معتمدآریا: برای دیدن فیلم «بهمن» باید صبور بود
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی فیلم «بهمن»؛
معتمدآریا: برای دیدن فیلم «بهمن» باید صبور بود
مرتضی فرشباف کارگردان فیلم «بهمن» گفت: تم اصلی این فیلم تاکید بر آغاز میانسالی و کهن سالی، ایستایی، توقف زمان و قطع شدن ارتباطات فرد با دیگران است.
 
تاريخ : جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۲
به گزارش هنرنیوز نشست پرسش و پاسخ «بهمن» با حضور مرتضی فرشباف کارگردان این فیلم و تنی چند از بازیگران و عوامل «بهمن» در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

درآغاز این نشست مرتضی فرشباف، کارگردان درباره این فیلم بین داشت: این فیلم تلفیقی از رابطه مادربزرگ، مادرم و یک داستان کوتاه آمریکایی است که این فیلم را از چند ماه آخر زندگی مادربزرگ و مادرم به فیلمنامه تبدیل کردم که البته نویسنده این کار نسیم مرعشی است.

وی با بیان این مطلب افزود: ما چند ماه روی طرح خام قصه کار کردیم و وقتی قرار شد فاطمه معتمدآریا در کنارمان باشد، فیلمنامه را مجددا بازنویسی کردیم. این فیلمنامه بارها و بارها مورد بازنویسی قرار گرفته است.

در ادامه این نشست فاطمه معتمدآریا درباره عدم حضورش در سینما توضیح داد: بعد از فیلمهای قبلی و فیلم «اینجا بدون من» مدت زیادی کار نکردم تا اینکه به فیلمنامه «بهمن» رسیدم و از آنجا که در این فیلم بازی کردم نمی توانم منصفانه درباره آن صحبت کنم، اما باید بگویم از هر لحظه فیلم مشعوف شدم و امروز که «بهمن» را در برج میلاد دیدم، از دیدن آن انرژی گرفتم.

وی تصریح کرد: می دانم که برای همه، تماشای صد دقیقه ایستایی در این فیلم کار دشواری است و به صبر و حوصله نیاز دارد.

احمد حامد درباره علت بازگشتش به سینما به عنوان بازیگر اظهار کرد: من بازیگر نیستم و بازیگری را هم دوست ندارم. اولین بار مانی حقیقی درخواست کرد که ماجرا را دوستانه قبول کردم و کار را انجام دادم. البته دراین مدت پیشنهاداتی از کارگردانان جوان داشتم اما هیچ کدام سماجت فرشباف را نداشتند. او جوان خوش ذوقی است و من هم به همین دلیل قبول کردم.

جواد نوروزبیگی هم در سخنانی درباره تفاوت و تنوع سبک های کاری خود در تهیه فیلم های سینمایی اظهار کرد: انتخاب هایم همه آگاهانه هستند. معمولا انتخاب آثار کار بسیار سختی است و مسیر سختی برای انتخاب فیلمنامه ها و پذیرش آنها دارم. اینکه بتوان ادارات و سازمان‌ها را برای این فیلمنامه ها مجاب کرد سخت است؛ چرا که فیلم باید پیام جهانی داشته باشد تا بازتاب های خوبی بگیرد.

نسیم مرعشی نویسنده این فیلم گفت: یکی از تفاوت های این فیلم زنانه و پلیسی بودن «بی خوابی» است. «بی خوابی» یکی از خطوطی است که ما استفاده کردیم اما در آن فیلم، بی خوابی خط اصلی ماجراست.

فرشباف در تکمیل سخنان مرعشی بیان کرد: ایده بی خوابی در کار نولان گره افکنی است، اما ما در «بهمن» از بی خوابی برای رسیدن به یک عمقی از شخصیت و رسیدن به جزییات و شکل بازی بازیگر استفاده کردیم و محور اصلی داستان ما نیست.

وی افزود: تم اصلی فیلم تاکید بر ایستایی، توقف زمان، سکون، پا به سن گذاشتن و قطع شدن ارتباطات است. این کار از لحاظ حرکت دوربین و از نظر اندازه و ریتم باید مانند بارش برفی که بی وقفه می بارد و نمی توان آن را متوقف کرد، پیش می رفت. «بهمن» نیازمند ته‌نشین شدن است و اتفاقات آنی در آن بسیار اندک است.

در ادامه نشست فریده اسماعیلی، بازیگر نقش مادر گفت: در این فیلم نقش یک زن رنجور دم مرگ را داشتم که شاید چندان جذاب نباشد اما سعی کردم تا جایی که می توانم نقشم را خوب بازی کنم.
کد خبر: 79025
Share/Save/Bookmark