گلستانی: «دو» فقدان و زندگی را به تصویر می کشد
گزارش هنرنیوز از نشست پرسش و پاسخ فیلم «دو»؛
گلستانی: «دو» فقدان و زندگی را به تصویر می کشد
سهیلا گلستانی کارگردان فیلم «دو» گفت: فیلم «دو» زمینه فقدان و زندگی را به تصویر می کشد و دغدغه و نگرانی های شخصی من است.
 
تاريخ : جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۱
به گزارش هنرنیوز، نشست پرسش و پاسخ فیلم «دو» به کارگردانی سهیلا گستانی با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در آغاز این نشست سهیلا گلستانی درباره نام گذاری این فیلم توضیح داد: منظور از «دو» دو خط موازی است یا به عبارت بهتر، اینکه دو چیز به یک چیز واحد تبدیل نمی شوند و همیشه مانند دو خط موازی خواهند بود.

وی به داستان «کفش های خدمتکار» اشاره کرد و گفتاین داستان را چند سال قبل خوانده بودم و سپس تصمیم گرفتم آن را به فیلم نامه تبدیل کنم. البته این یک فیلم نامه اقتباسی نیست.

گلستانی در تکمله توضیحاتش درباره فیلمنامه بین کرد: در این مدت چندین بار ماهیت فیلم تغییر کرد، اما زمانی که ساخت فیلم قطعی شد، چهارماه طول کشید تا به فیلمنامه نهایی دست پیدا کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: امروز خیلی خوشحالم که دست به جسارت زده ام و سراغ موضوعی رفته ام که کمتر کسی برای تجربه اول به سراغ آن می رود. فیلم «دو» زمینه فقدان و زندگی را به تصویر می کشد و دغدغه و نگرانی های شخصی من نیز در آن نهفته است.

گلستانی با تاکید بر اینکه دلیل ساخته شدن فیلم را نمی توانم به وضوح توضیح دهم» گفت: نمی خواهم خودم را به فیلم سنجاق کنم، اما روی تلاشی که برای این فیلم سینمایی انجام دادیم، پافشاری زیادی دارم و سلیقه من در سینما همان چیزی است که در این فیلم به نمایش گذاشتم.

گلستانی اظهار کرد: این فیلم را بدون ادعا ساختم، اما گروه حرفه ای مرا یاری کردند و امیدوارم فیلم با حال خوبی دیده شود.

در ادامه پرویز پرستویی به عنوان بازیگر و تهیه کننده فیلم «دو» گفت: تهیه کنندگی دغدغه من نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: ابتدا برای بازی در این فیلم انتخاب شدم، فیلمنامه را که خواندم خوشم آمد و با توجه به شناخت از روحیات و همکاری های قبلی با خانم گلستانی دوست داشتم و تلاش کردم تا این کار ساخته شود.

وی در پاسخ به اینکه چه چیزی باعث شد تهیه کنندگی این فیلم شود، گفت: تهیه کنندگی علت نمی خواهد و من هم خیلی تهیه کننده نیستم، خلوت بازیگری را با دنیا عوض نمی کنم؛ اما نقاط مثبت این کار من را به وجد آورد تا تهیه کننده آن شوم.

هایده صفی یاری که تدوین این فیلم سینمایی را به عهده داشته است، در این نشست گفت: معمولا فیلم هایی که پر جنب و جوش نیستند و ریتم درونی شلوغ ندارند تدوین مشکل تری خواهند داشت.

وی افزود: پیدا کردن لحن این فیلم مشکل و متکی به موقعیت هایی بود که آدما در آن قرار می گرفتند.

این تدوینگر ادامه داد: چیزی که در فیلمنامه برایم جالب بود، آدم های قصه بودند که هر کدام به نوعی درگیر ماجراهای متعددی هستند اما قبل از اینکه درگیر این ماجراهای شوند احوالات شخصی خودشان را نشان می دهند.

پیمان شادمان فر، مدیر فیلمبرداری این اثر سینمایی نیز با تشکر از پرویز پرستویی گفت: تمام بخش های مختلف این فیلم با دوربین روی دست فیلمبرداری شده است و این کار با اینکه خیلی سخت بود، اما بسیار هم لذت بخش بود.

در خاتمه این نشست سوگل خلیق بازیگر جوان این فیلم گفت: سمانه در سنی است که مانند خیلی از دخترها سرکشی می کند، یاغی گری دارد و پر از هیجان نیز هست و به دلیل اینکه خودم هم در این دوران بودم و تجربه کرده بودم، توانستم راحت با نقش ارتباط برقرار کنم، این اثر سینمایی اولین تجربه بازیگری من بود که امیدوارم بتواند راه را برای کارهای آینده برای من باز کند.
کد خبر: 79023
Share/Save/Bookmark