رئیسیان: «دوران عاشقی» درباره مسئله خیانت نیست
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی فیلم «دوران عاشقی»؛
رئیسیان: «دوران عاشقی» درباره مسئله خیانت نیست
نشست پرسش و پاسخ فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان صبح امروز پس از اکران این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل و بازیگران در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸

به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست علیرضا رئیسیان کارگردان فیلم ضمن ابراز خرسندی از اکران فیلم درباره دوربین و نحوه فیلمبرداری توضیح داد: دوربین روی دست نبود بلکه ما خواستیم دوربین سیال باشد که البته نگه داشتن دوربین در پلان های ترکیبی و تغییر پرسوناژها بسیار مهم بود و خوب از کار درآمد.

وی درباره پایان این فیلم توضیح داد: فیلم طوری پیش میرود که شاید همه مایل باشند بدانند به کجا خواهد رسید، این نوع پایان بندی در ذهن مخاطب کامل می شود.

محقق نویسنده این فیلم در ادامه این نشست گفت: آقای رئیسیان درباره این دیالوگ ها بسیار حساس بودند و چون وسواس خاصی به دیالوگ ها داشتند ناگزیر درباره آنها دقت و تغییرات فراوانی به عمل آمد.

لیلا حاتمی بازیگر نقش بیتا در این فیلم درباره بازی خود توضیح داد: این کاراکتر در گلخانه خط تازه ای می گیرد؛ مسئله گذشت نیست بلکه میل این فرد است که می خواهد چه کند؛ آخر فیلم به خاطر وجود چیزهایی مثل گل، نور و اینکه وقتی میترا می رود بیتا خوشحال می شود همه و همه حکایت از امید دارند.

مینا وحید بازیگر نقش میترا در تکمیل صحبت های لیلا حاتمی گفت: دلیل این گذشت گذشته بیتاست و حضور یک بچه باعث تصمیمات جدید او می شود.

فرهاد اصلانی دیگر بازیگر فیلم «دوران عاشقی» نیز در ادامه این نشست درباره نقش خود توضیح داد: بار دوم است که فیلم را می بینم و می دانم آقای رئیسیان آنقدر درباره پرسوناژ ها تحقیق کافی به عمل آورده بود و من آن نقش را به طور کامل پذیرفتم.

علیرضا رئیسیان درباره پرسشی درباب جنسیت فیلم تصریح کرد: این فیلم تاکیدی بر جنسیت نداشت و جذابیت آن به این دلیل بود که اگرچه خنثی نبود اما بی طرف بود.

محقق درباره شباهت شکل نهایی اثر با فیلم نامه خود گفت: من فیلم را دوبار دیدم و تازه متوجه تفاوت های فیلم و فیلم نامه شدم ولی این تغییر برایم شوک آور نبود و به گیرایی کار کمک شایانی کرده بود.

وی همچنین درباره مسئله خیانت توضیح داد: این فیلم درباره خیانت نیست کما اینکه کاراکتر محوری هم تاکید می کند در عبارت خود که «تو مجرم نیستی، خطاکاری.»

لیلا حاتمی در خاتمه نشست در باره شباهت نقش هایش در فیلم های مختلف و خصوصا فیلم «لیلا» گفت: مخالف این شباهت نیستم زیرا هنرپیشه با فیزیک مشترک اما با واکنشهای متفاوت، و در واقع لحن و فیزیک مشترک با ریئکشین های متفاوت است.
کد خبر: 78995
Share/Save/Bookmark