«شب روی سنگفرش خیس» را تیرماه به روی صحنه می برم
گفتگوی هنرنیوز با هادی مرزبان کارگردان تئاتر؛
«شب روی سنگفرش خیس» را تیرماه به روی صحنه می برم
هادی مرزبان در گفتگو با هنرنیوز از اجرای«شب روی سنگفرش خیس» گفت: می خواستم نمایش « تانگوی تخم مرغ داغ» را اجرا کنم که مورد تائید شورای نظارت قرار نگرفت به همین خاطر «شب روی سنگفرش خیس» را برای اجرا انتخاب کردم.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰


هادی مرزبان کارگردان تئاتر در گفتگو با هنرنیوز از اجرای مجدد نمایش «شب روی سنگفرش خیس» گفت: در ابتدا قرار بود تا نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» را که نوشته زنده یاد اکبر رادی است را به روی صحنه ببرم که متأسفانه مورد تأیید شورای نظارت و ارزشیابی قرار نگرفت و برای اینکه تصمیم داشتم تا کاری را به روی صحنه ببرم به سراغ نمایشنامه «شب روی سنگفرش خیس» که سال ۷۸ آن را در سالن اصلی تئاترشهر اجرا کرده بودم، رفتم. تصمیم دارم این نمایشنامه را بعد از حدود ۱۳ سال دوباره به روی صحنه ببرم.
کارگردان نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» در خصوص زمان و مکان اجرای نمایش «شب روی سنگفرش خیس» اظهار داشت: قرار است تا این نمایش از ۱۰ تیرماه تا ۲۷ مردادماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر در خانه هنرمندان به روی صحنه برود که قرارداد ما برای اجرا با خانه هنرمندان بسته شده است و گروه نمایشی از فردا یعنی ۴ اردیبهشت تمرینات خود را در این محل شروع خواهند کرد.
هادی مرزبان در مورد اجرای مجدد این نمایش بعد از ۱۳ سال در تماشاخانه ایرانشهر تأکید داشت: همانطور که گفتم این نمایش یکی از نوشته‌های زنده یاد اکبر رادی است که تقریباً تمام آثار این نمایشنامه نویس را به جز ۲ تا از آثارش به روی صحنه برده‌ام و آشنایی خاصی با نمایشنامه‌های این نویسنده دارم به همین خاطر زمانی که نمایشنامه «تانگوی تخم‌مرغ داغ» برای اجرا از همین نویسنده مورد تأیید و تصویب شورای نظارت قرار نگرفت به سراغ نمایشنامه «شب روی سنگفرش خیس» رفتم چرا که دوست داشتم تا دوباره نمایشنامه‌های این نمایشنامه نویس بزرگ را که همیشه فقر و بی‌عدالتی دغدغه‌اش بوده را به روی صحنه ببرم که این بار بعد از ۱۳ سال نمایش را با گروهی جدید در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌برم گروهی متفاوت تر از گروه ۱۳ سال پیش.
وی در خصوص دراماتورژی متن و ایجاد تغییرات در نمایشنامه خاطر نشان کرد: معمولاً‌ نمایشنامه‌های رادی به گونه‌ای نگارش شده، که نیازی به دراماتورژی ندارند و در هر زمان و مکانی دیگری می‌شود آن را اجرا کرد به گونه ای که با مخاطب ارتباط برقرار می کند، اما به علت اینکه این نمایشنامه طولانی است من به عنوان کارگردان قسمت‌هایی از آن را حذف کرده‌ام و مقداری آن را کوتاه کرده‌ام تا برای مخاطب خسته کننده نباشد.
کارگردان نمایش «سالاد فصل با هملت» در مورد بازیگران این نمایش اظهار داشت: تاکنون بهزاد فراهانی، فردوس کاویانی، فرزانه کابلی، علی رامرز ، مهدی عبادتی و نیکی مظفری حضورشان در این کار قطعی شده است و حدود ۴ نفر دیگر هنوز مشخص نیست که تا چند روز آینده این تعداد هم مشخص خواهد شد و به گروه می‌پیوندند البته پیش از این قرار بود تا جمشید مشایخی در این کار به عنوان بازیگر گروه را همراهی کنند که متاسفانه به علت بیماری نمی توانند در کنارشان باشیم.
وی از طرح فیلمبرداری خانه هنرمندان از اجراها گفت:‌ قرارداد اجرا با ما بسته شده است که چندان توجه به این بخش نکرده‌ام و اگر این اتفاق با پرداخت هزینه‌ای به گروه باشد اتفاق خوشایندی است که از آن حمایت می‌کنم.

کد خبر: 39737
Share/Save/Bookmark