نمی‌خواهیم از شهرت شمس لنگرودی بالا برویم
کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» در پاسخ به هنرنیوز؛
نمی‌خواهیم از شهرت شمس لنگرودی بالا برویم
بهتاش صناعی ها کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» گفت: ما از حضور شمس لنگرودی سوءاستفاده نکردیم و نخواستیم به واسطه او، فیلم را بالا ببریم.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
صناعی ها در پاسخ به پرسش خبرنگار هنرنیوز در حاشیه نشست پرسش و پاسخ فیلم «احتمال باران اسیدی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، در این باره که «با توجه به اینکه شمس لنگرودی از چهره های شعر معاصر است آیا هدف کارگردان از حضور وی در این فیلم، استفاده از نام این شاعر برای توجه مردم به این فیلم نیست؟ چراکه این فیلم سطح کیفی پایین و نازلی دارد.» گفت: ممکن است کسی فکر کند فیلم ما ضعیف است، اشکالی ندارد زیرا این موضوع به کثرت سلیقه ها و تاویل ها و هرمنوتیک برمیگردد.

وی درباره حضور شمس لنگرودی در این فیلم توضیح داد: ما بازیگران زیادی را برای نقش «منوچهر» مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است از یک سوپراستار استفاده نکنیم، وقتی شمس لنگرودی به ما پیشنهاد شد دیدم ایشان برای این نقش بسیار مناسب است.

این کارگردان فیلم اولی با بیان این مطلب افزود: درست است که شمس لنگرودی در ادبیات سوپراستار است ولی خودش دوست داشت در این فیلم بدون عقبه ادبی در نقش «منوچهر» حاضر شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرت شمس لنگرودی برای کار ما شهرت و محبوبیت ایجاد کند هیچ اشکالی ندارد زیرا ماهیت سینما این است؛ در مجموع ما از حضور ایشان سوءاستفاده نکردیم و نخواستیم به واسطه او، فیلممان را در سطح بالا نشان بدهیم هرچند حضور شمس لنگرودی در این اثر، غنیمت بود.
کد خبر: 78981
Share/Save/Bookmark