بر ايشان همه گروه، رسم رفاقت را به جا آورند.

فرهاد اصلاني بازيگر فيلم «کوچه بي نام» هم درباره نقش خود گفت: اين نقش براي من سخت بود. اگر آن را پذيرفتم به دليل رفاقت با هاتف عليمرداني و حضور استاد کلاري بود که به نظرم فيلمبرداري نمي کند بلکه معجزه مي کند.

وي سپس به حضور بازيگران حرفه اي در اين فيلم اشاره و به شوخي بيان کرد: من با باران کوثري بیست مدل نقش پدر و دختر را بازي کرده ام، البته در تمام نقش ها هم حرف شنوي ندارد.

منصور لشکري قوچاني تهيه کننده اين فيلم سينمايي هم با اشاره به اينکه جشنواره فجر سال گذشته با هاتف عليمرداني آشنا شده است، گفت: ابتداي امسال، زماني که روي تيزر فيلم سينمايي «خط ويژه» براي شهرستان کار مي کرديم، فيلم نامه «کوچه بي نام» به دستم رسيد.

وي ادامه داد: فکر مي کنم وقتي عوامل خوبي دور يکديگر جمع شوند و و با انرژي و تمرکز روي فيلمنامه اي کار کنند، حتما نتيجه آن خوب مي شود و امروز خيلي خوشحالم که مردم دو ساعت در سالن نشستند و فيلم را تماشا کردند.

فرشته صدرعرفايي، بازيگر نقش احترام در فيلم «کوچه بي نام» گفت: اولين برخورد بازيگر با فيلم، فيلمنامه آن است و مدتي بود که فيلمنامه خوبي نخوانده بودم. سال قبل هم قرار بود در فيلمي بازي کنم که چند روز قبل از آغاز فيلمبرداري پايم شکست. در همان مدت بود که فيلمنامه «کوچه بي نام» را خواندم.

اين بازيگر افزود: نقش احترام به شکلي بود که مي توانستم درباره آن تحقيق و زواياي آن را کشف کنم و به همين دليل هم اين نقش را دوست داشتم.

محمود کلاري مدير فيلمبرداري فيلم که به همراه پسرش در اين اثر سينمايي حضور داشت، گفت: ويژگي فيلمبرداري اين فيلم اين است که هيچ ويژگي ندارد! کار خيلي پيچيده اي است که فيلمبردار خودش را در اختيار فيلمنامه قرار دهد و کاملا در خدمت داستان باشد.

کلاري افزود: نکته اساسي که در فيلم وجود دارد اين است که فيلم، جنس ايراني بودن دارد و تضاد ميان نسل‌ها را خيلي خوب به تصوير مي کشد.

پانته‌آ بهرام، بازيگر این فیلم گفت: اين نوع فيلمنامه ها مانند هديه آسماني است و وقتي به دست آدم مي رسد، راهي به جز قبول کردن آن نداريد.

گفتنی است فیلم «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر اکران شد و در صدر آرای مردمی قرار گرفت.
کد خبر: 79041
Share/Save/Bookmark