تکرار نمایش «شب روی سنگفرش خیس» بعد از ۱۴ سال
گزارش هنرنیوز از تمرین نمایش «شب روی سنگفرش خیس»؛
تکرار نمایش «شب روی سنگفرش خیس» بعد از ۱۴ سال
این روزها نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی هادی مرزبان برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر در حال تمرین است. نمایشی که ۱۴ سال پیش توسط همین کارگردان با بازی پیشکسوتان تئاتر به روی صحنه رفت و اینبار در کنار این پیشکسوتان بازیگران جدید این نسل نیز دیده می شود.
 
تاريخ : شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۴


این روزها سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر میزبان تمرینات گروه نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی هادی مرزبان است.
این نمایش که نوشته مرحوم اکبر رادی است سال ۷۷ نیز توسط همین کارگردان در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا رفته بود و قرار است تا بار دیگر توسط همین کارگردان و تعدادی از بازیگران پیشکسوت و جوان در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه برود.
تمرینات از ۴ اردیبهشت ماه در این تماشاخانه شروع شده است و گروه تقریبا هر روز تمرین داشته است، به سن که نگاه می کنی بازیگران کار را می بینی که هرکدام در جای خود قرار گرفته اند تا تمرین را شروع کنند دکور نمایش هنوز چیده نشده است و گروه با دکور نمایش پدر خوانده ناپلی تمرین می کند.
در یکی از این روزهای تمرین زمانی که وارد سالن شماره یک می شویم همه بازیگران را می بینید که دور هم جمع شده تا تمرینات را شروع کنند گروه بازیگران متشکل است از بازیگران قدیمی و پیشکسوت تئاتر و بازیگرانی که به تازگی وارد این حوزه شده اند و شاید تجربه بازیگران بزرگ کار را ندارند.
همه بازیگران جمع هستند به غیر از بهزاد فراهانی که گفته می شود امروز کمی دیرتر از ساعت مقرر می آید، صحنه های ۱ تا ۴ در آمده است و کارگردان از بازیگران صحنه های پایانی می خواهد که ابتدا صحنه های آنها تمرین شود.
شیوا مکینیان و مهدی عبادتی به روی صحنه می روند بخشی از صحنه این دو بازیگر همراه با حرکات فرم است به همین خاطر فرزانه کابلی به عنوان فردی که طراح این حرکات است از بازیگران می خواهد تا بدانچه گفته می شود عمل کنند تا حرکات آنگونه که باید درآید چرا که کارگردان معتقد است که این صحنه با استفاده از این حرکت فرم، باور پذیرتر و قابل فهم است.
در کنار راهنمایی های فرزانه کابلی برای در آوردن حرکات فرم، هادی مرزبان به عنوان کارگردان نمایش این دو بازیگر را راهنمایی می کند تا صحنه به خوبی برای مخاطب نشان داده شود البته بازیگران نیز به شدت به راهنمایی های این دو گوش داده و سرسختانه کار خود را انجام می دادند تا رضایت کارگردان و طراح حرکات را جلب کنند.
بعد از تمرین این صحنه استراحت کوتاهی به بازیگران داده شد تا صحنه بعد تمرین شود، بعد از استراحت بازیگران صحنه بعد که متشکل از ایوب آقاخانی و شیوا مکینیان است به روی سن می روند.
بازیگران شروع می کنند به تمرین که با نگاه ریزبین و نکته سنج هادی مرزبان کار قطع شده و قسمتهایی از متن برای بازیگران تحلیل می شود ایوب آقاخانی که خود از نویسندگان و کارگردانان با تجربه حوزه تئاتر است در این نمایش نقشی را به عهده دارد که پیش از او قرار بود تا فریدون محرابی این نقش را بازی کند اما به علت مشغله کاری نتوانست در این کار حضور داشته باشد و ایوب آقاخانی جایگزین او شد. آقاخانی نظراتی را به کارگردان داده و بازیگر نقش مقابل را گهگاهی هدایت می کند تا به نتیجه دلخواهشان برسند و آنگونه که درست و به جا است نقش را نشان دهند.
در ادامه این تمرینات بهزاد فراهانی به سالن رسید تا صحنه های یک تا چهار نیز با حضور این بازیگر شروع به تمرین شد و همه گروه تلاششان را می کردند تا کار به مرحله بازبینی برسانند.
در این نمایش بازیگرانی چون علی رامز، فردوس کاویانی، بهزاد فراهانی، فرزانه کابلی، بهرام ابراهیمی، ایوب آقاخانی، شیوا مکینیان، مهدی عبادتی و نیکی مظفری نقش دارند.

کد خبر: 42499
Share/Save/Bookmark