کریمی: زن در فیلم من محترم است
گزارش هنرنیوز از نشست پرسش و پاسخ فیلم «شیفت شب»؛
کریمی: زن در فیلم من محترم است
نیکی کریمی کارگردان فیلم «شیفت شب» گفت: در فیلم من زن محترم و فداکار است و مثل سایر فیلم ها با او برخورد نشده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست نیکی کریمی کارگردان درباره انتخاب طرح فیلم گفت: ازمهر ماه سال گذشته دنبال یک سوژه ناب برای فیلمم بودم که با طرح محمود آیدن برخورد کردم و از آن خوشم آمد، سپس این طرح را به فیلمنامه تبدیل کردم و شهریور ماه ۹۳ آن را بازنویسی کردم. به موازات طی شدن مراحل پیش تولید به دنبال بودجه بودیم و در نهایت مهرماه امسال «شیفت شب» را کلید زده و در چهل و پنج جلسه فیلمبرداری شد.
وی درباره شعار زدگی در فیلم توضیح داد: به هیچ عنوان شعارزدگی در این فیلم وجود ندارد. این فیلم مسایل جامعه را در زمان بحران‌ها و مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی نشان می دهد.
وی با بیان این مطلب افزود: در این فیلم تاثیری که جامعه بر کانون خانواده می گذارد برایم مهم بود و می خواستم آنرا نشان دهم. در فیلم من، شخصیت زن محترم، فداکار و مسئول است. «شیفت شب» درباره یک زن ایرانی است که خود را در کانون خانواده نشان می‌دهد.
محمد رضا فروتن بازیگر فیلم سینمایی «شیفت شب» نیز با اشاره به اینکه همکاری با نیکی کریمی و گروهش از بهترین تجربه های دوران کاری اش بوده است، گفت: مسائل و بحران های مالی دلیلی برای کاهش امید و احساس خوشحالی در خانواده است.
وی با بیان اینکه بدهی ها و بحران های مالی، مسئولیت پذیری و شوق برای زندگی را کم می کند ادامه داد: فکر می کنم با شرایط اقتصادی امروز خیلی ها با این موضوع دست به گریبان هستند.
فروتن با تاکید بر اینکه فیلم «شیفت شب» به رابطه معکوس بدهی های مالی و شادی های خانوادگی می پردازد، ادامه داد: امیدوارم کسانی که تحصیلات دارند و برای کار تلاش هایی می کنند، موفق شوند و شرایط اجتماعی کشور در جهتی حرکت کند که اقتصاد نیز در مسیر مناسبی قرار بگیرد و با وضع قوانین جدید، امنیت مالی افراد جامعه نیز تامین شود.
فروتن در پاسخ به این پرسش که چرا در نقش هایش خشونت زیادی دارد، گفت: این خشونت در فیلمنامه هایی که بازی می کنم وجود دارد، وگرنه باور کنید من هم از بس خانم ها را کتک زدم، خسته شدم.
امیر حسین آرمان دیگر بازیگر این اثر سینمایی گفت: نقشی که در «شیفت شب» داشتم، بسیار روان و کامل نوشته شده بود و من فقط در مسیری که کارگردان برایم تعریف کرده بود، حرکت می کردم.
لیلا زارع یکی دیگر از بازیگران فیلم سینمایی «شیفت شب» با اشاره به اینکه فیلمنامه خوب این اثر سینمایی او را ترغیب به پذیرفتن نقش کرده است، عنوان کرد: در ابتدا با زنی روبرو هستیم که درگیر زندگی عادی و روزانه است، اما هرچه داستان پیش می رود، شخصیت این زن هم درونی تر می شود.
وی ادامه داد: بعد از خواندن فیلمنامه، نقشم را خیلی کامل دیدم و ارتباط خوبی هم با آن برقرار کردم. وفادار بودن زن و تلاش برای حفظ زندگی اش او را برایم بسیار ارزشمند کرده بود.
علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی در پاسخ به این پرسش که چرا برای فیلمبرداری این فیلم از تکنیک دوربین روی دست استفاده کرده است، گفت: استفاده از این تکنیک ایده خانم کریمی بود و اگر در فیلمبرداری آن اذیت می شوید، حتما اشکال از من است. ولی فکر می کنم حرکت های بی وقفه دوربین به حس و حالی که در فیلم «شیفت شب» بود، کمک زیادی کرد.
عباسی تهیه کننده پیشکسوت سینما نیز در این نشست اظهار کرد: درخشان ترین مسئله ای که من در این سال ها در سینمای ایران لمس کردم، حضور بهتر و پر انرژی تر زنان کارگردان در سینمای ایران است که حرکتی رو به جلو است.
کد خبر: 79079
Share/Save/Bookmark