زارعی: نقش های زنانه در سینمای ایران به تکرار رسیده است
گزارش هنرنیوز از نشست پرسش و پاسخ فیلم «ماهی سیاه کوچولو»؛
زارعی: نقش های زنانه در سینمای ایران به تکرار رسیده است
مریلا زارعی بازیگر فیلم «ماهی سیاه کوچولو» گفت: نویسندگان فیلم نامه ها باید نقش های متفاوتی برای زنان بنویسند تا نقش های آنها تکراری نشود.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
نشست پرسش و پاسخ فیلم «ماهی سیاه کوچولو» با حضور مجید اسماعیلی کارگردان و بازیگران و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست مریلا زارعی بازیگر نقش «ماهی سیاه کوچولو» درباره نقش خود در این فیلم گفت: به دنبال این بودم که به خاطر احترام و تقدس نقش الفت در «شیار ۱۴۳» به آن الصاق نشوم و نقشی کاملا متفاوت داشته باشم که این فیلم فرصت را در اختیارم گذاشت.

وی با بیان این مطلب افزود: بعد از حضور در فیلم «چ» و «شیار۱۴۳» با خودم عهد بستم دیگر نقشی را نپذیرم مگر اینکه ۱۸۰ درجه با نقش الفت شیار۱۴۳ متفاوت باشد لذا حضور در فیلم ماهی سیاه کوچولو چالش بازیگری برای من بود، چرا که اولا به احترام الفت فیلم شیار می خواستم که از این نقش فاصله بگیرم، درواقع نمی خواستم مبادا به نقشی الصاق شوم و به خاطر بقای بیشتر الفت، از آن فاصله گرفتم.

وی با بیان اینکه این تصمیم برای من سخت بود اظهار کرد: باید از طعم خوب نقش فاصله می گرفتم از اینرو نقشی را قبول کردم که وجه مادرانه و زنانه نداشته باشد.

بازیگر فیلم «ماهی سیاه کوچولو» تصریح کرد: این فیلم جز فیلم هایی است که من برخلاف رسوم از سوی نویسنده و تهیه کننده وارد کار شدم؛ پیش از این هم تجربه کاراولی ها را داشتم و از این موضوع استقبال می کنم.

زارعی توضیح داد: بهتر است زنان بازیگر نقش های تکراری بازی نکنند زیرا با این کار سینماگران را وادار به نوشتن نقش های متفاوت می کنند.چرا که بعد از ۲۰ سال کارکردن مخاطب هم از نقش های تکراری یک بازیگر خسته می شود.

وی خاطرنشان ساخت: حاضرم برای نمایش مظلومیت امام حسین نقش یزید را بازی کنم. بنابراین انتخاب من برای این نقش آگاهانه و با استدلال بوده است،حتی اگر بخشی از مردم آن را دوست نداشتند.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم نیزگفت: موضوع ازیک یا دو سال قبل آغاز شد؛ دراین حادثه که سال ۶۰ در آمل اتفاق افتاده بود دقیق شدیم چراکه کمتر اثری به این موضوع پرداخته بود و اتفاق روایت شده در فیلم ماهی سیاه کوچولو جزء یکی از وقایع مهم اوایل انقلاب بود.

وی اظهار کرد: پس از فعالیت بر روایت مورد نظر در نهایت به قصه شهرزاد رسیدیم و فیلمنامه اثر شکل گرفت.

وی افزود :متاسفانه و خوشبختانه فیلم هایی که در این ژانر ساخته می شود به دلیل برخی حمایت ها حالت سفارشی به خود می گیرد؛ البته این امر بدان معنا نیست که از هیچ کجا حمایت نگرفتم اما به دلیل علاقه عده ای از سرمایه گذاران به برخی روایت با هزینه شخصی فیلم ماهی سیاه کوچولو را ساختم.

جمشید گرگین بازیگر این فیلم نیزگفت: اواخر کار این پروژه در تماسی که محمدرضا شفیعی تهیه کننده گرفت به این فیلم دعوت شدم. پیش از این یکی دو تا کار با این تهیه کننده انجام داده بودم و البته نزدیک یک یا دو همکاری هم می خواستیم داشته باشیم که در آخرین لحظه ها لغو شد.

مصطفی زمانی با بیان اینکه این فیلم در شهر پدری من ساخته شد، گفت: من با پروژه شهرزاد فتحی قرارداد داشتم و آن کار کمی عقب افتاد و به جز فیلم جامه دران امسال در فیلم ماهی سیاه کوچولو را نیز دارم.
کد خبر: 79037
Share/Save/Bookmark